اصفهان؛

ثبت ملی 19 اثر تاریخی در استان اصفهان در سال 94

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: در جلسه شورای سیاست گذاری ثبت آثار تاریخی کشور در تهران 19 اثر تاریخی استان اصفهان جهت اخذ شماره ملی تایید و به ثبت ملی رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از اصفهان، " فریدون اله یاری " افزود: این آثار شامل خانه های تاریخی ،مساجد ، قلعه ، کوشک ، حمام و کاخ جهان نما می باشد .

وی اظهار داشت : در آثار تاریخی به ثبت ملی رسیده می توان به مدرسه الماسیه در اصفهان مربوط به دوره صفوی ، مسجد 12 امام شهر دولت آباد از دوره صفوی ، خانه تاریخی ایروانی در اصفهان مربوط به دوره قاجار، باغ شاکر دشت حسین آباد در شهرستان آران و بیدگل از دوره صفوی و خانه بشارت پشت مسجد امام از دوره پهلوی اشاره نمود .

وی همچنین ثبت ملی خانه تاریخی بهی در کاشان از دوره قاجار ، خانه جابرزاده در خیابان حکیم اصفهان از دوره صفوی ، مسجد چریان در روستای چریان از توابع شهر اصفهان از دوره صفوی ، حمام کرچ در بویین و میاندشت از دوره قاجار، خانه تاریخی سهرابی در شهر کاشان از دوره قاجار ، خانه عادل در شهر کاشان از دوره قاجار و قلعه پایین اردهال در مشهد اردهال از دوره صفوی را از دیگر آثار به ثبت ملی رسیده ذکرکرد.

اله یاری همچنین ثبت کاخ جهان نما در میدان امام حسین (ع) از دوره صفوی ، شهرداری مرکزی اصفهان از دوره پهلوی ، خانه تاریخی کتابی در خیایان شیخ بهایی از دوره پهلوی ، کوشک مزرعه مبارک آباد روستای پنداست کاشان از دوره قاجاری ، خانه لباف مشیر در کوی مشیر از دوره پهلوی ،خانه محسنی در اصفهان از دوره قاجار و خانه تاریخی معماری در کاشان از دوره قاجار را نیز از دیگر آثار به ثبت ملی رسیده در شواری سیاست گذاری ثبت آثار تاریخی ذکرکرد.

وی اظهار داشت : در حال حاضر تعداد آثار به ثبت ملی رسیده در استان اصفهان به یک هزار و 721 اثر می رسد. 


انتهای پیام/گ

برچسب ها: ثبت ، ملی ، آثار تاریخی ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.