مدير امور طيور سازمان جهاد کشاورزي استان البرز، ميانگين توليد تخم مرغ در البرز را 33 برابر ميانگين کشوري اعلام کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مجتبي تقي زاده گفت: استان البرز فقط 3 دهم درصد از مساحت کل کشور را دارد و با توليد بيش از 11 درصد تخم مرغ کشور، رتبه برتر ايران در توليد اين ماده غذايي را داراست.

وي افزود: سالانه بيش از هفت و نيم ميليون قطعه در 104 واحد توليدي و 2 ميليون و 500 هزار قطعه مرغ نيمچه تخم گذار(پولت) در 29 واحد مرغداري در اين استان توليد مي شود که البته ظرفيت توليد و پرورش مرغ تخم گذار بيش از اين رقم در استان است.

مدير امور طيور سازمان جهاد کشاورزي استان البرز در ادامه به قيمت پايين تخم مرغ توليد شده نسبت به قيمت تمام شده براي توليد کنندگان اشاره کرد و گفت: هزينه تمام شده هر کيلوگرم تخم مرغ توليدي 39 هزار ريال است که اين فرآورده به قيمت بين 34 تا 35 هزار ريال به فروش مي رسد که به زيان توليد کنندگان است .

تقي زاده، ميزان توليد تخم مرغ در استان البرز در سال 933 را حدود 94 هزار و 800 تن ذکر کرد و گفت: با توجه به اينکه سرانه مصرف تخم مرغ حدود 10 تا 10.5کيلوگرم است بين 65 تا 70 هزار تن از اين محصول مازاد برنياز استان است که به استان هاي ديگر يا خارج از کشور صادر مي شود.

وي در ادامه اضافه کرد: با وجود برندهاي بين المللي در البرز و کيفيت مناسب توليدات تخم مرغ موجب استقبال استان هاي مختلف و همچنين کشورهاي همجوار همچون افغانستان و عراق از اين محصول شده که از فروردين تا پايان مهرماه امسال، حدود چهار هزار تن از اين محصول به خارج از کشور صادر شده است.

تقي زاده در پايان اضافه کرد: استان البرز اولين توليد کننده تخم مرغ کشور و سومين توليد کننده مرغ تخم گذار در کشور است.

انتهای پیام/
برچسب ها: تولید ، تخم مرغ ، البرز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار