سخنگویی به باشگاه خبرنگاران خبرداد:

حمایت بهزیستی از خانوادهای بیماران روانی مزمن/ نگه داری بیش از 2 هزار بیمار روانی مزمن در منزل

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از حمایت سازمان بهزیستی از خانوادهای که فرد بیمار روانی مزمن دارند خبر داد و گفت : در حال حاضر 2 هزار 500 بیمار روانی مزمن در منزل نگه داری می شوند.

یحیی سخنگویی معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، با اشاره به حمایت بهزیستی اظهار کرد : سازمان بهزیستی کشور در راستای حمایت از خانواده هایی که بیمار روانی مزمن دارند و از آنها در منازل نگه داری می کنند،  از آذر ماه سال جاری ماهیانه مبلغ 100 هزارتومان کمک هزینه به آنان پرداخت می کند.


سخنگویی با بیان اینکه این مبلغ برای هزینه های دارویی است، تصریح کرد: این کمک هزینه به غیر از خدمات جانبی است که افراد تحت پوشش از سازمان بهزیستی کشور دریافت می کنند.


معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور  با اشاره به ارائه آموزش های لازم به خانوادها در خصوص برخورد با این بیماران، گفت: در حال حاضر 2 هزار 500 بیمار روانی مزمن در منزل نگه داری می شوند که سازمان بهزیستی سعی دارد با حمایتهای مالی و اجتماعی از خانواده های  آنان،  از ورود این افراد به مراکز بهزیستی جلوگیری کرده و  بادریافت آموزش های لازم بتوانند از بیمار خود مراقبت کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: بهزیستی ، بیمار ، حمایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار