معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از وجود 5 هزار تیم اجتماع محور در سطح کشور خبردادو گفت: گردهمایی هیات مدیره این انجمن ها در 5 و 6 اسفندماه سال جاری برگزار شد.

محسن روشن پژوه معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت : سازمان بهزیستی کشور از سال 1382 به این نتیجه رسید  که رویکرد اجتماع محور بیشترین تاثیر را در حوزه ارتقا سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارد بنابر این آن را به عنوان رویکرد قالب انتخاب کرد.

وی ادامه داد: در این رویکرد اجتماع محور ، تسهیل گرانی وظیفه ظرفیت سازی و ایجاد بستر مناسب اجتماع محور در محیط های مختلف از جمله محیط های کار، مهد کودک ها ،محله ها و ... را فراهم می کنند و با آموزشهای لازم زمینه را در خصوص پیشگیری از اعتیاد از طریق کاهش عوامل خطر و تقویت عوامل محافظت کننده اجرا می کنند.

وی تصریح کرد: تسهیل گران آموزش دیده وارد محلات ، محیط های کار و مهد کودک ها می شوند و اقدامات لازم را برای حساس سازی و ترغیب مردم به منظور ایجاد حرکت اجتماعی منسجم در قالب تیم های اجتماع محور در پیشگیری از اعتیاد انجام دهد.

روشن پژوه افزود: در حال حاضر 5 هزار تیم اجتماع محور در محیط های شهری و روستایی و.... فعالیت می کنند که این تیم ها در سال 86 با همکاری هم اساس نامه ای را طراحی و از سازمان بهزیستی کشور مجوز را دریافت کرده  و درنهایت این انجمنبه صورت ملی ثبت شد.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه این شبکه در اغلب استانهای کشور هیات مدیره منتخب و حتی کشوری دارد اظهار داشت : در روزهای 5 و 6 اسفندماه سال جاری گردهمایی با حضور تمامی هیات مدیره انجمن های اترک برگزار شد که در آن ضمن برنامه ریزی ، چالشها و مشکلات این حوزه مورد بررسی قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: این گردهمایی با حضور مجید رضازاده معاون پیشگیری سازمان بهزیستی ، وهاب زاده مدیر کل پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر و روشن پژوه معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور برگزار شد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار