یک برنامه رادیویی با حضور روستا عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی، زمان آبادی پیشکسوت ورزش در عرصه رسانه، فریادشیران مربی فوتبال و عماد حسینی رئیس هیأت امنای باشگاه نفت تهران روانه آنتن شد.

فریادشیران: برای حرفه‌ای کردن ورزش کشور باید هزینه شود/حسینی: برخی باشگاه ها توان پرداخت هزینه هتل بازیکنان را ندارند
به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، در این برنامه که به صورت زنده از رادیو گفت‌و‌گو به روی آنتن رفت احمد روستا عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی، با بیان اینکه ۳۵ سال است که نتوانسته ایم تکلیف خودمان را در کشور روشن کنیم که آیا به دنبال ورزش آماتور هستیم یا حرفه ای ادامه داد:‌ در ورزش صحبت از پهلوانی می کنیم ولی متاسفانه هر نوع حرف ناشایستی را در ورزشگاه ها می شنویم. 

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه وضعیت ورزش در ایران مبهم است در مورد اهمیت ورزش قهرمانی اظهار کرد: به وسیله ورزش قهرمانی ما می توانیم با دنیا تعامل برقرار کنیم، حرف بزنیم ودر واقع  فرصت مناسبی برای گسترش ارتباطات است. 

روستا با اشاره به فروش 2 باشگاه پرسپولیس و استقلال تاکید کرد:‌ اگر قیمت گذاری مناسبی در مورد این دو باشگاه صورت بگیرد و بخش خصوصی حرفه ای برای خرید وارد عرصه شود ما می توانیم قدم به قدم به باشگاه داری حرفه ای نزدیک شویم و باشگاه‌ها نیز این فرصت را پیدا خواهند کرد که به مدیریت تقاضا بها دهند. 

این استاد دانشگاه در مورد کاهش تعداد تماشاگران در ورزشگاه ها تصریح کرد: کاهش تعداد تماشاگران در ورزشگاه ها فقط مختص ایران نیست. این مشکلی است تمام دنیا با آن روبرو است و در این ارتباط دلایل مختلفی وجود دارد. در حال حاضر رسانه های اجتماعی نقش زیادی در سرگرم کردن مردم دارند و دیگر نسل جوان تنها وسیله تفریح اش ورزشگاه رفتن نیست البته تاثیر مسائل اقتصادی را نیز نباید در این ارتباط  نادیده گرفت.

وی همچنین گفت: هر زمان که کیفیت بازی ها بهتر شود تماشاچیان نیز از مسابقات استقبال بیشتری می‌کنند نباید با تماشاچی برخوردی کلیشه ای داشت چرا که او تحت تاثیر اینکه چقدر به نیازهایش پاسخ داده شده رفتار می‌کند.

حرکت به سوی ورزش قهرمانی از درون ورزش همگانی میسر است

در این برنامه غلامحسین زمان آبادی پیشکسوت عرصه ورزش در رسانه، با اشاره به اینکه ۸۰ درصد بودجه ورزشی کشور صرف ورزش قهرمانی می‌شود و ۲۰ درصد آن به ورزش همگانی تعلق می گیرد اظهار کرد: این روند باید اصلاح شود و در ابتدا باید ورزش همگانی در کشور فراگیر شود تا از دل آن به سمت ورزش قهرمانی حرکت کنیم. 

زمان آبادی با اعتقاد بر اینکه در حال حاضر سیستم گلخانه ای در ورزش کشور حاکم است ادامه داد : باید تکلیف خود را با موضوع ورزش مشخص کنیم و به سمت انبوه سازی حرکت کرده و ورزش همگانی را مبنا قرار دهیم. در حال حاضر در ورزش هایی چون کشتی و والیبال این اتفاق افتاده ولی در فوتبال همچنان سیستم گلخانه ای حاکم است. 

برخی باشگاه ها توان پرداخت هزینه هتل بازیکنان را ندارند

در این برنامه همچنین دکتر عماد حسینی رئیس هیأت امنای باشگاه نفت تهران بااعتقاد بر اینکه در عرصه ورزش دنیا ما نقش آماتورها را بازی می کنیم ولی ادعای حرفه ای بودن را داریم به وضعیت بد اقتصادی باشگاه های فوتبال کشور اشاره کرد و گفت: وضعیت اقتصادی در برخی از باشگاه ها به گونه ای است که  آنها حتی  توان دادن  پول هتل بازیکنانشان را ندارند. 

رئیس هیأت امنای باشگاه نفت تهران بابیان اینکه مسئولان فدراسیون فوتبال و ورزش کشور باید این دغدغه را حل کنند ادامه داد:‌ صرفا با مزایده گذاشتن 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس مسائلی که در فوتبال کشور وجود دارد برطرف نمی شود. 

وی همچنین با بیان اینکه رسانه ملی در توجه به تیم های فوتبال و پخش مسابقات آن‌ها به صورت عادلانه رفتار نمی کند، گفت: در حال حاضر حدود سه ماه است که نفت تهران در صدر لیگ برتر فوتبال کشور قرار دارد ولی بازی های آن به صورت مستقیم از تلویزیون پخش نمی شود.وقتی مخاطب بازی این تیم را از تلویزیون نمی بیند طبیعی است که تماشاگری نیز پیدانکند ولی وضعیت در مورد 2 باشگاه پرسپولیس و استقلال متفاوت است، آن‌ها حتی  وقتی  با یک تیم دسته چندمی نیز مسابقه دارند بازیشان به صورت مستقیم پخش می‌شود. 

حسینی با تاکید مجدد مبنی بر اینکه فوتبال کشور بویی از حرفه ای بودن نبرده است، اظهار کرد:  فوتبال منبع خوبی برای درآمدزایی است ولی باید درآمدی که حاصل می‌شود به درستی توزیع گردد.

در این برنامه ناصر فریاد شیران با اشاره به نقش تماشاچیان در درآمدزایی فوتبال در بخشی از سخنان خود گفت:‌ برای حرفه ای کردن  کشور ورزش باید پول هزینه شود و نمی توان در این زمینه با قناعت  راه به جایی رساند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار