دهها نماينده کنگره آمريکا هنگام سخنرانی نتانياهو از کنگره خارج شدند/ جمهوری خواهان آمريکا، نتانياهو را به چرچيل تشبيه کردند

جمهوری خواهان آمریکا نتانیاهو را به چرچیل تشبیه کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان؛  شماری از اعضای کنگره آمریکا از حزب دموکرات، سخنرانی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را در کنگره آمریکا تحریم کرده اند. جمهوری خواهان آمریکا ، سخنرانی نتانیاهو در این شرایط را به سخنرانی وینستون چرچیل نخست وزیر پیشین انگلیس تشبیه کرده اند که با چنین واکنش مشابهی در دوران جنگ جهانی دوم مواجه شد. 

این در حالیست که دهها نماینده کنگره آمریکا با شروع سخنرانی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی،کنگره این کشور را ترک کردند.


نتانياهو: می‌دانم سخنرانی من باعث جنجال زيادی شده است/ تلاش ايران برای رسيدن به سلاح اتمی آينده اسرائيل را تهديد می‌کند

بنيامين نتانياهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود در کنگره آمريکا گفت: من به اينجا آمده ام زيرا وظيفه عميق خود می‌دانم که درباره مسئله ای که می تواند موجوديت کشور(!) مرا و آينده مردم مرا تهديد کند، صحبت کنم و اين تلاش ايران براي رسيدن به سلاح اتمی است.(!)

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ابتدای سخنرانی خود در  کنگره آمریکا ضمن ادای احترام به سران و اعضای کنگره آمریکا گفت:  برای من مایه افتخار است که برای سومین بار در مهمترین نهاد قانونگذاری جهان یعنی کنگره آمریکا سخنرانی کنم. من می خواهم از همه شما به علت این سخنرانی تشکر کنم. می دانم که این سخنرانی، مایه جنجال بسیار شده است. البته من هرگز قصد نداشتم که چنین وضعی پیش بیاید. من می خواهم از دموکراتها و جمهوری خواهان به علت حمایت مستمرشان از اسرائیل تشکر کنم. شما حامی اسرائیل هستید و فرقی نمی کند که از کدام حزب باشید.
 
بنیامین نتانیاهو افزود: من می خواهم از "هری رید" رئیس دموکراتها در مجلس نمایندگان آمریکا تشکر کنم . هری! خوشحال هستم که شما را بار دیگر سرپا می بینم. دوستان من! من بسیار افتخار می کنم که این فرصت به من داده است تا برای سومین بار در مهمترین نهاد قانونگذاری جهان یعنی کنگره ایالات متحده سخنرانی کنم. من می خواهم از همه شما برای اینکه امروز اینجا حضور دارید تشکر کنم. می دانم که سخنرانی من ، موضوع جنجال زیادی شده است. من بسیار متاسف هستم که برخی حضور من را در اینجا، کاری سیاسی تلقی کرده اند. هرگز قصد من این نبوده است. من می خواهم از شما دموکراتها و جمهوری خواهان برای حمایت مشترک شما از اسرائیل در سالهای متمادی و دهه های متمادی تشکر کنم. می دانم قطع نظر از اینکه در کدام طرف سالن باشید (جمهوری خواه باشید یا دموکرات)، شما حامی اسرائیل هستید. ائتلاف فوق العاده بین اسرائیل و ایالات متحده، همواره فراتر از مسائل سیاسی بوده است و همواره باید فراتر از مسائل سیاسی باقی بماند زیرا آمریکا و اسرائیل، سرنوشتی مشترک دارند. سرنوشت ما ، سرزمین موعود است که مروج آزادی و امید باشد. اسرائیل از حمایت مردم آمریکا و روسای جمهور آمریکا از "هری ترومن" گرفته تا "باراک اوباما"، سپاسگزار است. ما قدردان همه کارهایی هستیم که رئیس جمهور اوباما برای اسرائیل انجام داده است. برخی از این اقدامات به صورت گسترده شناخته شده است. برخی از این اقدامات از قبیل تقویت همکاری امنیتی و تبادل اطلاعات ، مخالفت با قطعنامه های ضداسرائیل در سازمان ملل متحد شناخته شده است. برخی از کارهایی که رئیس جمهور (اوباما)برای اسرائیل انجام داده است کمتر شناخته شده است. من در سال 2010 که مشکل داشتیم با او تماس گرفتم و او به سرعت موافقت کرد که به درخواست من برای ارسال کمک، پاسخ مثبت بدهد.

وی در ادامه افزود: در سال 2011 سفارت ما در قاهره محاصره شد و او (اوباما) کمک اساسی به ما در شرایط زمانی حساس داد. یا اینکه او از اسرائیل با دادن سامانه های بیشتر رهگیری (راکتها) در عملیات تابستان سال گذشته که علیه تروریستهای حماس وارد عمل شده بود، حمایت کرد. در هریک از این مواقع، من با رئیس جمهور (اوباما) تماس گرفتم و او به درخواست من پاسخ داد. برخی از اقداماتی که رئیس جمهور (اوباما)برای اسرائیل انجام داده است شاید هرگز علنی نشود زیرا به برخی از حساس ترین و راهبردی ترین مسائل مربوط است که بین رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر اسرائیل مطرح است. اما من این کارها را می دانم و همواره قدردان رئیس جمهور اوباما خواهم بود برای این حمایتها.

بنیامین نتانیاهو در سخنرانی خود در کنگره آمریکا گفت من به اینجا آمده ام زیرا وظیفه عمیق خود می دانم که درباره مسئله ای که می تواند موجودیت کشور مرا و آینده مردم مرا تهدید کند، صحبت کنم و این تلاش ایران برای رسیدن به سلاح اتمی(!) است.

نتانیاهو مدعی شد امروز ملت یهود با تلاش دیگری از طرف ایران روبروست که می خواهد ما را نابود کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه ادعا کرد ایران فقط مشکل یهودیان نیست بلکه جهان را تهدید می‌کند.

نتانیاهو در بخش دیگری از نطق خود ادعا کرد احساس تعهد می کند تا درباره تلاش ایران برای دستیابی به سلاح های هسته‌ای که می تواند موجودیت اسرائیل را به خطر بیاندازد صحبت کند.(این در حالیست که خود دارنده زرادخانه های گسترده هسته ای است که جهان را تهدید می کند).

"بنیامین نتانیاهو" در بخش دیگری از سخنرانی خود در کنگره ادعا کرد انصارالله در یمن با حمایت ایران کنترل این کشور را به دست گرفته اند و تنگه ای استراتژیک را در دهانه دریای احمر تهدید می‌کنند.

گفتنی است، نخست وزير رژيم صهيونيستی روز سه شنبه در کنگره آمريکا به همراه "ديويد شيمرون" وکيل خود حضور يافت.


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار