القاعده مسئولیت حمله به پایگاه‌های انصارالله را برعهده گرفت/ سفیر انگلیس در یمن استوارنامه خود را به رئیس جمهور فراری یمن تقدیم کرد

گروه تروریستی القاعده در بیانیه ای مسئولیت حمله انتحاری به پایگاه های انصارالله در یمن را برعهده گرفت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، گروه تروریستی القاعده یمن در بیانیه مسئولیت حمله انتحاری روز گذشته به پایگاه های انصارالله را برعهده گرفت.

گروه القاعده شبه جزیره عرب در بیانیه ای با بیان اینکه تعدادی از اعضای این گروه اقدام به این حمله نمودند گفت: نیروهای مجاهد در ساعت 5 بعد از ظهر سه نبه به ساختمان محل تجمع نیروهای انصارالله حمله کردند، مکانی که بزرگترین محل تجمع نیروهای انصارالله در شهر بیضا به حساب می آید و پس از انفجار خودروی بمب گذاری شده به این ساختمان حمله و آتش سلاح های خود را به سوی افراد باقی مانده در داخل ساختمان گشودند.

این بیانیه همچنین اعلام کرده است که مسلحان القاعده به ساختمان دومی نیز منتقل و به سوی نیروهای انصارالله داخل آن آتش گشودند و آنها را کشته و زخمی کردند.

گفتنی است، در این حمله که به پایگاه القاعده در شهر بیضاء انجام گرفت دست کم 9 تن کشته و 5 تن دیگر نیز مجروح شدند.

همچنین در حادثه دیگری که در اثر انفجار یک بمب که نیروهای انصارالله را در منطقه الزاهر در شهر بیضا یمن هدف قرار داده بود، دست کم دو تن کشته شدند

 در همین حال «ادموند براون» سفیر جدید انگلیس در یمن استوارنامه خود را به عبدربه منصور هادی،  رئیس جمهور فراری، در کاخ ریاست جمهوری در عدن تقدیم کرد. 

براون درخواست هادی برای تغییر محل سفارت انگلیس در یمن از صنعا به عدن را رد و تاکید کرد تا زمانی که ثبات در یمن حاکم شود، سفارت انگلیس فعالیت خود را در خارج یمن پیگیری خواهد کرد. 

سفیر آمریکا هم پیش از این با عبدربه منصور هادی در عدن دیدار کرده بود، اما سفارت آمریکا اعلام کرد سفیر این کشور تا زمان برقراری ثبات در یمن، فعالیت خود را از شهر جده عربستان سعودی پیگیری خواهد کرد. 

سفرای کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به جز پادشاهی عمان در چند روز گذشته فعالیت خود را در شهر عدن در جنوب یمن از سر گرفتند.

انتهای پیام/.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار