پایگاه آمریکایی دیلی بیست در گزارشی اعلام کرد که حمله تکریت آمریکا را شگفت زده کرد و عمق نفوذ ایران را در عراق به نمایش گذاشت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه آمریکایی "دیلی بیست" در گزارشی اعلام کرد که آمریکا از حمله نیروهای عراقی به داعش شگفت زده شد و این حمله نشان دهنده عمق نفوذ ایران در عراق می‌باشد.

این پایگاه در گزارش خود می‌نویسد که این حمله بزرگترین حمله تاکنون علیه گروه تروریستی داعش بوده است که بدون کمک آمریکا و با کمک های زیاد ایران صورت پذیرفته است.

این پایگاه می‌نویسد: هنگامی که ارتش عراق حمله شدیدی را برای آزادسازی تکریت از آغاز کرد، آمریکا از این اقدام شگفت زده شد.

این پایگاه همچنین اعلام کرد که در خلال روزهای گذشته، 30 هزار  تن از نیروهای عراقی به زادگاه رئیس جمهور عراق صدام حسین حمله کردند؛ کسی که نماد فعالیت‌های  سرکوبگرانه علیه شیعیان در طول سه دهه گذشته بود.

این پایگاه آمریکایی در ادامه می نویسد: مسئولان آمریکایی اطلاعات زیادی از برنامه ریزی و زمانبندی این عملیات نداشتند و پنتاگون اعلام کرد که حملاتی هوایی به منظور حمایت از حمله تکریت انجام نمی‌دهند؛ چرا که دولت عراق از او درخواست چنین کاری را نکرده است.

دیلی بیست در ادامه می‌نویسد که عمق نفوذ ایران و عدم مشارکت آمریکا در جنگ تکریت  نمایانگر این است که حمله ای که بوسیله ائتلاف انجام پذیرفت،  سبب تضعیف نفوذ ایران در عراق نشده است.

گزارشها حاکی از آن است که سردار قاسم سلیمانی نیز بر عملیات تکریت نظارت دارد.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۵:۱۴ ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
هر جا که ائتلاف به داعش حمله کرده اند قدرت داعش افزایش یافته است.
آخرین اخبار