همراهی با اسطوره هوانیروز در «نه و پنج دقیقه»

مراحل پایانی تصویربرداری فیلم تلویزیونی «نه و پنج دقیقه» در صدا و سیمای بوشهر در حال انجام است.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت امور مجلس و استان ها؛ "نه و پنج دقیقه" برشی است از زندگی سرلشگر خلبان شهید سیدعلیرضا یاسینی از 31 شهریور 59 تا 15 مرداد 83.

به گفته "مسعود نجف پور بوشهری" مهمترین بخش این فیلم 90 دقیقه ای بر محور حادثه ای حقیقی از اوایل جنگ و سقوط هواپیمای شهید یاسینی در خاک عراق قرار دارد. در این حادثه وی توسط شیعیان و اهالی بومی منطقه نجات یافته و به کشور بازگردانده می‌شود. 

نجف پور افزود: بخش های دیگر فیلم به صورت فلاش بک ابعاد دیگری از زندگی اجتماعی و نظامی این شهید بزرگوار شرا روایت می کند. 

کارگردان فیلم "نه و پنج دقیقه" با اشاره به حجم کم دیالوگ‌ها و بهره گیری از تصاویر مهیج هوایی گفت: کار تحقیق این فیلم دو سال به طول انجامید که عمدتا در گفتگو با خانواده، همرزمان، دوستان و کنکاش در اسناد و کتاب‌های مختلف بوده است. 

نجف پور با قدردانی از پایگاه ششم شکاری شهید یاسینی بوشهر به خاطر در اختیار قرار دادن  امکانات و تجهیزات نظامی به گروه سازنده فیلم گفت: تمام لوکیشن‌ها در استان بوشهر بوده و برخی از صحنه‌ها با پرواز همزمان چهار فروند هواپیمای میگ بازسازی شده است. 

تهیه کننده فیلم "نه و پنج دقیقه" بیشترین حجم جلوه‌های ویژه را در بازسازی انفجارها و صحنه های جنگی دانست و افزود: با توجه به زمان بر بودن طراحی و اجرای این صحنه ها پیش بینی می شود پس از پایان فیلم برداری که تا نیمه اسفند ماه امسال به طول می انجامد، مراحل فنی تا بهار سال آینده پایان یابد. 

وی افزود: همه عوامل و بازیگران از هنرمندان استان بوشهر هستند و نقش شهید یاسینی را ساسان جاهدین محمدی بازی می‌کند. 

عباس جوادی، منوچهر سلطانی، بنیامین معین کیا، مهدی جلالی، مجید فیلی، محمدرضا ملکی و مارال حدادی دیگر هنرپیشگان فیلم "نه و پنج دقیقه" هستند. 

بنابراین گزارش دیگر عوامل تولید این فیلم عبارتند از: مدیر تصویربرداری: آئین ایرانی، صدابردار: جمال دهقان، طراح صحنه و لباس: رضا قادری فر، تدوین: امیر میرزایی و مسعود نجف پور، مدیرتولید: عباس حیدری و طراح گریم: جلال امیری مرند.

گفتنی است؛ سرلشکرخلبان «سیدعلیرضایاسینی» از سرمایه های هشت سال دفاع مقدس و یکی از فرماندهان لایق نیروی هوایی بود که از دست مقام معظم رهبری مدال فتح دریافت کرده است، وی دارای 2759 ساعت پرواز و رکوردار پرواز با هواپیمای 4-F و یکی از قهرمانان عملیات بزرگ 140 فروندی بود که در روزهای آغازین دفاع مقدس به اجرا درآمد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار