هر روز اینگونه نوزادتان را تغذیه کنید

پس از 6 ماهگی در هفته اول و روز نخست 1 قاشق مربا خوری فرنی به نوزاد بدهند.

محمدحسین سلطان‌زاده، استاد دانشگاه شهید بهشتی و متخصص اطفال در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: بهترین تغذیه نوزاد تا 6 ماهگی شیر مادر است و در کنار آن می‌توان از آب، قند آب و شیر خشک استفاده کرد. 

وی افزود: پس از 6 ماهه دوم می‌توان از سریلاک برای نوزاد استفاده کرد. برای تهیه آن می‌توان 2 قاشق آرد برنج، 120 سی سی شیر پاستوریزه و 5 قاشق شیر مادر را به  کار برد. 

این متخصص اطفال با اشاره به تغذیه نوزاد پس از 6 ماهگی اظهار داشت: علاوه بر سریلاک می‌توان از حریره بادام برای نوزاد پس از 6 ماهگی بهره برد. این ماده  غذایی، قوامی بالاتر از شیر مادر برای نوزاد دارد. 

سلطان‌زاده ادامه داد: پس از 6 ماهگی در هفته اول و روز نخست 1 قاشق مرباخوری فرنی به نوزاد بدهند در روز دوم ظهر و عصر این ماده  غذایی به وی داده شود. 

وی تصریح کرد: پس از 6 ماهگی در روز سوم ظهر، عصر و شب و در روز چهارم صبح، ظهر، عصر و شب به نوزاد سریلاک داده شود البته در روز پنجم میزان آن در هر وعده 2 قاشق است. 

این استاد دانشگاه شهید بهشتی بیان کرد: در روزهای ششم و هفتم 3 قاشق سریلاک در صبح، ظهر، عصر و شب برای تغذیه نوزاد توصیه می‌شود و از هفته دوم می‌توان حریره بادام، هفته سوم سوپ ماهیچه را برای تغذیه وی به کار برد. 

این متخصص اطفال با اشاره به تغذیه نوزاد در هفته چهارم پس از 6 ماهگی عنوان کرد: پس از 6 ماهگی نوزاد در هفته چهارم برنامه غذایی نوزاد منظم می‌شود در این برنامه فرنی برای صبح، سوپ برای ظهر، عصر حریره بادام و شب سوپ را بگنجانیم. 

سلطان‌زاده، اظهار داشت: برای کودکان زیر 1 سال نمک، عسل و سفیده تخم مرغ مصرف نشود و استفاده از آنها برای وی ممنوع است. 



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.