آگاهي از نقش ماليات با جشنواره ملي فرهنگ مالياتي

یکی از روشهای فرهنگ سازی مالیاتی که سازمان امور مالیاتی کشور به آن رو کرده است برگزاری جشنواره ای ملی تحت عنوان فرهنگ مالیاتی است که با هدف فرهنگ سازی در موضوعاتی نظیر نقش مالیات در آبادانی، خدمات آموزشی،توسعه اقتصادی،خدمات بهداشتی و ... انجام شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران   به نقل از رسانه مالیاتی کشور،ماليات رکن اصلي درآمد دولت ها به ويژه درکشورهاي پيشرفته است اما در همه جا از جمله کشور ما به جهات گوناگون تاريخي و مذهبي پرداخت ماليات، با اكراه و اجبار همراه بوده است و مردم به دلايل گوناگون از ماليات مي گريزند و در اعلام به موقع درآمدهاي خود با واحدهاي مالياتي همكاري لازم را نمي کنند که ميزان همكاري با نظام مالياتي و تمايل آنها به پرداخت ماليات در نظر صاحبنظران اين حوزه به درجه رشد اجتماعي و اعتقاد آنان نسبت به رسالت اين نظام بستگي دارد.
 
 براي اينکه مردم به رسالت ماليات در توسعه کشور اعتقاد پيدا کنند نياز به فرهنگ سازي است. اما اشاعه فرهنگ پرداخت ماليات در جامعه، نياز به سرمايه گذاري و آگاهي دادن مردم به نتايج و آثار مثبت آن دارد. مردم بايد حس کنند که پرداخت ماليات يک نوع مشارکت ملي است و براي رسيدن به پيشرفت اقتصادي و عظمت و اقتدار کشور نياز به همکاري افراد جامعه با دولت است و تنها در چنين شرايطي است که مردم ارايه اظهارنامه را تکليف دانسته و پرداخت به موقع ماليات و بها دادن به سياستهاي اقتصادي و مالياتي را، ياري نمودن دولت در قبال برنامه هاي اقتصادي مقاومتي خواهند دانست.
 
در کشور ما هم ماليات يکي از ارکان اصلي اقتصاد کشور مي باشد که در اين سالها توجه ويژه اي به آن شده است اما براي اينکه ماليات بتواند نقش پررنگتري در توسعه کشور داشته باشد نياز به مشارکت همگاني مردم در اين امر است و اين خود نياز به فرهنگ سازي در بين آحاد مردم دارد.
 
يکي از روشهاي فرهنگ سازي که سازمان مالياتي کشور به آن رو کرده است برگزاري جشنواره اي ملي تحت عنوان فرهنگ مالياتي است اين جشنواره با هدف فرهنگ سازي با موضوعاتي نظير نقش ماليات در آباداني کشور، توسعه خدمات آموزشي، توسعه اقتصادي، توسعه خدمات بهداشتي و درماني، توسعه زيرساختهاي شهري، و عدالت اجتماعي و در بخشهاي هنرهاي تصويري و تجسمي، ادبيات و رسانه هاي ديجيتال در سراسر کشور و در بين سنين مختلف شروع به کار کرده است.
 اين جشنواره سعي کرده است دانش آموزان، دانشجويان و فارغ التحصيلان دانشگاهي را درگير موضوع ماليات کند و آنها را به تفکر و مطالعه کردن به اين موضوع سوق دهد. با توجه به اينکه نتيجه مطالعه و تفکر در اين موضوع بدون شک آگاهي و دست يافتن افراد جامعه به اين حقيقت خواهد بود که ماليات نقش فزاينده اي در توسعه همه جانبه کشور را دارد مي توان براي آينده کشور اين نويد را داد که جامعه اي داشته باشيم که به رسالت ماليات در آباداني و توسعه کشور اعتقاد راسخ داشته باشند و با آگاهي از نقش خود در آباداني وطن، بدون اجبار و با رغبت سعي کنند با پرداخت به موقع ماليات در پيشرفت کشور مشارکت جدي داشته باشند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار