یک نماینده مجلس عنوان کرد:

وجود مشکل اجرایی در بحث مالیات

حسینعلی حاجی دلیگانی گفت:در اجرای سیاست های مالیاتی مشکلاتی اعم از شناسایی فرار مالیاتی و فقدان بانک اطلاعات وجود دارد.لازم است در اجرای چنین قوانینی تجدید نظر صورت بگیرد تا فشار کمتری به افرادی که مالیات را منظم پرداخت میکنند وارد شود.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت:مالیات به شرط آن که درست تعریف شود و درست دریافت شود میتواند جایگزین مناسبی برای نفت باشد.ولی متاسفانه توسط متولیان امر اعم از سازمان امور مالیاتی کشور این موضوع طوری اجرا شده است کهکشانی که مالیاتشان را به موقع پرداخت میکنند تحت فشار بیشتری قرار میگیرند و کسانی که ازپرداخت مالیات فرار میکنند فضای بیشتری برای فرار دارند.

وی افزود: تصور میکنیم ناتوانی مالیاتی نداریم ولی مشکل اجرایی و بانک اطلاعات داریم.سازمان امور مالیاتی میتواند چناچه مشکلی در راستای قانون دارد اعلام کند و مجلس شورای اسلامی هم آمادگی لازم برای کمک را دارد.

حاجی دلیگانی در خصوص بودجه 94 و اهداف اقتصاد مقاومتی  گفت: نمیتوان گفت به طور کلی ولی در بیشتر قسمت های بودجه اهداف اقتصاد مقاومتی رعایت نشده است.لازم بود  بودجه کشور در چارچوب و سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری ابلاغ کرده است بسته میشد ولی این اصل در برخی تبصره ها رعایت نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار