حاشیه‌نگاری باشگاه خبرنگاران از نخستین کنگره بزرگداشت شهدای امور تربیتی:

از همخوانی معاونین وزارت آموزش و پرورش تا تقدیر از مادر سه شهید امور تربیتی

نخستین کنگره بزرگداشت شهدای امور تربیتی دارای حاشیه‌های جالبی بود که از آن جمله می‌توان به زمزمه کردن سرود این پیروز خجسته باد توسط معاونین وزارت آموزش و پرورش و تقدیر مادر سه شهید اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، نخستین کنگره بزرگداشت شهدای امور تربیتی امروز پنجشنبه در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد طوری فعالیت خود را آغاز کرد که 800 نفر از خانواده‌های معزز شهدای امور تربیتی و مسئولین آموزش و پرورش حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم قرآن کریم توسط قاری نوجوان ابوالفضل امیری قرائت شد و پس از آن
علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش به نیابت از رئیس جمهور به روی سن آمد و پیام رئیس جمهور را به نخستین کنگره بزرگداشت شهدای امور تربیتی قرائت کرد سپس مادر شهیدان آدمی به روی سن آمده و از شناسایی جنازه فرزندش پس از نه روز سخن گفت و ادامه داد: جنازه یکی از فرزندان شهیدم به مدت نه روز روی زمین باقی مانده بود که پس از آن شناسایی شد.

این مادر شهید از شهادت فرزندانش به عنوان یک افتخار یاد کرد و آن را قطره کوچکی در مقابل حوادث و سختی‌های حضرت زینب برشمرد.

پس از آن فرزند شهید غلامی به روی سن آمد و طی سخنانی از ندیدن پدرش سخن گفت و عنوان کرد: زمانی که پدرش شهید شد مادرش او را باردار بوده بنابراین نتوانسته پدرش را ببیند.

وی در ادامه عنوان کرد: حاضرم تمام سهمیه‌های داشته و نداشته‌ام را بازگردانم و فقط 10 دقیقه پدرم را در آغوش بگیرم.

یکی دیگر از حاشیه‌های جالب این مراسم خواندن سرود این پیروزی خجسته باد توسط محمد گلریز و همخوانی تعدادی از معاونین و  مسئولان وزارت آموزش و پرورش بود.

در ادامه این مراسم 33 نفر از خانواده‌های شهدای امور تربیتی به نمایندگی از 411 شهید توسط
وزیر آموزش و پرورش، معاونین وزارتخانه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی مورد تقدیر قرار گرفتند.

گفتنی است وزیر آموزش و پرورش برای تقدیر از مادر شهیدان آدمی خود به پایین سن آمد و لوح تقدیر را تقدیم این مادر کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار