وزیر آموزش و پرورش گفت: امور تربیتی صدقه جاریه شهیدان رجایی و باهنر و سپس صدقه جاریه فرزندان شهید شما خانواده‌ها است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در نخستین کنگره بزرگداشت شهدای امور تربیتی که امروز( پنجشنبه) در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار شد با اشاره به 36 هزار دانش‌آموز شهید و 5 هزار شهید فرهنگی اظهار کرد: خرسندم در سالروز امور تربیتی با تأکید بر شهیدان رجایی و باهنر در جمع 411 خانواده معزز شهدای امور تربیتی حضور دارم شهدای امور تربیتی والامقام‌ترین و استثنایی‌ترین شهدای انقلاب اسلامی‌ هستند و این شهدا از یک سو سنگرداران عرصه تعلیم و تربیت و از سوی دیگر میدان‌داران دفاع مقدس و ستیز بوده‌اند.

وی افزود: آسان نیست که کسی محیط امن کلاس را که آن هم مجاهدت است رها کرده و از همه تعلقات دنیا و جان خود بگذرد و پا به خطر گذارد به همین دلیل ما معتقدیم شهدای امور تربیتی بهترین الگو برای زندگی علمی، تحصیلی و اجتماعی هستند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کسی که می‌خواهد در جامعه الگو باشد باید از همه جهات بی‌نقص و پیشرو باشد، گفت: مربی تربیتی در مدرسه هم مجاهد فی سبیل لله است که در برهه‌‌ی زمانی به فرمان رهبرش گوش جان سپرده و در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافته است.

فانی ادامه داد: شهدای امور تربیتی رجالی بصیر و آگاه بوده‌اند که نسبت به نیازهای زمان خود بهترین تشخیص را داشته و بهترین انتخاب را برای زندگی انجام داده‌اند چرا که وقتی تشخیص دادند جبهه در اولویت است با شجاعت پا به میدان جنگ گذاشتند.

وی در ادامه تصریح کرد: آنها افرادی بوده‌اند که هر آنچه به دانش‌آموزان می‌آموختند خود نیز عامل به آن بودند و کمترین تعلق دنیا به وجودشان راهی نداشت و انسان‌های آزاده‌ای بودن که فقط با خدا معامله کردند وعشق به خدا، اسلام، رهبر و وطن اسلامی و خانواده در آنها به بالاترین حد خود رسیده بود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: این شهدا به ما آموختند که درست بیاندیشیم درست انتخاب کنیم و شجاعانه به وظایف خود عمل کنیم و تنها خدا را در نظر داشته باشیم و با او معامله کنیم و باید ایمان داشته باشیم که این شهدا زنده‌اند و ناظر و مراقب ما هستند و در آخرت شفیع ما خواهند بود.

فانی با یاد از شهیدان بزرگوار رجایی و باهنر که اسوه مربیان و معلمان هستند عنوان کرد: نهاد امور تربیتی به دست این دو شهید بنیان گذاشته شده و این دو شهید برای ایجاد، ر شد و شکوفایی این نهاد بسیار تلاش کرده اند بنابراین امور تربیتی صدقه جاریه شهیدان رجایی و باهنر و سپس صدقه جاریه فرزندان شهید شما است و عزت و اعتبار امروز کشور و ارزش‌ها و پیشرفت‌های عرصه فرهنگ و تعلیم و تربیت را همه مدیون تلاش‌های مخلصانه و ایثار این شهیدان هستیم.

در ادامه این مراسم حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: همکاران در سازمان دانش‌آموزی مرکز استان‌ها و مناطق کشور و ادارات کل معاونت پرورشی و فرهنگی استان‌ها، مناطق و شهرستان‌ها داوطلبانه و با اخلاص از شش ماه پیش نسبت به برگزاری این کنگره فعالیت کردند.

وی در پایان افزود: سرگذشت پژوهی بیش از 400 شهید امور تربیتی و مستندسازی آن در سه مجلد توسط وزیر آموزش و پرورش و دیدار اختصاصی با مقام معظم رهبری تقدیم ایشان شد که امید است این مجموعه نفیس زمینه درج در منابع آموزشی و پرورشی، رسانه‌ها و صدا و سیما قرار گیرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: کنگره ، بزرگداشت ، شهدا ، تربیتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.