اقدامات اردوغان، ترکیه را در خندق خصومت با سوریه قرار داده است

اقدامات دولت ترکیه و اظهارات رؤسای آن در قبال سوریه نشان از کینه و عقده ای دیرین دارد که در برخی مناسبت ها سر باز می کند و امنیت، معیشت و فعالیت های تمام مردم سوریه را هدف قرار می دهد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه "تشرین"؛ ترکیه با حمایت نظامی مستقیم از تروریست ها و نیز به بهانه انتقال ضریح سلیمان شاه جهت سرپوش گذاشتن بر ورود نیروی نظامی گسترده به سرزمین‌های تحت اشغال داعش در سوریه، روند دخالت ارتش خود خود در تجاوز تروریستی بر سوریه را افزایش داده است.

در این میان و از همان آغاز بحران در سوریه، ترکیه مکانی برای تجمع و آموزش تروریست‌ها بوده و آنان را با حمایت های مالی، نظامی، اطلاعاتی و استراتژیکی پشتیبانی نموده است. این یعنی آنکه دولت اردوغان و اوغلو می‌خواهد بر خصومت با دولت سوریه تاکید نماید و به دنبال آن ترکیه را در خندق مقابله با سوریه قرار دهد، به نحوی که با خصومت اسرائیل علیه سوریه که در اهاف، طمع ورزی ها و ائتلافات با یکدیگر همسویی دارند، موازی می باشد.

از این رو اقدامات دولت ترکیه و اظهارات رؤسای آن نشان از کینه و عقده ای دیرین دارد که در برخی مناسبت ها سر باز می‌کند و امنیت، معیشت و فعالیت های تمام مردم سوریه را هدف قرار می دهد؛ امری که تاکید می کند این خصومت مولود اتفاقات امروز نیست و بلکه نتیجه اندیشه های اخوان المسلمین ترکی که به عنوان "عدالت و توسعه" بر ترکیه سیطره یافته و اساسا از باقی مانده هایی از دولت نابود شده عثمانی که در حال حاضر اردوغان و اغلو خیال آن را در سر می پرورانند و سعی دارند آن را از قبرها بیرون بکشند می باشند.

قطعا و براین اساس ملت سوریه دیگر به دلایل بیشتری جهت اثبات خصومت دولت ترکیه و ائتلاف آن با رژیم صهیونیستی علیه خود نیاز ندارند؛ زیرا شواهد از حیّز شمار بیرون است و تمام سوری ها پاسخ آن را درسینه دارند؛ امروز کسی که بر اعمال خود پشیمان می شود اردوغان و داوود اغلو است، ولی پشیمانی سودی نخواهد داشت.

لذا چنانچه اردوغان گمان می‌کند ملت سوریه مانند آن مزدوران اجنبی هستند که بتوان با پول نفت آنان را خرید، سخت در اشتباه است.


انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار