برای کسانی که از تاریخچه ایجاد تبلیغات منفی نتانیاهو علیه ایران آگاه هستند و از افشاگری‏های اسنودن مطلع‌‏اند، این اسناد جاسوسی فاش شده حرف جدیدی برای گفتن ندارد.

اسناد فاش شده سرویس‏های اطلاعاتی ثابت می‏کند که نتانیاهو جنگ‌‏افروز است/ ایران باعث ثبات منطقه و یکی از دموکراتیک‏ترین کشورهای خاورمیانه است/ نتانیاهو نمی‏خواهد مذاکرات برنامه صلح‏آمیز هسته‏ای ایران پیشرفتی داشته باشدبه گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشا تودی، برنامه‌های فاش شده سرویس‏های اطلاعاتی نشان دهنده حقیقت برنامه صلح آمیز هسته‌‏ای ایران است؛ مسئله‌‏ای که دائماً توسط بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، مورد اغراق و تحریف قرار گرفته است.

در سپتامبر 2012، نتانیاهو، دروغ‏های "تونی بلر" بعنوان جنایتکار جنگی را که ادعا می‏کرد عراق سلاح‏های کشتارجمعی دارد، تکرار می‏کرد. او مدعی شده بود که ایران در شرف ساخت بمب هسته‏‌ای است و این گونه تلقین می‏کرد که ایران به سطحی از غنی‌‏سازی اورانیوم رسیده است که می‏تواند سلاح هسته‌‏ای تولید کند. 

با این حال، روابط بین موساد و آفریقای جنوبی تصدیق می‏‌کند که ایران برای تولید سلاح هسته‌ای(!) هیچ تحرکی ندارد که این به زبان ساده به این معناست که سخنان نتانیاهو توسط سرویس‏های جاسوسی خودش نیز رد می‏شود.

این دروغ در مورد مقاصد هسته‏‌ای ایران توسط خیلی از رسانه‌‏ها منتشر شده و هنوز نیز در حال انتشار است. با این که ایران در چند صد سال گذشته به هیچ کشوری حمله نکرده است، به عنوان یک تهدید ذاتی برای اسرائیل و صلح جهانی معرفی می‏‌شود. برخلاف این حقیقت که این آمریکا و پشتیبانان مالی و سیاسی رژیم صهیونیستی هستند، که از سلاح هسته‌‏ای استفاده کرده‌‏اند و نه ایران.

برنامه‏‌های جاسوسی فاش شده توسط شبکه الجزیره و گاردین بر این مطلب که همه ما از آن مطلع هستیم، صحه می‏گذارد که این "به اصطلاح" تهدید از سوی ایران کذب است. این مطالب افشا شده به ما چیزی فراتر از آنچه می‏دانستیم، نمی‏گوید؛ اما وقتی ما به این حقیقت توجه کنیم که این رژیم صهیونیستی است که یک تهدید در منطقه به شمار می‌‏آید و دارای صدها سلاح هسته‌‏ای است، با وجود این که از امضای ان پی تی سر باز می‏زند و این در حالی است که ایران آن را امضا کرده است.

واضح است که در یک جنگ ادامه‌‏دار اطلاعاتی این حقایق دارای اهمیت هستند. این‏ها حقایقی هستند که از این بیشتر نمی‏توان آن‏ها را بزرگ نشان داد ولی تا زمانی که این تهدیدها علیه ایران کمتر نشده، این حقایق باید پررنگ شوند.

جنگ‏های سال‏های اخیر که تلاش شده این گونه توجیه شود که عادلانه بوده‌‏اند، همگی بر اساس افسانه و توهمات بوده تا حقایق. از عراق تا لیبی، تا تلاش برای پرونده‏‌سازی برای سوریه، در پشت همه این‏ها ادعاهایی کاذب نهفته که بخش اعظمی از رسانه‌‏ها آن را در بوق و کُرنا کرده‌‏اند. این گونه به ما القا می‏کنند که عراق سلاح‏های کشتار جمعی دارد یا قذافی قصد قتل عام ملت خود را دارد تا در قدرت باقی بماند و از این قبیل اکاذیب. اما این مطلب نمی‏تواند و نباید در مورد ایران اتفاق بیافتد.

نتانیاهو نمی‏خواهد مذاکرات پیرامون برنامه صلح آمیز هسته‏‌ای ایران پیشرفتی داشته باشد و هر کاری از دستش بربیاید انجام می‏دهد تا ایران را از حق مشروع خود یعنی دنبال کردن یک برنامه صلح آمیز هسته‌‏ای بازدارد.

تمام این تلاش‏ها بر سر قدرت و کاهش تأثیر ایران است؛ اگرنه چرا در رسانه‏‌ها این گونه القا می‏شود که دو کشور دوست یعنی ایران و سوریه در حال انجام اعمال شیطانی(!) هستند؟ عجیب است که به کشورهای عربی که به آن‏ها سلاح فروخته می‏‌شود تا مردم کشورشان را به خاک و خون بکشانند، مجوز ادامه کار داده می‏‌شود و هرگز هم در رسانه‏‌ها حرفی از آن‏ها زده نمی‏شود؛ از طرف دیگر داعش تمام سرخط خبرها را به جای جلادان عربستان سعودی گرفته است.

ما نه خبری از جرایم اتفاق افتاده علیه مردم بحرین را می‏شنویم و نه از قطر. این سیاست دوگانه جریان واقعی سیاست را نشان می‏دهد و بیانگر این حقیقت است که چرا ایران در تمام این سال‏ها هدف تحریم‏‌ها و دروغ‏‌های بدخواهانه بوده است.

حقیقت این است که ایران باعث ثبات منطقه و یکی از دموکرات‌ترین کشورهای منطقه است که با حمایت از مقاومت در برابر امپريالیسم در سراسر منطقه از اشغال نظامی کشورهای همسایه خود جلوگیری می‌‏کند.

اگر ایران و البته روسیه نبودند، تصور این که جنگی تمام عیار علیه سوریه رخ دهد، دور از ذهن نبود.

برای کسانی که از تاریخچه ایجاد تبلیغات منفی نتانیاهو علیه ایران آگاه هستند و از افشاگری‏های اسنودن مطلع‌‏اند، این اسناد جاسوسی که الجزیره می‏گوید باز هم بیشتر از آن منتشر می‏کند، حرف جدیدی برای گفتن ندارد.

اما در دنیای امروز، با یک جنگ غیرقانونی پس از دیگری، می‏توان گفت که افروختن آتش این جنگ‏ها به میزان زیادی بسته به منحرف کردن افکار عمومی در رسانه‌‏ها دارد. مطالب منتشر شده در این گفتار برای اثبات حقایق لازم و ضروری هستند، برای مثال برای این مطلب که چرا سیاست‏های سلطه جویانه‏ تحریم و تحریف حقایق در مورد برنامه هسته‏‌ای ایران، ناعادلانه و خطرناک است و باید متوقف شود.

انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار