خبرتوخبر؛

"آیت‌الله هاشمی" روی خط مصاحبه/مذاکراتی که قهقه را به لبخند تبدیل کرد!/ ایران‌گردی عارف؛این‌بار در "کاشان"

تو بسته "خبرتوخبر" این هفته؛ همراه با "جناب عارف" کوله سفر خودمون رو بستیم و قهقهه‌زنان از همایش اعتدالی‌ها عبور کردیم!

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، به سراغ نوزدهمین بسته خبری "خبرتوخبر" میریم.
 
خبرتوخبر این هفتمون رو با 4 تا سوژه بستیم؛ از حضور "عارف" در دانشگاه کاشان و اظهارات وزیر علوم دولت دهم در خصوص مذاکرات هسته‌ای تا مصاحبه آیت‌الله هاشمی با "خبرگزاری مهر" و حواشی پر و پیمون به وجود اومده حول همایش حزب اعتدال و توسعه.
 
علی‌الحساب اول کاری بریم سر وقت جناب عارف!
 
"عارف" این بار در "کاشان"
 
"محمدرضا عارف" را باید یکی از پرکارترین چهره‌های اصلاحات در روزهای اخیر بدانیم؛ از پای ثابت بودنش در دورهمی‌های اصلاح‌طلبان تا حضور پر شوق و شعف -و البته با چاشنی انتخاباتی وی- در چارگوشه کشور! عارف که به محافظه‌کاری کلامی در گعده اصلاحات شهره است، این بار و با حضور در دانشگاه کاشان پایش را از گلیم سیاست فراتر گذاشت و در کفش مشکلات اقتصادی کشور نهاد.

گزیده اظهارات عارف:

* ويژگی فعاليت‌های دانشجويی پويايی و موقتی بودن آن برخلاف فعاليت‌های سياسی است.

* افرادی كه توليد علم كرده و آن را بومی‌سازی می‌كنند و در اختيار صنعت قرار می‌دهند دانشجويان و دانشگاهيان هستند كه متأسفانه در مقاطعی قدر اين سرمايه معنوی را ندانسته‌ايم و نتايج و لطمات آن را نيز شاهد بوده‌ايم.

* فساد اقتصادی به عنوان يكی از مشكلات پيش‌رو در كشور است كه به دليل ضعف نظارتی و عدم شفافيت قوانين متأسفانه به بالاترين سطح مسئولان كشوری نيز سرايت كرده است كه جای تأسف دارد.

* اگر افرادی از يک طيف سياسی يا جناح فسادی را مرتكب شدند نمی‌توان آن جناح را محكوم كرد بلكه بايد با آن افراد و اشخاص برخورد شود.

* نظام با كسی عقد اخوت نبسته است و چنانچه فردی خطايی مرتكب شود با او برخورد می‌شود.

* اگر با آقای رحيمی در همان زمانی كه در استانداری بود برخورد می‌شد ديگر معاون اول رئيس به زندان نمی‌افتاد.

همایش حاشیه‌ساز  
 
پنجشنبه هفته پیش بود که شاخه جوانان حزب اعتدال و توسعه، همایشی را با حضور چهره‌های دولتی همچون "علی جنتی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، "محمود واعظی" وزیر ارتباطات و همچنین "محمدباقر نوبخت" سخنگوی دولت، رئیس سازمان برنامه و بودجه و البته دبیرکل حزب اعتدال و توسعه در دانشگاه امیرکبیر برگزار کرد. همایشی که برای بالا کشیده‌شدن فیتیله انتقادات منتقدین کافی بود؛ انتقاداتی که ترجیع‌بند آن بر استفاده دولتی‌ها از امکانات پاستور در جهت تبلیغات انتخاباتی متمرکز شد؛ "محمدنبی حبیبی" دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در همین‌باره و در اشاره‌ای تلویحی، "نوبخت" را نشانه انتقادات خود قرار داد و در همین‌باره به "خبرگزاری فارس" گفت: اينکه شخصی هم معاون رئيس‌جمهور باشد و هم کار حزبی انجام شود وضعيت را حساس می‌کند، بنابراين هرگونه استفاده از امکانات دولتی برای مقاصد حزبی و جناحی خلاف قانون و تخلف محسوب می‌شود.

اما در این گیرودار، "غلامعلی دهقان" سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در گفتگو با "خبرگزاری ایلنا" پاسخ منتقدان تشکل متبوعش را داد.

گزیده اظهارات دهقان: 

* سؤال من از منتقدین این است که اگر شما و دوستان‌تان در انتخابات گذشته ریاست‌جمهوری مورد اقبال مردم قرار می‌گرفتید٬ پس از رسیدن به قدرت٬ فعالیت‌های حزبی گسترده خود را کنار می‌گذاشتید؟

* حزب اعتدال و توسعه در سال ١٣٧٨ و در آستانه مجلس ششم تأسيس شد و در سال ٩٢ همزمان با انتخابات رياست‌جمهوری، ١٤ سال از عمر خود را سپری می‌كرد، بنابراين القای اينكه ما برای برگزاری همايش خود از امكانات دولتی استفاده می‌كنيم، سخنی بيهوده است.

* لازمه كار حزبی آن است كه ما به نتايج آن نيز تن دهيم. هر فعاليت حزبی هدف و فرجامی دارد كه اغلب اين هدف، رسيدن به قدرت در مقننه يا مجريه است.

* مرحوم دكتر شهيد بهشتی دبيركل حزب جمهوری ‌اسلامی بود، در عين حال دادستانی كل كشور را نيز بر عهده داشت و هيچگاه فعاليت حزبی خود را رها نكرد تا اينكه سرانجام در دفتر حزب جمهوری ‌اسلامی نيز به شهادت رسيد.

لبخندها و قهقهه‌ها

"کامران دانشجو" وزیر علوم دولت دهم در "سومین گردهمایی حماسه‌سازان ولایی" که روز سه‌شنبه در "حسینیه اول مظلوم" برگزار شد، از مذاکرات هسته‌ای و قهقهه‌های برخی مسئولین سیاست خارجه کشورمان در دولت اصلاحات به آمریکایی‌ها گفت.

گزیده اظهارات دانشجو:

* معیشت مردم، علوم هسته‌ای و فناوری‌های نوین در طول هم هستند و نه در عرض هم؛ من فناوری و تکنولوژی را مایه اقتدار می‌دانم و هر ملتی که اقتدار نداشته باشد، نمی‌تواند در دنیا حرف بزند.

* ما چه کرده‌ایم که آن‌ها(آمریکایی‌ها) تصور می‌کنند که ما در مذاکرات دست بسته‌ایم؟ ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن نشان داد که ما هیچ گاه دست بسته نیستیم.

* اینکه در روند مذاکرات، کلیات در یک جلسه و جزئیات در جلسه دیگر مطرح شود، طبق خواسته آمریکایی‌ها یعنی فرسایشی کردن مذاکرات است.

* آمریکایی‌ها به خاطر داشته‌های ما و نه لبخندهای ما پای میز مذاکرات آمده‌اند؛ اگر قرار بر لبخند بود، لبخند مسئولین در دولت اصلاحات به قهقهه تبدیل شد.

راضیم ازش!

"آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی" رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که این روزها خیلی خوب به خبرگزاری‌ها وقت مصاحبه تفصیلی می‌دهد، این‌بار و در هم‌نشینی و گفتگو با خبرنگاران "خبرگزاری مهر" بر دولت و شخص اول کابینه "تدبیر و امید" مهر تأیید و رضایت زد و گفت: دكتر روحاني را "به طور کامل" قبول دارم. 

گزیده اظهارات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی: 

* این‌گونه احساس می‌کنم که اکثریت قاطع مردم ذاتاً از اینکه در ایران انقلاب اسلامی شده، راضی هستند. چون مردم مسلمان هستند و دلشان با اسلام است، به خصوص شیعیان که جایی نداشتند و الان مرکزی پیدا شده است.

* در دنیایی که به دموکراسی خیلی پایبند هستند، جمعیت، رأی و حضور مردم، مهم و یک اصل است. وقتی می‌بینند مردم ایران در هر شرایطی و در سرما، گرما، باران و آفتاب این‌گونه می‌آیند و هر سال هم این حضور تکرار می‌شود، طبعاً اثر مثبت دارد.

* برای چنین برنامه‌هایی که ملی است، خیلی از مردم خودشان می‌آیند. البته برای چنین حضور انبوهی باید برنامه‌ریزی کرد. به نظرم تردیدی نیست که مردم ایران خودشان می‌آیند و هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید که مردم مثلاً با انگیزه‌های مادی می‌آیند.

* وقتی اوضاع کشور با گرانی‌ها، دعواها، مجادلات سیاسی و فسادهایی که شکل گرفته، بد شود، خیلی‌ها از روحانیت زده می‌شوند و بی‌تفاوتی‌هایی در آنها پیدا می‌شود. واقعاً روحانیت یک قدرت جدی و ما در در کشور است.

* دكتر روحاني را به طور کامل قبول دارم؛ ما با ايشان از لحاظ تفكر خيلی نزديک هستيم و هيچ شبهه‌ای در صلاحيت‌شان برای من نيست. كابينه‌اش را هم با توجه به شرايط فعلی كشور، نسبتاً خوب انتخاب کرد، بالاخره مجلس هم در كابينه حق دارد و بايد رأی بدهد و مسئوليت دارد.

* به نظرم آقای روحانی كارش را خوب شروع كرده. موضوعات مورد توجه هم خوب انتخاب شده است. مهم‌ترين آن‌ها مسائل خارجی است. ما بايد مسائل خارجی‌مان را حل كنيم. رهبری هم مخالفتی با اين مسأله ندارند، بلكه تشويق هم می‌كنند. بالاخره ما می‌خواهيم با دنيا تعامل كنيم.

* آقای روحانی قوه مجريه را با اين شرایط در اختيار گرفته است و نباید خيال كنيم كه دستش باز است و هر كاری را که بخواهد، می‌تواند انجام دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار