خبر تو خبر؛

زد و خورد رسانه‌ای همایی‌ها!/ جامعه روحانیت به ساحل آرامش رسید/ لبخند رضایت فاطمی‌نشینان به ندا!

تو بسته خبرتوخبر این هفته با گذر از خیابان فاطمی و موزه شاهکارهای آقای منزوی، خودمان را به صحنه دعوای همایی‌ها رساندیم!

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، به نهمین بسته از بسته‌های خبری «خبرتو‌خبر» رسیدیم.

دوباره به موعد همیشگی قرارمون یعنی روزهای پنجشنبه برگشتیم.

این هفته سعی کردیم که هم مصاحبه براتون بذاریم و هم بازتابی داشته باشیم از هر آنچه که سیاسیون در همایش‌ها و کنگره‌های مختلف، به زبان آوردن!

«خبرتو‌خبر» این هفته به همه جا سرک کشیده! از جامعه روحانیت مبارز که بعد از 40 روز، تکلیف دبیرکلیش مشخص شد تا حزب ندا که بالاخره مجوز فعالیت‌های تشکیلاتی خودش رو از وزارت کشور گرفت.

...ولی علی‌الحساب اول بریم سر وقت طرفداران رسانه‌ای آقای بهاری که این روزها بد جور دارن به سر و کله همدیگه می‌زنن!! 

زد و خورد  رسانه‌ای!


بعد از درگيری رسانه‌ای ميان دو سايت اصلی حامی «محمود احمدی‌نژاد» يعنی ميدان 72 و دولت بهار، سايت جديدی راه‌اندازی شده است كه به نظر می‌رسد سايت اصلی نزديک به رئیس دولت‌های نهم و دهم خواهد بود.

آخرين اخبار سايت «مهر‌مردم» كه به تازگی راه‌اندازی شده است، نشان می‌دهد كه جديدترين اخبار مربوط به احمدی‌نژاد قرار است به جای دو سايت قبلی در اين سايت منتشر شود. دو سايت مذكور كه يكی به تيم مشايی نزديك بود و با كد شناخته شده «بهار» فعاليت می‌كرد و سايت ديگر كه توسط تيم رسانه‌ای هوادار او (هما) اداره می‌شد از دور خارج خواهند شد.
 
شاهکار محمود منزوی!

«حسن غفوری‌فرد»، عضو حزب «مؤتلفه اسلامی» در گفتگو با پایگاه خبری «نامه نیوز» در مقام دفاع از آیت‌الله هاشمی صحبت‌هایی را مطرح کرد؛ وی همچنین نقل‌قولی جالب از فردی در آمریکا درباره احمدی‌نژاد به میان آورد.

گزیده صحبت‌های غفوری‌فرد:
                                                                                                                                                                                                                                                                            
*هاشمی‌رفسنجانی با حکم «مقام معظم رهبری»، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند، بنابراین نمی‌توان گفت که وی مخالف رهبری است. کسانی که رهبری را قبول دارند باید به حکم ایشان اطمینان کنند.

*آیت‌الله هاشمی به دلیل تخریب‌هایی که علیه‌‌اش صورت گرفته است، محوریت اصلی در جریان اصولگرا را از دست داده است.

*در آن زمان(سال 88) به موسوی رأی دادم و خیلی هم برای من گران تمام شد. ولی صداقت داشتم که بعد از انتخابات هم گفتم.
 
*بعد از آنکه خاتمی رئیس‌جمهور شد، اصلاح‌طلبان قدرت گرفتند. حتی در مجلس هم که آن زمان ناطق رئیس بود احتمال می‌دادیم جایگاه‌‌اش به خطر بیفتد.
 
*وی(احمدی‌نژاد) یک بار گفت که من آمریکا را در دنیا منزوی کردم. بعد دید مردم هیچی نگفتند دو روز بعد گفت که اصلا من ابرقدرت‌ها را منزوی کردم. یک نفر از آمریکا به من زنگ زده بود می گفت این احمدی‌نژاد دنیا را در دنیا منزوی کرده است.
 
*احمدی‌نژاد با اهانت به هاشمی‌رفسنجانی شروع به تخریب ایشان کرد و رئیس‌جمهور شد. خود این روش را به صلاح نمی‌دانستم.

اخراج سلام‌دهندگان!

«محمد هاشمی»، عضو سابق حزب کارگزاران در گفتگو با روزنامه «آفتاب یزد»، درباره عدم جایگزین کردن دولت یازدهم برای نیروهای دولت قبل، افزایش نفوذ مردمی ترکیب جناح اعتدالگرا و اصلاح‌طلب و آخر و عاقبت افرادی که با هاشمی سلام علیک داشتند! صحبت کرد. 

گزیده صحبت‌های هاشمی:

*در دولت آقای احمدی‌نژاد اگر کسی مثلا با دوست و آشنای دست دهم آقای هاشمی هم سلام علیک داشت، اخراجش می‌کرد.

*ترکیب جناح اعتدالگرا و اصلاح‌طلب ضریب نفوذ مردمی‌اش در مجموع بیشتر از جناح اصولگراست؛ این دو تا وقتی با هم باشند موفق می‌شوند.

*بین اصلاح طلبان و جناح پیروز در انتخابات 92 همین توقع وجود داشت که آقای روحانی سریع بیاید این نیروهایی(نیروهای دولت قبل) که هستند را جایگزین کند اما بنا به دلایل گوناگونی که من هم نمی دانم این کار انجام نشد.
 
روزهای پر رفت‌وآمد آقای مهندس!

«ارتباط جسته و گریخته جبهه پیروان با کمیته سیاسی جامعه روحانیت مبارز» و «جلسات دائمی محمدرضا باهنر با ناطق نوری» از جمله مهم‌ترین محورهای اظهارات «کمال‌الدین سجادی»، سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفتگو با خبرگزاری «تسنیم»، است.

گزیده صحبت‌های سجادی:
 
*هم‌اکنون سوق دادن ذهن جامعه به انتخابات به صلاح کشور نیست؛ در انتخابات ریاست‌جمهوری برخی زود به موضوع انتخابات ورود پیدا کردند و مقام معظم رهبری فرمودند که حالا خیلی زود است.

*ما معتقدیم با توجه به اینکه انتخابات در انتهای سال 1394 برگزار می‌شود اگر از حالا ذهن جامعه را مشغول انتخابات کنیم، هدر دادن وقت و انرژی مسئولان را در پی دارد و ذهن مردم نیز مشغول می‌شود.

*مذاکرات ما با گروه‌های مختلف مانند جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی و جبهه پایداری آغاز شده است.

*یکی از ویژگی‌های مثبت در جبهه پیروان خط امام و رهبری این است که ما ارتباط سنتی و ارگانیک با گروه‌های مرجع یعنی جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم داریم.

*مهندس «باهنر» با آقای «ناطق‌نوری» در مجمع تشخیص مصلحت نظام و دفتر کار وی دائما جلسه دارد. اما من از آقای ناطق‌نوری نشنیده‌ام که شخصا قصد داشته باشد وارد انتخابات شوند.

*برای دیدار با جبهه پایداری هنوز پیشنهادی صورت نگرفته است ولی ما در حال تهیه جدول زمان‌بندی هستیم تا با سایر گروه‌های اصولگرا، مراجع تقلید و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کنیم.

*ما با اعضای جامعه روحانیت مبارز مانند حجت‌الاسلام تقوی در ارتباط هستیم و جامعه روحانیت نیز کمیته سیاسی دارد که جبهه پیروان خط امام و رهبری به صورت جسته و گریخته با این کمیته در ارتباط است.
 
پهلوگیری کشتی جامعه روحانیت

بالاخره و بعد از 40 روز که از رحلت آیت‌الله مهدوی گذشته بود، جامعه روحانیت مبارز در جلسه‌ای که روز سه شنبه(11 آذر) داشت، ردای دبیرکلی را با آرای همه اعضای خود، بر قامت آیت‌الله «موحدی‌کرمانی» پوشاند و به این ترتیب کشتی قدیمی‌ترین تشکل روحانیت در کشور به ساحل آرامش خود رسید.

در همین‌باره «غلامرضا مصباحی‌مقدم»، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، در نشست خبری خود که روز چهارشنبه(12 آذر) برگزار شد، از جزئیات این انتخاب گفت.
 
گزیده صحبت‌های مصباحی‌مقدم:

*آیت‌الله «امامی‌کاشانی»، آیت‌الله «مجتهدشبستری» و آیت‌الله «موحدی‌کرمانی» به عنوان گزینه‌های دبیرکلی مطرح بودند.

*کاندیداتوری از طرف خود هیچ‌کدام از گزینه‌ها مطرح نشده بود و صرفا به آنان پیشنهاد شده بود.

*دبیرکلی آیت‌الله مجتهدشبستری منوط به این بود که ایشان تبریز را رها کند اما با مشورتی که با دفتر «رهبر معظم انقلاب» انجام دادند، از آن‌جا که معظم‌له جایگزینی برای ایشان نیافتند و روی ادامه حضور ایشان به عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز تأکید داشتند، لذا بحث دبیرکلی آیت‌الله مجتهدشبستری منتفی شد.

*آیت‌الله امامی‌کاشانی نیز با اصرار خود کاندیداتوری برای دبیرکل جامعه روحانیت مبارز را نپذیرفت.

*آیت‌الله موحدی‌کرمانی بر فعال‌تر شدن جامعه روحانیت مبارز تأکید داشت به علاوه معتقد بود که شوراهای مناطق این تشکل باید تقویت شود.

حصر ربطی به فتنه 88 ندارد

«سعید جلیلی»، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام روز سه شنبه(11 آذر) در دانشگاه فردوسی مشهد، سخنرانی کرد. وی در این سخنرانی از دلایل حصر سران فتنه گفت. 

گزیده صحبت‌های جلیلی:


*بايد ديد فتنه در چه شرايطی در كشور شكل گرفت، اين اتفاقات در زمانی افتاد كه جمهوری‌اسلامی در عرصه‌های مختلف در حال كسب موفقيت‌های بزرگ در منطقه و جهان بود.

*حصر ربطی به فتنه ندارد، فتنه در سال ۸۸ اتفاق افتاد اما حصر پس از آن بود، كسانی كه از آن‌ها به عنوان سران فتنه ياد می‌شود افرادی هستند كه يک سال بعد حصر شدند چون ديديم كه اين افراد در حال شكل‌دهی فتنه جديدی هستند.

*فشاری كه امروز دشمن به بهانه هسته‌ای به ايران وارد می‌كند بايد ديد علتش چيست، آنچه نظام انجام می‌دهد دفاع از حق انجام كار علمی در دانشگاه‌هاست، دشمن نمی‌تواند مانع پيشرفت ما شود.

برداشت غلط یادگار استاد

«علیرضا زاکانی»، دبیرکل «جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی» در نشست خبری خود که در اهواز برگزار شد، از اقدامات نادرست آقای بهاری گفت که به پای اصولگرایان نوشته شده است؛ گفت و گفت تا به «محمد فرهادی»، وزیر تازه به جرگه پاستورنشینان رسید.

*اقدامات نادرست «احمدی‌نژاد» به پای اصولگراها نوشته شد و کارهای خوب او برای مردم به دست فراموشی سپرده شد و برخی از ظرفیت‌های وی به سوی جناح مقابل اصولگرایان سوق داده شد. او در زمان انتخابات شعار اصولگرایی می‌داد اما پس از آن هیچگاه جریان اصولگرایان را دنبال نکرد و معتقدم نباید به احمدی‌نژاد پرداخت.

*برداشت اشتباه آقای «مطهری» آن است که فتنه را دارای دو پایه شامل افشای نکات نادرستی که احمدی‌نژاد در صدا و سیما بیان کرد و اعتراضات نادرست دوم خردادی‌ها خاصه «موسوی» و «کروبی» می‌داند، اما این‌گونه نیست. فتنه یک امر جهانی و دسیسه نظام سلطه بر علیه نظام اسلامی بود و اگر کسی آن را به این حد تنزل دهد نمیداند فتنه چیست؟ هیچ عنصر انقلابی کار اشتباه احمدی‌نژاد را تأیید نمی‌کند اما این اشتباه به ابعاد فتنه مربوط نمی‌شود.

*بر اساس پیشینه و سوابق «محمد فرهادی» و همچنین صحبت منطقی میان وی و نمایندگان، مجلس به او رأی بالا داد که این نشانگر خواسته‌ کمک‌رسانی نمایندگان به دولت بوده است.

خودت را نشان بده!

«عبدالواحد موسوی‌لاری»، همان فردی که بعد از استیضاح «عبدالله نوری» در مجلس پنجم، سکاندار وزارت کشور دولت اصلاحات شد، این بار و در گنگره حزب اصلاحات(روز چهارشنبه 12 آذر) سخنرانی کرد. «اگر آقای عارف خودش را به ما نشان دهد از ایشان حمایت می‌کنیم.»؛ این صحبت جالب «موسوی‌لاری» در حالی مطرح شد که «عارف اصلاحات» در موسم خرداد 92، با کنار رفتنش از گود رقابتی انتخابات ریاست جمهوری، زمینه را برای پیش‌برد اهداف اصلاح‌طلبان فراهم کرد.
 
گزیده صحبت‌های موسوی‌لاری:
 
*اصلاح‌طلبان قرص و محکم در انتخابات آینده شرکت می‌کنند و ان‌شالله با انسجام و وحدت بیشتراز گذشته حضور پیدا می‌کنند، الان خیلی زود است و یک سال وقت داریم.
 
*آقای عارف یکی از نیروهای خیلی خوب و خوش سابقه در جریان اصلاحات است که حتما اگر آقای عارف خودش را به ما نشان دهد از ایشان حمایت می‌کنیم.
 
*معتقدم اینکه می‌گویند ما حزب تشکیل نداده‌ایم تا به قدرت برسیم یک تعارف است، اینکه قدرت را برای چه موضوع می‌خواهند یک بحث ارزشی است اما تمام فلسفه وجودی احزاب تلاش برای رسیدن به قدرت است.
 
و اما ندا...

بالاخره حزب «ندا» یا به عبارتی دقیق‌تر حزب «ندای ایرانیان» توانست در هفته‌ای که گذشت، مجوز فعالیت خود را از فاطمی‌نشینان بگیرد. «صادق خرازی» که در قاموس دبیرکلی این تشکل تازه تأسیس اصلاح‌طلب ایفای نقش می‌کند، در گفتگو با سایت «آفتاب ری» به تبیین جایگاه حزب متبوعش پرداخت. البته صحبت‌های خرازی به همین‌جا ختم نشد و سفیر اسبق ایران در فرانسه از احتمال کاندیداتوری‌اش برای انتخابات ریاست‌جمهوری 96 گفت!

گزیده صحبت‌های خرازی:

*ندا تازه شکل گرفته است و خود را هنوز نشان نداده و به نظر می‌رسد این نظرها و یا مخالفت‌ها عجولانه باشد. باید کمی صبر کرد تا به مرور زمان، معلوم شود که چه تعداد از این مخالفت‌ها احساسی و چه‌ تعداد عاقلانه بوده است.

*هدف ما از راه‌اندازی ندا، متشکل کردن و فرصت دادن به جوان‌هاست که امیدواریم بتوانیم آن را محقق کنیم.

*برخی می‌گویند اینکه اکثر شورای مرکزی ندا از فعالان رسانه‌ای اصلاح‌طلب‌اند به این خاطر است که فضای رسانه‌ای برای حضور در انتخابات دوازدهم آماده شود. به قول آمریکایی‌ها هیچ چیز غیرممکن نیست و همه چیز محتمل است، بنابراین احتمال دارد که من هم برای انتخابات 96 بیایم.

گزارش از «حسام رضایی»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار