صادق صبا: همیشه سپاسگذار لطف ملکه بریتانیا هستیم

«صادق صبا» که مدتی‌ست با آمار کاهش مخاطبین «بی‌بی‌سی فارسی» مواجه شده، چند روز پیش با حضور در صفحه شخصی فیسبوک «فرداد فرحزاد» ، به صورت ویژه و غیررسمی‌ به سوالات مخاطبین این شبکه پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار وبگردی باشگاه خبرنگاران، به جز اتهام سوءاستفاده جنسی از کارمندان زن «بی‌بی‌سی»، اتهامات دیگری همچون کلاهبرداری نیز در پرونده «صادق صبا» وجود دارد. باندبازی از دیگر ویژگی‌های وی است که سبب شد او نامش را از «صادق صادقی‌نژاد» به «صادق صبا» تغییر دهد و اکنون اینگونه فساد اداری و اخلاقی را در بین دیگر عوامل «بی‌بی‌سی فارسی» نیز شایع کرده است.

نمونه‌ای از این فساد و باندبازی را در جذب و بکارگیری عوامل این شبکه می‌توان دید. بسیاری از مجریان «بی‌بی‌سی فارسی» مانند «فرداد فرحزاد» هیچگونه سابقه مجری‌گری، خبرنگاری و یا روزنامه‌نگاری نداشته و به نظر می‌رسد به‌ویژه درباره مجریان زن این شبکه نیز جاذبه‌های ظاهری یکی از دلایل اصلی جذب آنها بوده است.

«صادق صبا» که مدتی‌ست با آمار کاهش مخاطبین «بی‌بی‌سی فارسی» مواجه شده، چند روز پیش با حضور در صفحه شخصی فیسبوک «فرداد فرحزاد» یکی از مجریان این شبکه، به صورت ویژه و غیررسمی‌ به سوالات مخاطبین این شبکه پاسخ داد.

«صادق صبا» در این گفت‌وگو در توجیه انتقاد یکی از مخاطبین «بی‌بی‌سی فارسی» درباره جهت‌گیری‌های سیاسی و یک‌طرفه این شبکه، گفت: "من هم با شما موافقم که رسانه‌ای مثل بی‌بی‌سی بهتر است که از صداهای مختلف و جریان‌های مختلف استفاده کند، اما ما متاسفانه همیشه نمی‌توانیم به همه افراد دسترسی به موقع پیدا کنیم … ولی بیش از گذشته تلاش می‌کنیم که از افراد مختلف در برنامه‌هایمان استفاده کنیم. من فکر می‌کنم مثلا یکی از مواردی که در آن میشود بهتر عمل کرد، استفاده بیشتر از کارشناسان زن در برنامه‌هاست.”

مدیر «بی‌بی‌سی فارسی» در پاسخ به سوالی دیگر درباره استفاده از عنوان «شورشی» برای مردم انقلابی یمن و جنبش انصارالله، مدعی شد: "ما در بی‌بی‌سی همیشه سعی می‌کنیم که برای گروه‌های مختلف تا آنجا که ممکن است از واژه‌هایی استفاده کنیم که بار سیاسی خاصی نداشته باشد. شورشی الزاما معنای منفی ندارد.”

«صادق صبا» که سالهاست در رسانه‌های انگلیسی فعالیت می‌کند، یکی از افراد نزدیک به دربار سلطنتی این کشور است. وی به سبب خوش‌ خدمتی‌‌هایی که به اربابان انگلیسی خود کرد، پس از افتتاح شبکه «بی‌بی‌سی فارسی»، به عنوان مدیر این شبکه انتخاب شد. وی اکنون نیز با افتخار می‌گوید: "… ما هم افتخار میکنیم که در این رسانه (بی‌بی‌سی) مشغول به کار هستیم و همیشه سپاسگذار لطف ملکه بزرگ بریتانیا بودیم و هستیم.”


«صادق صبا» همچنین در پاسخ به سوالی درباره «معصی (مسیح) علی‌نژاد»، گفت: "علی‌نژاد آدم پرحاشیه‌ای است و در قالب یک سیستم نمی‌تواند کار کند … اما ما از او در پشت برنامه‌های مختلف استفاده می‌کنیم.”


برچسب ها: بی بی سی ، بریتانیا ، صبا ، قدوسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار