اختصاصی/ سرمدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

رفع نگرانی‌های مشروع هدف اصلی ایران/ براساس تهدید و شرط گذاری تغییری در مسیر مذاکرات ایجاد نمی‌کنیم

قائم مقام وزارت امورخارجه گفت: مشروع بودن نیز موضوع چارچوبی است که در قوانین بین‌المللی ذکر شده است به همین دلیل همه کشورهای 1+5 متوجه هستند که جمهوری اسلامی ایران طرفی نیست که براساس تهدید و شرط گذاری تغییری در مسیر مذاکرات ایجاد کند.

"مرتضی سرمدی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به این که گفتگوهای هسته‌ای بر مبنای ضرورت رفع یک بحران غیرضروری است اظهار داشت: آن چیزی که در جمهوری اسلامی ایران به صورت فعالیت صلح آمیز هسته‌ای صورت می‌گیرد به هیچ عنوان تهدیدی برای هیچ کشوری نیست.
 
وی ادامه داد: این موضوع از ابتدا روشن بود اما گاهی شاهد هستیم فضایی ایجاد می‌شود که در این فضا جای افرادی که محق هستند با کسانی که اتهام بدون پایه می‌زنند عوض می‌شود به همین دلیل جمهوری اسلامی ایران با نیت کاملا خیر وارد مذاکرات هسته‌ای شد.
 
قائم مقام وزارت امور خارجه کشورمان تصریح کرد: این گفتگوها گفتگوهای مشروط نیست به همین دلیل تنها هدف اصلی ما رفع نگرانی‌های مشروع است و برای این کار شفاف سازی‌های لازم برای همه کسانی که می‌خواهند ببینند برنامه هسته‌ای ایران صلح آمیز است، صورت گرفته است.
 
سرمدی افزود: مشروع بودن نیز موضوع چارچوبی است که در قوانین بین‌المللی ذکر شده است به همین دلیل همه کشورهای 1+5 متوجه هستند که جمهوری اسلامی ایران طرفی نیست که براساس تهدید و شرط گذاری تغییری در مسیر مذاکرات ایجاد کند.
 
قائم مقام وزارت امور خارجه کشورمان در پایان خاطرنشان کرد: مسیر مذاکرات ما بر منافع مشروع ملت ایران استوار است و فکر می‌کنیم باید بین این که بعضی کشورها به خاطر ملاحظات خاصی از زبان تبلیغاتی استفاده می‌کنند و این که آن چه در مذاکرات می‌گذرد باید تفکیک قائل شد. 

شایان ذکر است مذاکرات معاونین وزیران خارجه ایران و آمریکا  در روز جمعه اول اسفند برگزار شد، که این مذاکرات تا شنبه دوم اسفند ماه در ژنو ادامه داشت.
 
گفتنی است؛ این پنجمین دور مذاکرات معاونان وزرای خارجه 2 کشور پس از تمدید هفت ماهه توافق ژنو بود. دو طرف پیش از این دو بار در شهر ژنو، یک بار در مونیخ و یک بار نیز در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با یکدیگر به گفتگو پرداخته بودند.
 
همچنین محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه از ژنو عازم بغداد شد. هدف از این سفر دیدار و گفتگو با ابراهیم جعفری وزیر خارجه و حیدر العبادی نخست وزیر عراق است.
 
شایان ذکر است گفتگوهای هسته‌ای از هفته آتی مجددا از سر گرفته می‌شود.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: سرمدی ، مذاکرات ، هسته ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار