یک نویسنده مطرح کرد: تسامح‌های بدون پشتوانه برخی از مدیران فرهنگی در حوزه‌ ممیزی کتاب به شبه نویسندگان میدان می‌دهد.

احمد شاکری نویسنده متعهد کشورمان، در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران، گفت: در خصوص ارائه آسان برخی از آثار بدون مجوز در کتابفروشی‌های کشور باید بگویم اداره کتاب و مراکز مرتبط در حقیقت به لحاظ محتوایی باید بر روی کتاب‌های ارائه شده در کتابفروشی‌ها نظارت داشته باشند.
 
وی افزود: نکته قابل توجه این است که افرادی جزء مدیریت فرهنگی هستند که به نظر می‌رسد نگاه شفافی به ممیزی ندارند و این مسئله به برخی از نویسندگان شبه روشنفکر میدان می‌دهد.

این نویسنده اظهار داشت: به طور مثال تغییرات اخیر اداره کتاب و برکناری شجاعی صائین به عنوان فردی که ما او را در زمینه صدور مجوز برای کتاب‌های ارائه شده به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سالم می‌دانستیم کاملاً معنی دار است.
 
شاکری ادامه داد: ما بهتر است که به نسبت موضوع ارائه کتاب‌های بدون مجوز توسط کتابفروشی‌ها به جامعه اهمیت بیشتری به تسامح‌های بدون پشتوانه برخی از مدیران فرهنگی بدهیم زیرا این تسامح‌ها به نویسندگانی میدان داده که به جای برخورداری از هنر نویسندگی سعی در مطرح کردن خود با گذر از چهار چوب‌های مفهومی و محتوایی دارند.
 
خیلی از کتابفروشی‌ عضو اتحادیه ناشران و کتابفروشان نیستند
 
همچنین محمود آموزگار دبیر اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران به عنوان نماینده یکی از مهمترین مراکز مرتبط با امر نظارت و بررسی کتاب‌های ارائه شده در کتابفروشی‌ها، گفت: اعضای کتابفروشی‌های عضو اتحادیه ناشران و کتابفروشی‌های تهران موظف به ارائه کتاب‌های مجاز از سوی وزارتخانه‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.
 
وی افزود: ما در اتحادیه نظارت و بررسی‌ کافی بر روی کار کتابفروشی‌ها را داریم و طبق قانون‌ نظام صنفی اگر کسی مصداق از مورد ارائه کتاب‌های غیر مجاز از سوی کتابفروشی‌ها را مشاهده کرد می‌تواند به ما اطلاع بدهند.
 
دبیر اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در خصوص کتاب‌های غیر مجاز در کتابفروشی‌ها گفت: خیلی از کتابفروشی‌ها عضو اتحادیه ما و زیر پوششمان نیستند.

آموزگار خاطر نشان کرد: هر کتابی که در کشور پخش و ارائه می‌شود باید مجوز داشته باشد.


انتهای پیام/

برچسب ها: ادبیات ، نویسنده ، شاکری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار