وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران گفت:

ما کتاب را یکی از پایه‌های اساسی توسعه‌ی فرهنگ می‌دانیم

«علی جنتی» کتاب را به عنوان یکی از پایه‌های اساسی توسعه‌ی فرهنگی و یکی از محصولات فرهنگی قابل اعتنا و درخور توجه دانست.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه‌ی برگزاری جشنواره‌ی معرفی پایتخت کتاب ایران و روستا‌های دوستدار کتاب در جمع خبرنگاران گفت: ما تا به امروز کارهای زیادی در جهت توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی انجام داده‌ایم. ما برای راه اندازی نهضت کتابخوانی در کشور کارهای زیادی انجام داده‌ایم که یکی از‌ آن‌ها برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بوده که سالانه برگزار می‌شود تا مردم بتوانند از کتاب استفاده کنند.
 
وی برگزاری جشنواره‌ی روستاهای دوستدار کتاب و معرفی پایتخت کتاب ایران را یکی دیگر از کارهای اساسی انجام شده در زمینه‌ی توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی دانست و گفت:‌ برگزاری این جشنواره کار خوب و پسندیده‌ای است. امسال اهواز به عنوان پایتخت کتاب ایران و 10 روستا هم به عنوان روستاهای دوستدار کتاب برگزیده شدند و این کار انشاالله در سال‌های دیگر نیز ادامه خواهد داشت، زیرا ما کتاب را به عنوان یکی از پایه‌های اساسی توسعه‌ی فرهنگی می‌دانیم.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا اهواز می‌تواند پایتخت جهانی کتاب نیز باشد، خاطرنشان کرد: امیدواریم که با رشد شهرها از نظر کتابخوانی، این شهر بتواند جایگاه ویژه‌ای را در سطح جهانی از آن خود کند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار