در بزرگداشت پنجاهمین سالگرد یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های جهان، کمپانی ریوردیل ریپورتری، داستان موزیکال کلاسیک «آوای موسیقی» را تنها برای شش اجرا از هفتم تا ۱۵ مارس (۱۶ تا ۲۴ اسفند) روی صحنه می‌برد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت ایران تئاتر، در کنار اجراهای دیگر این کمپانی در رده‌های بزرگسال و نوجوان و کودک، اجرای ویژه «آوای موسیقی» هم در آرلینگتون نیویورک روی صحنه می‌رود.  
 
 «آوای موسیقی» از یک ماجرای واقعی الهام گرفته شده و داستان زندگی راهبه جوانی است که در دوره قبل از جنگ جهانی دوم در اتریش، معلم سرخانه هفت بچه یک افسر نیروی دریایی می‌شود. ماریا، راهبه جوان در مقابل وقایع ناخوشایند جنگ سعی می‌کند دریچه قلب‌های افراد خانواده جدیدش را رو به موسیقی و نوای خوش آن باز کند.  
 
در این موزیکال، موسیقی همیشه جاودان اثر ریچارد راجرز و اسکار همراشتاین استفاده شده است و ترانه‌ها را هاروارد لیندزی و راسل کروز با کمک ماریا وون تراپ ساخته‌اند. در «آوای موسیقی» از استاندارد‌های فوق‌العاده موسیقی استفاده شده است؛ ترانه‌هایی مثل «ادل وایس»، «همه کوه‌ها را فتح کن»، «چیزهای مورد علاقه من»، «۱۶، ۱۷ می‌شود»، «دو- ر-می»، و «خداحافظ فارول». آهنگ اصلی فیلم به مدت ۷۰ هفته در زمان نمایش آن در صدر جدول موسیقی آمریکا بود و پرفروش‌ترین آلبوم دهه ۶۰ میلادی در بریتانیا شد.  
 
اولین اجرای نمایش «آوای موسیقی» در سال ۱۹۵۹ (۱۳۳۹) با بازی مری مارتین در برادوی روی صحنه رفت و ۵ جایزه تونی کسب کرد. نمایش ۳۰ سال پس از آن هم دوباره در برادوی اجرا شد. نسخه سینمایی آن در سال ۱۹۶۵ (۱۳۴۵) اکران شد که جولی اندروز و کریستوفر پلامر در آن بازی کردند و فیلم پنج جایزه اسکار هم به دست آورد. یک شوی زنده تلویزیونی هم از این نمایش دو سال پیش توسط کری آندروود به اجرا در آمد.  
 
این بازتولید جدید را بتسی سیلورمن کارگردانی می‌کند و امیلی والتون طراحی رقص را بر عهده دارد. جاستین فیشر بخش موسیقی را هدایت می‌کند و تیم طراحی (صحنه و لباس و نور وصدا) شامل جنا لیونز، اریک زوباک، پنه لوپه مارگوتز و دنیز ایبرلی است.  
 
گروه بازیگری هم به شرح زیر است:  
 
رابین آلمن، امیل اکسل رود، جولین ایلیان، لیلی بیروک، سام بکر، استر کوئن، سارا بولنسکی، جیم دبلاسی، الیزابت بریرتی، رزماری آسیگ، آنی فیشر و....  
 
منبع: برادوی ورلد ۱۸ فوریه ۲۰۱۵

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار