داگلاس دنوف تهیه کننده، از اجرای مجدد نمایش «۳۹ پله» این بار در نیویورک اطلاع داد و گفت که اجرای رسمی این نمایش از ۱۳ آوریل ۲۰۱۵ (۲۴ فروردین ۹۴) آغاز می‌شود.

به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت ایران تئا‌تر، نمایش «۳۹ پله» را پاتریک بارلو (برنده جایزه تونی) از طرح داستانی سیمون کوربل و نوبی دایمون اقتباس کرده است، ولی در واقع این طرح هم براساس کتابی نوشته جانی بوکان است که سال‌ها پیش آلفرد هیچکاک فیلمی بر اساس آن ساخته است.  
 
در این اجرای دوباره، همه‌ی گروه اولیه نمایش دور هم جمع شده‌اند و ماریا آتیکن (نامزد جایزه تونی) آن را کارگردانی می‌کند و طراحی نور و صدای آن بر عهده برندگان جوایز تونی، کوین آدامز و میک پول است. طراحی صحنه و لباس را هم پیتر مکینتاش (نامزد جایزه تونی) انجام داده است.  
 
کارگردان نمایش می‌گوید: «۳۹ پله یک تجربه پر از شادی است. بسیار خوشحالم که دوباره آن را روی صحنه می‌بریم. لذت به خصوصی در ساختن تئاترهای کم بودجه، بدون صرف هزینه‌های میلیاردی، وجود دارد که من آن را خیلی دوست دارم.»  
 
تهیه کننده، داگلاس دنوف، اضافه کرد: «تئا‌تر تاریخی یونیون اسکوئر، تالار بسیار زیبایی برای «۳۹ پله» است و این مکان ما را درقلب شهر نیویورک و فعالیت‌های آن قرار می‌دهد، به طوری که مردم می‌توانند از جاهای مختلف شهر به راحتی با مترو به این تئا‌تر برسند و نمایش را تماشا کنند.»  
 
نمایش «۳۹ پله» یک کمدی بر اساس داستان یک فیلم کلاسیک در سال ۱۹۳۵ (۱۳۱۳) است که تنها ۴ بازیگر حدود ۱۵۰ شخصیت متفاوت را به تصویر می‌کشند و گاهی این تعویض نقش در یک چشم به هم زدن اتفاق می‌افتد. قهرمان قصه ریچارد هنی است که سعی دارد معمای ۳۹ پله را حل کند.  
 
این نمایش برای اولین بار حدود ۱۰ سال پیش در وست یورکشایر روی صحنه رفت و بعد از آن به تئا‌تر تری سایکل در لندن و سپس به وست‌اند در تئا‌تر کرایتریون رفت. پس از آن بود که جایزه الیویر را برای بهترین کمدی سال دریافت کرد. در حال حاضر برای نهمین سال متوالی در وست‌اند روی صحنه می‌رود. در این مدت این نمایش به بسیاری شهر‌ها در دنیا سفر کرده است؛ مثل ملبورن، مادرید، سئول، توکیو و بوئنوس آیرس. در سال ۲۰۰۸ (۱۳۸۶) در برادوی هم روی صحنه رفت و سه سال روی صحنه برادوی باقی ماند و از این نظر رکورد شکن شد. هشت نامزدی تونی در‌‌ همان سال اول اجرا به دست آورد که در آخر دو جایزه تونی برای بهترین طراحی نور و صدا دریافت کرد.  
 
بر اساس گفته تهیه کننده، گروه بازیگری برای اجرای پیش‌رو در نیویورک به زودی اعلام می‌شوند.  
 
منبع: نیویورک تئا‌تر گاید ۱۸ فوریه ۲۰۱۵


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار