20 میلیون کاربر بازی‌های رایانه‌ای در کشور

مدیرعامل بنیاد بازی های رایانه ای بر ضرورت نظارت و پاکسازی بازار بازی های رایانه ای تاکید کرد و گفت:از منظر صادرات، بازی‌های رایانه‌ای یک فرصت استثنایی برای کشور به شمار می آید .

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  ذبیح الله فیض آبادی در کارگاه آموزشی شناسایی و کشف بازی‌های غیرمجاز و مخرب رایانه‌ای، اظهار داشت: بازی‌های رایانه‌ای در حال حاضر هنر صنعت هستند و برخی آنها را هنرهشتم نامیدند. از سال ۲۰۰۸ تا به امروز این بازی‌ها از هنر سینما پیشی گرفتند و از دیدگاه اقتصادی به جهت آهنگ رشد شتابانی که دارند در دوره رکود اقتصادی، ۱۲ درصد رشد داشته‌اند.

وی با بیان اینکه از منظر ایجاد اشتغال هزینه تولید یک شغل در حوزه بازی‌های رایانه‌ای پایین است، گفت: با برپاکردن پایه‌های این صنعت در کشور در بحث اقتصادی می توانیم از مزایای این صنعت استفاده کنیم.

این مقام مسئول به ۲۰ میلیون کاربر بازی های رایانه ای در کشور اشاره کرد و گفت: این کاربران به طور میانگین روزانه دو ساعت به بازی های رایانه‌ای می‌پردازند که حدود ۵۰ میلیون ساعت را به خود اختصاص می‌دهد.

فیض آبادی با بیان اینکه از منظر صادرات، بازی‌های رایانه‌ای یک فرصت استثنایی برای کشور به شمار می آید، ادامه داد:تا به حال بازی‌های رایانه‌ای داخلی توانسته‌اند جوایز مسابقات بین المللی در این حوزه را کسب کنند.

وی به جمعیت یک میلیاردی مسلمانان در جهان اشاره کرد و افزود: خانواده‌های مسلمان نگران اثرات بازی‌های رایانه‌ای هستند و بسیاری از بازی‌ها را مناسب فرزندان خود نمی دانند؛ جوامع اسلامی ترجیح می‌دهند یک بازی متناسب با فرهنگ اسلامی را برای فرزندان خود تهیه کنند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه باید به بعد اثربخشی بازی‌های رایانه‌ای توجه کرد، گفت: این بازی ها بسیار تأثیرگذارتر از صنعت سینما هستند زیرا یک بازیکن از تمام ظرفیت ذهنی و روانی خود در طول بازی استفاده می کند.

مدیرعامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای خاطرنشان کرد: همه بازی‌ها با انگیزه اقتصادی تولید نمی‌شوند بلکه هدف از تولید برخی از آنها صرفا پیش بردن جنگ نرم است لذا از این منظر آسیب بازی‌های رایانه‌ای بسیار عمیق است.

فیض آبادی بر نظارت و پاکسازی بازار بازی‌های رایانه‌ای از سوی این بنیاد تاکید کرد و گفت: یک بازی صد دلاری در خارج از کشور در حال حاضر با قیمتی حدود دو هزار تومان در اختیار کودکان و نوجوانان ما قرار می‌گیرد.

مدیرعامل بنیاد بازی های رایانه ای، مهمترین موانع در راه ایجاد صنعت بومی را کنترل بازار عنوان کرد و افزود: در حوزه بازی‌های رایانه‌ای علاوه بر نظارت بر توزیع مجازی و فیزیکی بازی‌ها نیاز به قوانین کافی و حمایت کننده برای این صنعت داریم تا بتوانیم بازی‌های متناسب با فرهنگ اسلامی را به جهان اسلام عرضه کنیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: بازی ، رایانه ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار