تفاهم‌نامه همکاری مشترک بنیاد مسکن و سازمان امور اراضی کشور جهت جلوگیری ازتخریب اراضی کشاورزی به امضا رسید.

تغییر کاربری زمینهای زراعی و باغی کشور عامل اصلی تهدید تولیدات کشاورزی استبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران تفاهم‌نامه همکاری مشترک فی مابین بنیاد مسکن و سازمان امور اراضی کشور امضا رسید.

 براساس این گزارش شاملو مجری امور طرحهای هادی بنیاد مسکن با اشاره به اینکه از دیرباز تاکنون موقعیت اجتماعی وفرهنگی و اقتصادی روستاییان با کشاورزی عجین بوده است گفت: بر همین اساس عمده روستاهای کشور در پهنه مرغوب‌ترین اراضی زراعی باغی شکل گرفته اند.

وی افزود: از همین رو توسعه روستایی و توسعه کشاورزی همواره در امتداد هم و لازم و ملزوم یکدیگر بوده است.

شاملو اظهار داشت: حفظ زمینهای کشاورزی اصلی‌ترین ضامن تامین امنیت غذایی جامعه و جز لاینفک اقتصاد روستایی محسوب می‌شود  برنامه‌ریزی منطقی برای ساماندهی روستاها نیز نقشی غیر قابل انکار در توسعه پایدار و متوازن دارد.

شاملو افزود: طی سالهای اخیر تشدید تغییر کاربری زمینهای زراعی و باغی کشور به اصلی‌ترین عامل تهدید تولید کشاورزی بدل شده است  تا جایی که رهبر درباره خطرات این روند هشدار داده‌اند و صریحتا تاکید فرموده‌اند که تغییر کاربری و نابودی زمینهای کشاورزی یک خسارت جبران‌ناپذیر برای کشور است.

شاملو اظهار داشت: با توجه به وظایف ذاتی بنیاد مسکن به عنوان متولی توسعه و عمران روستاها تصویب و اجرای طرحهای هادی و تعیین تکلیف کاربری اراضی داخل محدوده روستایی کشور و سازمان امور اراضی کشور به عنوان متولی حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی و جلوگیری از تخریب اراضی زراعی و باغات در کشور تفاهم‌نامه‌ای فی ما بین این دو سازمان تنظیم گردید.

وی در خصوص موضوع تفاهم‌نامه گفت: همکاری مشترک در زمینه صیانت از اراضی کشاورزی و باغات و تامین نیازهای سکونتی روستاییان موضوع اصلی تفاهم‌نامه است.

بر اساس این گزارش اعلام پاسخ مدیریت امور اراضی استان در فرایند تهیه و تصویب طرحهای هادی روستایی حداکثر ظرف مدت 30 روز از زمان وصول استعلام بنیاد استان و معرفی مهندس مشاور و تهیه کننده طرح و همچنین برگزاری نشستها و گردهمایی ملی و منطقه‌ای در خصوص موضوع مشترک از جمله وظایف دو طرف تفاهم نامه است.

انتهای پیام/
برچسب ها: مسکن ، روستایی ، بنیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار