دستمالچی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

اعمال گروه‌‌های تکفیری و داعش خارج از دین است/ آمریکا موضع جدی نسبت به داعش ندارد

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: در مبارزه با داعش اجماع مردمی وجود دارد، شیعه‌، سنی‌ و ادیان دیگر با این گروهک در مبارزه هستند.

اعمال گروه‌‌های تکفیری و داعش خارج از دین است/ آمریکا موضع جدی نسبت به داعش ندارد"احمد دستمالچی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران در رابطه با مقابله با گروهک تروریستی داعش‌ اظهار داشت: در مبارزه با داعش اجماع مردمی وجود دارد، شیعه‌، سنی‌ و ادیان دیگر با این گروهک در مبارزه هستند.
 
وی با اشاره به اینکه همایش‌های مختلفی در نقاط مختلف در رابطه با مبارزه با داعش برگزار شده است، از جمله‌ در ایران هم همایش‌هایی با این موضوع برگزار شده است، گفت: علمایی از خارج از کشور در این همایش‌ها شرکت داشتند و همایشی مبنی بر مبارزه با داعش برگزار کردند، از جمله همایش‌های این چنینی‌ مربوط به همایش آیت الها مکارم شیرازی است.
 
دستمالچی تاکید کرد: قاطبه علمای اهل سنت فعالیت‌های این گروه تروریستی را محکوم کرده و اعمال گروه‌های تکفیری و داعش را خارج از دین می‌دانند.
 
این کارشناس سیاست خارجی اظهار داشت: در سطح دولتی به نظر می‌رسد کشورهایی که تابع آمریکا هستند به دلیل اینکه آمریکا مجری اصلی این گروه بوده است و هنوز هم از این گروه پشتیبانی می‌کند، نمی‌توانند به اجماع برای مقابله با داعش برسند.
 
وی تصریح کرد: کشورهای تابع آمریکا اگر محکوم کنند درحقیقت خودشان را محکوم کرده‌اند، به دلیل اینکه حمایت‌های لجستیکی‌ اعم از مالی، تسلیحاتی، اطلاعاتی و امنیتی را از روز اول در سوریه شروع کرده، در عراق و در نقاط دیگر هم این گونه حمایت‌ها را ادامه داده‌اند.  
 
دستمالچی با تاکید براینکه‌ بعضی دولت‌ها برای مقابله با داعش به اجماع نمی‌رسند، البته لزومی هم ندارد؛ دولت‌هایی که وابسته به سیاست‌های آمریکا هستند در رابطه با این موضوع نمی‌توانند با سایر کشورهای دیگر متحد شوند، افزود: آمریکا موضع گیری‌ جدی نسبت به داعش نمی‌کند، زیرا احساس خوف دارد و همچنین برای اینکه امنیت کشورش به خطر نیافتد از این کار ممانعت می‌کند.
 
این کارشناس سیاست خارجی خاطرنشان کرد: در فرانسه و دانمارک این گروه اقدامات تروریستی انجام داده‌اند و باعث شد، آمریکا از ترس امنیت‌ش موضع گیری جدی نسبت به داعش ‌نمی‌کند. این گروه ساخته آمریکا و از ترس امنیت ازمقابله با آنها خود داری می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار