یاوه‌گویی‌های یک مرده متحرک!/ برای دیدن تصویر کلیک کنید

رژیم صهیونیستی به دلیل پیشرفت‌های مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5، انزوای روزافزونی را تجربه می‌کند و نتانیاهو و دیگر اطرافیانش مانند فرد متوهم و خود بزرگ بین مشغول تهدید کشورها هستند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ به گفته یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی؛ رسیدن به هرگونه توافقی با نظر رهبری انقلاب خواهد بود، در صورتی که کنگره آمریکا در جریان مذاکرات مصوبه و اقدامی علیه جمهوری اسلامی ایران داشته باشد، بدون شک مجلس شورای اسلامی پاسخی محکم و دندان شکن به آنان خواهد داد و طرحی را در مجلس مصوب خواد کرد که غنی سازی را در بالاترین حد امکان صلح آمیز بودن انجام دهند.

مذاکرات هسته‌ای ایران چند سالی است که انجام می‌شود و هنوز به مرحله نهایی نرسیده است، از این رو اضهارات مضحکی در جریان این مذاکرات از سوی مقامات آمریکایی و رژیم صهیونیستی منعکس می‌شود، خط و نشان‌های مضحکی برای ایران می‌کشند اما ایران تنها کشور امن، مستقل و ثابت قدم در منطقه است و هیچگاه با اظهارات این چنینی از راه خود بر‌نمی‌گردد.


*با اصل توافق، موافق و با توافق بد موافق نیستم

"رهبر عظیم الشأن" جمهوری اسلامی ایران در رابطه با مذاکرات اظهار داشتند: با اصل توافق، موافق هستم، اما توافقی که بتواند انجام شود با توافق "بد" موافق نیستم.

 
ایشان با اشاره به اظهارات مکرر امریکایی‌ها که می گویند «توافق نکردن بهتر از توافق بد است» افزودند: ما هم همین عقیده را داریم! و معتقدیم توافق نکردن بهتر از توافقی است که به ضرر منافع ملی و زمینه ساز تحقیر ملت بزرگ ایران شود.
 
تلاش بی وقفه مسئولین و هیأت مذاکره کننده برای خارج کردن حربه تحریم از دست دشمن، دومین نکته ای بود که رهبر انقلاب اسلامی به آن اشاره کردند و گفتند: اگر این اتفاق رخ دهد و با توافق، حربه تحریم از دست دشمن خارج شود، بسیار خوب است اما اگر این اتفاق نیفتاد، همه بدانند که راهکارهای فراوانی در داخل کشور برای کُند کردن حربه تحریم وجود دارد.
 
ایشان خاطرنشان کردند: رفتار امریکاییها و چند کشور اروپایی دنباله رو آنها، در مذاکرات، غیر منطقی است و با پرتوقعی انتظار دارند همه خواسته های آنها تحقق یابد در حالیکه این، روشِ مذاکره نیست.
 
*ایستادگی مسئولان در مقابل زیاده خواهی طرف مقابل  کاملاً صحیح است

"حضرت آیت الله خامنه‌ای"،
ایستادگی مسئولان در مقابل زیاده خواهی طرف مقابل را کاملاً صحیح دانستند و با اشاره به عملکرد مستدل و منطقی جمهوری اسلامی در مقاطع مختلف از جمله دوران دفاع مقدس و پذیرش قطعنامه ۵۹۸، و همچنین مسائل گوناگون بعد از جنگ، خاطرنشان کردند: نظام اسلامی در مذاکرات هسته ای نیز براساس منطق عمل می کند اما طرف مقابل هیچ منطقی ندارد و به دنبال بی منطقی، با تکیه بر زور است.
 
ایشان تأکید کردند: ملت ایران زیر بار زورگویی و زیاده خواهی و رفتارهای غیر منطقی نخواهد رفت.
 
حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: باید در مذاکرات، تکریم، حرمت و پیشرفت ملت ایران محفوظ بماند زیرا این ملت عادت به پذیرش زورگوییِ طرف مقابل اعم از امریکا و دیگران، ندارد.
 
ایشان همچنین با اشاره به برخی مباحث مطرح شده درخصوص توافق دو مرحله ای که ابتدا توافق بر اصول کلی و بعد از مدتی توافق بر جزئیات باشد، خاطرنشان کردند: چنین توافقی  پسندیده نیست زیرا با تجربه ای که از رفتار طرف مقابل داریم، توافقِ صِرف در کلیات، وسیله ای خواهد شد برای بهانه گیری های پی در پی در جزئیات.
 
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: اگر توافقی انجام شود، باید در یک مرحله و در بردارنده کلیات و جزئیات، با یکدیگر باشد.
 
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: مفاد این قرار داد نیز باید روشن، واضح و غیرقابل تفسیر و تأویل باشد و مفاد توافق نباید به گونه ای باشد که طرف مقابل که عادت به چانه زنی دارد، در قضایای مختلف بهانه جویی کند.
 
رهبر انقلاب تأکید کردند: تحریم ها نیز باید به معنی واقعی کلمه برداشته شوند.
 
 
*انزوای رژیم صهیونستی در نظام بین‌الملل
 
رژیم صهیونیستی به دلیل پیشرفت‌های مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5، انزوای روزافزونی را تجربه می کند و پیش تر نیز نخست وزیر این رژیم اعلام کرده بود «حاضر به انجام هر سفری هستم تا علیه ایران سخن بگویم»، در تازه ترین اقدام، خود را سخنگوی کشورهای عربی علیه جمهوری اسلامی معرفی کرد.
 
نتانیاهو آرزو برایت عیب نیست/ نابودی اسرائیل محدود به امروز نیست/ متوهم ترین فرد دنیا کیست؟!

نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با تکرار ادعاهای خود درباره برنامه هسته ای ایران می‌گوید: ایران به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای برای نابودی دولت اسرائیل است و این خطری است که تمام جهان باید با آن مقابله کند و ما باید با آن رویارویی کنیم.

پاسخ ملت ایران: ایران به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیست و رهبر کبیر انقلاب ساخت و استفاده سلاح‌های هسته‌ای را حرام اعلام کرده‌اند و همچنین ایران سالهای درازی است که برای نابودی اسرائیل در تلاش است و محدود به دیروز و امروز نیست. در ضمن چند کشوری در دنیا از سلاح هسته‌ای برخوردار هستند، چرا برای جهانیان تهدید به حساب نمی‌آید؟
 
مخالفت بعضی از کشورهای عربی و اسرائیل با ایران حرف جدیدی نیست و در 36 ساله گذشت از هر حرفی مذائقه نکرده‌اند البته در روند فعالیت‌های ایران تاثیری نخواد داشت و ایران با تمام اصول اعتقادی و حفظ نظام و اتحاد و یکپارچگی مردمش استوار و محکم در حرکت هستند.


نتانیاهو آرزو برایت عیب نیست/ نابودی اسرائیل محدود به امروز نیست/ متوهم ترین فرد دنیا کیست؟!

وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی تاکید کرد: اسرائیل و کشورهای عربی خلیج فارس و در راس آنها عربستان، مخالف دستیابی ایران و غرب به توافق هستند.  
 
وی اعلام کرد: اسراییل و کشورهای عربی خلیج فارس مخالف دستیابی ایران و غرب به توافق هستند و تمامی تلاش های خود را برای مانع تراشی در این باره به کار می بندند.  
 
چندی پیش وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی توافق احتمالی هسته‌ای میان ایران و غرب را «بد» توصیف کرد و گفت که مدت‌زمان این توافق به جای 10 سال، باید ده‌ها ساله باشد.
 
"یووال اشتاینیتز" می‌گوید: غربی‌ها در حال امتیازدهی به ایران در موضوع توافق هسته‌ای هستند.
 
به گفته وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی ایران 7 مورد از 8 مورد مسئله‌ای که غربی‌ها از تهران خواسته‌اند، رد کرده و اینکه برخی طرف‌ها ادعا می‌کنند که توافق نزدیک است، معنایش این است که غرب به طرف امتیازدهی در مسائل هفت‌گانه اصلی به ایران حرکت می‌کند به همین دلیل به نظر می‌رسد که توافق احتمالی برای اسرائیل بد باشد.
 
طبق گفته اشتاینیتز هشت موردی که از ایران خواسته شده و ایران و فقط با یک مورد آن یعنی کاهش ذخایر اورانیوم غنی‌شده موافقت کرده است شامل موارد زیر است:
 
1- تعداد سانتریفیوژهای فعال.
 
2- توقف ذخیره شدن اورانیوم.
 
3- از بین بردن تاسیسات زیربنایی.
 
4- پژوهش و گسترش دستگاه‌های سانتریفیوژ.
 
5- تأسیسات اراک.
 
6- سایت غنی‌سازی اورانیوم فوردو.
 
7- توسعه موشکی (و احتمال حصول به تولید مقادیر جنگی).
 
8- مدت‌زمان توافق.

نتانیاهو آرزو برایت عیب نیست/ نابودی اسرائیل محدود به امروز نیست/ متوهم ترین فرد دنیا کیست؟!
 
اشتاینیتز با اشاره به اینکه تنها مسئله‌ای که ایران تاکنون با آن موافقت کرده، کاهش ذخایر اورانیوم است، می‌افزاید: "انتقاد اسرائیل به رویکرد کلی موضوع یعنی توقف برنامه هسته‌ای ایران یا تعویق آن است. ما می‌گوییم که غرب نباید تسلیم شود و باید برای لغو کامل آن اصرار کند و این تفاوتی اساسی است".
 
این وزیر اسرائیلی افزود: "دوم اینکه توافق باید برای ده‌ها سال باشد نه 10 سال. الان طبق توافق، ایران این امکان را دارد که طی مدتی کوتاه به ساخت بمب برسد و می‌تواند تعداد زیادی را نیز بسرعت تولید کند".

ملت ایران: اسرائیل هوشیار باش که ایران به دنبال توافق تک مرحله‌ای است و همچنین رسیدن به توافق مشترک برد-برد در اولویت  قرار دارد.
 
وی در ادامه‌ی ابراز نارضایتی خود را از توافق احتمالی اعلام و تهدید نظامی ایران را تکرار کرد و در این خصوص گفت: گزینه نظامی هنوز در برنامه پژوهش‌های اسرائیل وجود دارد.
 
نتانیاهو آرزو برایت عیب نیست/ نابودی اسرائیل محدود به امروز نیست/ متوهم ترین فرد دنیا کیست؟!

متوهم‌ترین فرد دنیا کیست؟!


اسرائیل در هیچ زمانی جرأت نزدیک شدن به ایران را ندارد و نتانیاهو و دیگر اطرافیانش مانند فرد متوهم و خود بزرگ بین مشغول تهدید کشورهای دیگر هستند. ایران برای گزینه نظامی اسرائیل خیلی بزرگ است، بهتر است برای اظهارات مضحک‌تان به دنبال کشورهای دیگر باشید.  


اسرائیل حدود 70 سال است با کشور فلسطین در حال مبارزه است و هنوز نتواسته کاری از پیش ببرد، برای مردم ایران و واضح و روشن است که رژیم غاصب صهیونیستی در بزرگ نمایی استاد است و نمی‌خواهد ناتوانیش را بپذیرد.

پاسخ ملت ایران به اظهارات مضحک اسرائیل مبنی بر گزینه نظامی نسبت به ایران: در فرهنگ ایرانی ضرب‌المثل‌های زیادی وجود دارد زیرا ایران دارای فرهنگ چند هزار ساله است، یکی از این ضرب المثل‌ها ایرانی "آرزو بر جوانان عیب نیست"، است که در برابر اسرائیل باید گفت آرزو بر مردگان عیب نیست زیرا رژیم صهیونیست در اندیشه ایرانیان و اسلامیون وجود خارجی ندارد.

نتانیاهو آرزو برایت عیب نیست/ نابودی اسرائیل محدود به امروز نیست/ متوهم ترین فرد دنیا کیست؟!

*ایران برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه پای میز مذاکره آمده است

"حسن روحانی"
اظهار داشت: دولت در زمینه سیاست خارجی به همان شعار خود متعهد است و آن تعامل سازنده با جهان با حفظ منافع اصول و همه آرمان‌های انقلابی است . دولت توانست بن ببست را در مذاکرات هسته‌ای بشکند و با رویکرد جدید مذاکرات را ادامه دهد، آن چه ما دنبال ان هستیم رسیدن به تفاهم مشترک برد برد است به این معنا که ایران شفافیتش را برای فعالیت صلح آمیز هسته‌ای در چارچوب مقررات بین‌المللی انجام می‌دهد و طرف مقابل باید به تحریم‌های غلط و ضد انسلانی و غیرقانونی خود پایان دهد این به نفع دو طرف است.  

 وی افزود: آن جا که تحریم پایان می‌یابد هم به نفع ایران و هم به نفع طرف مقابل است آن‌ها هم نیازمندند، این که آن‌ها می‌گویند ایران به خاطر تحریم پای میز مذاکره آمده دروغ می‌گویند ایران به خاطر فشار تحریم پای میز مذاکره نیامده است ایران به خاطر منطق پای میز مذاکره آمده است ایران برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه پای میز مذاکره آمده است. در برابر ملت ایران راهی جز تعامل برای دنیا باقی نمانده است. با صدای رسا به دنیا بگویید در منطقه خاورمیانه اگر بخواهد صلح و ثبات مستقر شود و تروریسم ریشه کن شود راهی جز حضور جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد.
 
روحانی گفت: با ادامه تحریم اجماعتان با شکاف مواجه می‌شود پس واقعیت را به مردم بگویید این مذاکرات به نفع جهان است به شرط آن که راه عزتمندانه‌ای که جمهوری اسلامی ایران پیش پای شما گذاشته است، به خوبی و به درستی از این فرصت استفاده کنید؛ فکر نکنید که ملت ایرات از فشار می‌ترسد و از تحریم می‌هراسد ایران دنبال ایجاد رشد و توسعه و ثبات جهانی است و همان طور که رهبر معظم انقلاب اعلام کردند ما دنبال توافقی هستیم که در بردارنده عزت و پیشرفت ملت بزرگ ایران باشد.

نتانیاهو آرزو برایت عیب نیست/ نابودی اسرائیل محدود به امروز نیست/ متوهم ترین فرد دنیا کیست؟!

*طرف مقابل مذاکر کنند باید تضمین به تعهد دهد

"علی شمخانی"
اظهار داشت: معیار توافق خوب برداشته شدن کلیه تحریم‌های ظالمانه است، گفت: باید توان فنی مبتنی بر توانمندی داخلی در مذاکرات مورد قبول غرب قرار گیرد.  
 
شمخانی گفت: طرف مذاکره باید تضمین بدهد آن چه که توافق می‌شود را به عنوان تعهد داشته باشد و به آن عمل کند.
 
نتانیاهو آرزو برایت عیب نیست/ نابودی اسرائیل محدود به امروز نیست/ متوهم ترین فرد دنیا کیست؟!

*
توافق جامع و نهایی در مذاکرات هسته ای منوط به حسن نیت طرف مقابل است

"عباس عراقچی"
بیان کرد: دستیابی به توافق جامع و نهایی در مذاکرات هسته ای منوط به حسن نیت طرف مقابل در خصوص توجه به حقوق مشروع ایران بر اساس قوانین و معاهدات بین المللی است.
 
معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه جمهوری اسلامی با جدیت و حسن نیت خواهان ادامه روند مذاکرات است، تاکید کرد: در صورت واقع بینی کشورهای غربی به طور قطع مذاکرات منجر به نتیجه مطلوب و توافق خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: ای ، مذاکرات ، هسته ای ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار