یک کارشناس عالی علوم دفاعی استراتژیک گفت: عملکرد هیئت مذاکره‌کننده، دولت، جناح‌های سیاسی و رسانه‌ها باید بر این امر متمرکز باشد که اگر به هر دلیلی مذاکرات به نتیجه نرسید، مقصر طرف مقابل خواهد بود که در این صورت انسجام ملی حفظ شده و مقاومت در مقابل تحریم‌ها افزایش پیدا خواهد کرد.

"محمدحسن قدیری‌ابیانه" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با مذاکرات هسته‌ای و چگونگی دستیابی به یک توافق خوب، اظهار داشت: توافق خوب توافقی است که تمامی حقوق هسته‌ای در آن حفظ شود.
 
وی ادامه داد: در یک توافق خوب باید تحریم‌ها به طور کامل برچیده شود و همان طور که وزیر امور خارجه کشورمان از ابتدا اعلام کردند، یا باید توافق جامع صورت گیرد و یا هیچ توافقی را امضا نخواهیم کرد.
 
این کارشناس عالی علوم دفاعی استراتژیک تصریح کرد: غربی‌ها به دنبال این هستند که از ایران امتیاز بگیرند و در مقابل آن هیچ امتیازی ندهند و در کنار آن بتوانند تحریم‌ها را حفظ کنند، بنابراین بازگذاشتن راه  برای بهانه جویی‌های غرب به هیچ عنوان به صلاح نیست.
 
قدیری‌ابیانه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با این که اگر مذاکرات به نتیجه نرسد، مقصر بی‌چون و چرای آن آمریکا و طرف مقابل خواهد بود، گفت: عملکرد هیئت مذاکره‌کننده، دولت، جناح‌های سیاسی و رسانه‌ها باید بر این امر متمرکز باشد که اگر به هر دلیلی مذاکرات به نتیجه نرسید، مقصر طرف مقابل خواهد بود که در این صورت انسجام ملی حفظ شده و مقاومت در مقابل تحریم‌ها افزایش پیدا خواهد کرد.
 
وی اضافه کرد: اگر کنگره آمریکا بخواهد تحریم‌های جدیدی را وضع کند باید بداند بیش از پیش انگشت اتهام را به سمت آمریکا نشانه خواهد رفت.
 
این کارشناس عالی علوم دفاعی استراتژیک ادامه داد: اگر بخواهیم دشمن امید خود به عقب‌نشینی ایران از دست بدهد، باید عملاً ناکارآمدی تحریم‌ها را نشان دهیم و از تحریم‌ها در راستای تبدیل شدن به فرصت استفاده کنیم.
 
قدیری‌ابیانه در پایان خاطرنشان کرد: اصلاح ساختار اقتصادی کشور از جمله اصلاح سبک زندگی در بُعد کار، تلاش و نیز مصرف که در مسیر اقتصاد مقاومتی مطرح می‌باشد، می‌تواند در زمینه بی‌تأثیر شدن تحریم‌ها مؤثر واقع شود، بنابراین نباید حل مشکلات کشور را موکول به، نتیجه رسیدن مذاکرات کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار