یک کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه با امضای توافق، رژیم صهیونیستی در روند تبلیغاتی که علیه جمهوری اسلامی ایران داشته، شکست خواهد خورد، گفت: آمریکایی‌ها با تقسیم کاری که با اسرائیلی‌ها انجام داده‌اند، وانمود می‌کنند که اگر طبق مفاد NPT با ایران برخورد شود، رژیم صهیونیستی ناراحت خواهد شد، در واقع اسرائیل و آمریکا دو بازیگر این نمایشنامه هستند.

"محمدصادق کوشکی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران در رابطه با امضای توافقنامه ایران با گروه 1+5 اظهار داشت: اگر حقوق ملت ایران در توافق تأمین شود طبیعتا اسرائیل در یک جوسازی حدودا ده ساله شکست می‌خورد.   

وی در ادامه افزود: با امضای توافق، رژیم صهیونیستی در روند تبلیغاتی که علیه جمهوری اسلامی ایران داشته شکست خواهد خورد و اگر توافق صورت گیرد و تحریم‌ها لغو نشود توافق مورد نظر اسرائیل است و برای این رژیم جذاب خواهد بود.   
 
کوشکی با بیان اینکه اگر کمتر از آنچه که در NPT پیش‌بینی شده، به ایران تعلق گیرد، تحریم‌ها کاملا لغو نشود؛ قطعا این توافق مورد نظر اسرائیل است تأکید کرد: خوب بودن توافق بستگی به مفاد آن دارد ممکن است توافقی امضا شود و اسرائیلی‌ها جشن عمومی اعلام کنند.   

این کارشناس سیاست خارجی بیان کرد: اسرائیلی‌ها در این ماجرا نقش منفی ایفا می‌کنند بخاطر اینکه موضع آمریکایی‌ها را گرم کنند یعنی آمریکایی‌ها با تقسیم کاری که با اسرائیلی‌ها انجام داده‌اند وانمود می‌کنند که اگر طبق مفاد NPT با ایران برخورد شود، رژیم صهیونیستی ناراحت خواهد شد، در واقع اسرائیل و آمریکا دو بازیگر این نمایشنامه هستند.   
 
وی تصریح کرد: نباید رژیم صهیونیستی در برنامه هسته‌ای ایران دخالتی داشته باشد زیرا موجودیت و موضع این رژیم برای ما اهمیتی ندارد.   
کوشکی تأکید کرد: حقوق و منافع ملی کشور برای ما در اولویت قرار دارد و به هیچ عنوان واکنش موجودیت ثالثی مانند اسرائیل اهمیت ندارد، از این رو ممکن است با اعطای یک سانتریفیوژ به ما، رژیم اشغالگر قدس ناراحت شود و ما در مقابل فکر کنیم با ناراحتی اسرائیل پیروز شده‌ایم.   
 
این کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه برد و باخت هرکشوری براساس این تنظیم می‌شود، مبنی بر اینکه منافع ملی و حقوق کشور حفظ شده و یا نه، افزود: رژیم صهیونیستی جزئی از بدنه بلوک غرب است و مواضع این رپیم تغییر نمی‌کند.

کوشکی اظهار داشت: آنها در واقع با هدف محدود کردن رشد و پیشرفت ملت ایران در حرکت هستند، تا یک اتفاق عادی را تبدیل به یک بحران کنند و تمامی فعالیت‌های هسته‌ای ایران را که قانونی بوده یک خطر جهانی جلوه دهند.
 
وی گفت: اگر حقوق ملت ایران به رسمیت شناخته شود، مجموعه عملکردهای آمریکا و اروپا در ده سال گذشته بیهوده‌ جلوه می‌کند و باید آنها قبول کنند تمامی فعالیت‌هایشان در رابطه با ایران به صفر رسیده است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار