رئیس سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش گفت: امام خمینی(ره) فرمودند که "آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند" و همچنین به لطف خدا حزب‌الله به برکت صدور فرهنگ انقلاب اسلامی توانسته ابهت رژیم صهیونیستی را بشکند.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در مراسم " آگاه‌سازی سیاسی" که به مناسبت دهه مبارک فجر و گرامیداشت سی و هفتمین بهار آزادی در ستاد کل ارتش برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت این ایام‌الله مبارک اظهار داشت: امروز پس از گذشت ۳۶ سال از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران اهداف و ابعاد انقلاب به طور کامل برای مردم تبیین نشده است.  
 
وی تصریح کرد: ایام دهه فجر فرصت مناسبی است تا بتوانیم عوامل پیروزی انقلاب و اهداف این پیروزی شکوهمند را بررسی و برای مردم در جامعه تبیین کنیم.  
 
حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران دارای ویژگی‌های منحصر به‌فردی است که از سایر انقلاب‌های رخداده در دنیا متمایز است، بیان داشت: دین‌مداری یکی از این شاخصه‌ها و ویژگی‌های انقلاب است، از همین رو بسیاری از اندیشمندان که به بررسی انقلاب شکوهمند ما پرداخته‌اند، در این موضوع متفق‌القول عامل مذهب و دین اسلام را دلیل پیروزی انقلاب دانسته‌اند که اسلام و اعتقادات مردم به مذهب باعث این پیروزی شده است.  
 
نماینده ولی‌فقیه در ارتش با اشاره به شاخصه دوم انقلاب ما گفت: مردم‌داری و مردمی بودن انقلاب شاخصه بعدی انقلاب ما است، شاید مردمی بودن در بین انقلاب‌های جهان وجود داشته باشد، اما نقش مردم در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بسیار تأثیرگذار بود و در هیچ نقطه‌ای از دنیا این‌گونه نبوده است، لذا نقش مردم ما از ابتدای انقلاب بسیار ارزشمند بوده است.  
 
رئیس سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش افزود: ظلم‌ستیزی و بیگانه‌ستیزی یکی از عوامل اصلی هویت انقلاب اسلامی است، زیرا کشور ما در آن مقطع زمانی که رژیم ستم‌شاهی پهلوی حکومت را در دست داشت، به طور مرتب و طولانی تحت سیطره سلطه قدرت‌های بیگانه به خصوص استکبار جهانی قرار گرفته بود که یکی از دلایل حضور مردم در انقلاب نیز همین موضوع بود.  
 
وی در ادامه اشاره‌ای به دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی داشت و تأکید کرد: یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای ما در حوزه دینی، فرهنگی و معنوی بوده است، زیرا برنامه‌های دین مقدس اسلام به برکت انقلاب احیا شده است، از همین رو مساجد ما که در گذشته تنها افراد سالخورده و پیر جامعه در آن حضور داشتند، امروزه مملو از جوانان و نیروهای ارزشمند ما است.  
 
حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم افزود: احیای برنامه‌های قرآنی از دیگر دستاوردهای دینی انقلاب به شمار می‌آید، زیرا قرآن در رژیم گذشته تنها در خانه و قبرستان مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما امروز قرآن در جامعه اسلامی حاکم شده و در بطن جامعه قرار دارد.  

نماینده ولی‌فقیه در ارتش تصریح کرد: امروز قاریان و حافظان قرآن ارتشی در بین کشورهای اسلامی رتبه‌آور هستند و یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای ما در سال جاری این بوده که در داخل ارتش جمهوری اسلامی ایران بیش از ۱۰ هزار معتکف داشته‌ایم که در نوع خود بی‌نظیر است.  
 
رئیس سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش با بیان اینکه یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی ارتقاء منزلت زن در جامعه بوده است، یادآور شد: انقلاب موفق شد زنان ایرانی که تحت تأثیر رژیم ستمشاهی پهلوی و فرهنگ غربی جایگاه خود را از دست داده بودند، به جایگاه خود برگرداند که بعد از انقلاب شاهد حضور فعال زنان در همه عرصه‌های کشور همچون انقلاب، دفاع مقدس و سمت‌های اجرایی بوده‌ایم.  
 
وی گفت: ترویج سبک زندگی اسلامی به جای سبک زندگی غربی یکی دیگر از این دستاورد‌ها بوده است که موجب شده امروز جوانان ما به سمت زندگی اسلامی حرکت کنند.  
 
حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم با بیان اینکه برگزاری نماز جمعه یکی دیگر از دستاوردهای نظام اسلامی بوده است، افزود: امروز با برگزاری نماز جمعه در کل کشور، شاهد برپایی یک پایگاه انقلابی هستیم که در آن مسائل مهمی اعم از سیاسی و اجتماعی مطرح و به آن پرداخته می‌شود که در نوع خود به پیشرفت و اعتلای جامعه کمک شایانی می‌کند.  
 
نماینده ولی‌فقیه در ارتش ادامه داد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر نیز اکنون در سطح جامعه ما حاکم و اجرایی شده است، از همین رو بر همه مردم لازم است که در این امر تلاش کنند و تذکر لسانی بدهند.  
 
رئیس سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش با بیان اینکه تربیت افراد متعهد انقلابی یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای انقلاب بوده است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی زمینه‌ساز تربیت، پرورش، رشد و شکوفایی افرادی شده است که در مسیر پیشرفت اسلامی حرکت می‌کنند و در مسئولیت‌هایی در سطح کشور موفقیت بدست آورده‌اند.  
 
وی تصریح کرد: ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت، زیرا در گذشته سعی می‌کردند افراد متدین را از محیط دانشگاه دور کنند و دلیل ترور شهید مطهری و شهید مفتح نیز ادامه روند جداسازی دانشگاه و حوزه بود، زیرا درصدد این بودند که حوزه و افراد متدین افکار خود را وارد دانشگاه نکنند و در بین دانشجویان به عرصه ظهور نرسانند.  
 
حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم با بیان اینکه تحول در سینما، تلویزیون، رادیو، مطبوعات و کتب به برکت پیروزی انقلاب اسلامی صورت گرفته است، گفت: اکنون شاهد آن هستیم که با گسترش فرهنگ مهدویت و عاشورا جامعه ما به سمت تعالی حرکت می‌کند، به همین جهت بود که در ایام دفاع مقدس، نوجوانان برای اینکه در جبهه‌ها حضور داشته باشند شناسنامه خود را دستکاری می‌کردند که این ثمره حاکم شدن فرهنگ عاشورایی در بطن جامعه است.  
 
نماینده ولی‌فقیه در ارتش افزود: در اربعین دیدیم که چگونه جوانان ایرانی با وجود همه تهدیدات و خطرات، آن حماسه را ایجاد کردند و فرهنگ عاشورا را به نمایش گذاشتند.  
 
رئیس سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تحول عظیمی در نظام آموزش کشور صورت گرفت، از همین رو باتوجه به اینکه شاهد اقداماتی برای ترویج جدایی دین از سیاست، بی‌تفاوتی نسبت به آموزه‌های دینی و توسعه بی‌عفتی و بی‌حجابی و اختلاط دختر و پسر در آموزشگاه‌ها در زمان طاغوت بودیم، اما امروز تحول عظیمی در عرصه آموزش و پرورش کشور ایجاد شده که ما حضور دین را در جامعه و به خصوص در عرصه آموزشی و پرورشی کشور به صورت ملموس حس می‌کنیم.  
 
وی اشاره‌ای به دستاوردهای سیاسی پس از پیروزی انقلاب اسلامی داشت و تأکید کرد: نابودی رژیم شاهنشاهی، نظام سیاسی قدرتمند، برپایی جمهوری اسلامی، رفع وابستگی، ایجاد ارتباط بین دین و سیاست، برخورداری از قانون اساسی خوب و تبدیل حاکم دنیایی به رهبری الهی به واسطه ولایت فقیه، از مهم‌ترین دستاوردهای سیاسی ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.  
 
حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم ادامه داد: در گذشته و در زمان طاغوت انتخابات انجام می‌شد، اما آن کس رأی می‌آورد که خواست حکومت بود، اما مردم اکنون با مشارکت بالای خود و اعتماد به نظام در انتخابات حاضر می‌شوند و به فرد مورد نظرشان رأی می‌دهند.  
 
نماینده ولی‌فقیه در ارتش اشاره‌ای به دستاوردهای اقتصادی پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی داشت و گفت: محرومیت‌زدایی گسترده در سطح کشور، جاده‌سازی، خودکفایی، خودباوری و تزریق شعار "ما می‌توانیم" در جامعه از دستاوردهای اقتصادی کشور پس از انقلاب اسلامی بوده است که توانسته در جامعه، جمله "ما می‌توانیم" را به یک باور اجتماعی تبدیل کند و به عرصه ظهور برساند که اکنون بر روی پای خود در برابر همه هجمه‌ها و فشار‌ها ایستاده‌ایم.  
 
رئیس سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش ادامه داد: حمایت از تولید داخلی یکی دیگر از بزرگ‌ترین دستاوردهای اقتصادی پس از انقلاب است، زیرا ما به واسطه تحریم‌های ایجاد شده از سوی دولت‌های متخاصم در شرایط دشوار اقتصادی به‌ سر می‌بریم و تحریم و جنگ اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران است، از همین رو تنها راه مقابله با این تحریم، جلوگیری از اسراف و تشویق به مصرف و تولید داخلی است و مسئولان نیز باید از وابستگی کشور به نفت بکاهند.  
 
وی با بیان اینکه محور خدمت‌رسانی در جمهوری اسلامی ایران مردم بوده اند، تأکید کرد: در سایه انقلاب اسلامی، ابهت پوشالی آمریکا شکسته شد و امام خمینی(ره) فرمودند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و اکنون نیز شاهد آن هستیم که به لطف خدا حزب‌الله به برکت صدور فرهنگ انقلاب اسلامی در جنگ ۳۳ روزه توانسته ابهت رژیم صهیونیستی را بشکند؛ خدا حزب‌الله لبنان را حفظ کند.  
 
حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم ادامه داد: به فرموده امام راحل، انقلاب باید صادر شود، از همین رو انقلاب راه صدور خود را پیدا کرده و امروز شاهد آن هستیم که فرهنگ انقلاب اسلامی در کل دنیا صادر شده و عزت مسلمین و بیداری اسلامی در یمن، مصر، بحرین، تونس و لیبی از برکات صدور انقلاب به جهان است که اگر حرکت‌های اسلامی را مورد بررسی قرار دهیم، متوجه می‌شویم که انقلاب ما به سراسر جهان صادر شده و تنها مشکل کشور‌هایی که بیداری اسلامی در آن‌ها رخ داده، نداشتن رهبری و ولایت فقیه در جامعه‌ است.  
 
نماینده ولی‌فقیه در ارتش اظهار داشت: روز قدس نیز با تدبیر امام خمینی(ره) در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان نام گرفت که اکنون در سراسر دنیا و امت اسلامی شاهد تظاهرات در آن روز خجسته برای آزادی قدس هستیم که در آن راهپیمایی‌ها مظلومیت مردم فلسطین به جهانیان نشان داده می‌شود.  
 
رئیس سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش افزود: یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای ما پیروزی در ۸ سال دفاع مقدس بوده و جوانان ما اعم از ارتشی و سپاهی، مردانه با دشمنی که حمایت‌های تسلیحاتی از شوروی، اطلاعاتی از آمریکا، شیمیایی از آلمان، عرصه هوایی از فرانسه و در حوزه مالی از ارتجاع عرب منطقه داشت جنگیدند و ما توانستیم بر روی پای خود بایستیم و در ۸ سال دفاع مقدس به پیروزی برسیم.  
 
وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی، دخالت‌های نظامی کشورهای حامی استکبار در داخل کشور قطع شد و مستشاران آن‌ها از کشور اخراج شدند که به واسطه همین امر، ما شاهد پیشرفت نظامی در ساخت انواع سلاح و موشک‌ها بوده‌ایم.  
 
حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم بیان داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دستاوردهای علمی- فناوری بسیاری دست یافتیم که می‌توان به دستیابی کشور به انرژی هسته‌ای، تکنولوژی فضایی، علوم نانو، علوم پزشکی، لیزری و پرتاب ماهواره بومی اشاره کرد که طبق گزارش مجامع بین‌المللی سرعت پیشرفت علمی جمهوری اسلامی ایران ۱۱ برابر میانگین جهانی است.  
 
نماینده ولی‌فقیه در ارتش تصریح کرد: حفظ دستاوردهای انقلاب با وحدت و همدلی و اطاعت از مقام معظم رهبری بدست می‌آید و فردا مردم انقلابی ایران اسلامی با راهپیمایی بزرگ بار دیگر با وحدت، با آرمان‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی تجدید عهد خواهند کرد و باید این را بدانید که اگر ما به دین خدا کمک کنیم، خدا نیز به ما کمک می‌کند.  
 
رئیس سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش در پایان خاطر نشان کرد: رهبری یکی از برکات خداوند به انقلاب اسلامی است و زمانی‌که دشمنان در مسجد ابوذر اقدام به ترور مقام معظم رهبری کردند به لطف خدا این امر اتفاق نیفتاد، زیرا این خواست الهی بود، از همین رو دشمن نیز به این اذعان دارد که تا امامت و رهبری در جامعه باشد، جمهوری اسلامی ساقط نشدنی است.  
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار