حجت‌الاسلام والمسلمین "آل‌هاشم" در مراسم بزرگداشت امیر سرلشکر "ظهیرنژاد":

ارتش نقش مؤثری در سرعت بخشیدن به پیروزی انقلاب اسلامی داشت

رئیس سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش گفت: بنیانگذار انقلاب اسلامی فرمودند که چند نفر ارتشی خائن و وابسته به دربار نمی‌توانند ارتش را آلوده کنند و حساب این چند نفر ارتشی خونخوار که سران رژیم هستند معلوم و حسابشان از ارتشیان جداست و باید بدانیم که ارتش از ملت است و ملت از ارتش و با رفتن شاه، ظلمی بر آنان وارد نمی‌شود.

ارتش نقش مؤثری در سرعت بخشیدن به پیروزی انقلاب اسلامی داشتبه گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان عقیدتی- سیاسی آجا در مراسم بزرگداشت امیر سرلشکر "قاسم‌علی ظهیرنژاد" فرمانده نیروی زمینی ارتش در دوران دفاع مقدس که در دانشگاه افسری و ستاد (دافوس) برگزار شد، اظهار داشت: این جلسه برای مردی شجاع، با اخلاص، وطن دوست، مؤمن و متدین برگزار شده است.
 
وی با بیان این که نقش ارتش در دوران دفاع مقدس و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نقش بسیار ستودنی است، تصریح کرد: در تجزیه و تحلیل رفتار ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی در می‌یابیم که ارتش در سیطره بیگانگان بود اما بدنه اصلی ارتش بدنه‌ای سالم بود که به دلیل عدم رضایت از رژیم ستم‌شاهی پهلوی و وابستگی بیگانگان این موضوع را تحمل نکرد و نقش مؤثری در سرعت بخشیدن به پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی داشت.
 
نماینده ولی‌فقیه در ارتش اشاره به مطالب چاپ شده در روزنامه کیهان مورخ 23 دی ماه سال 57 که به نقل از امام خمینی(ره) بوده است بیان داشت: بنیانگذار انقلاب اسلامی در آن تاریخ می‌فرمایند باید توجه داشت چند نفر ارتشی خائن و وابسته به دربار نمی‌توانند ارتش را آلوده کنند و حساب این چند نفر ارتشی خونخوار که سران رژیم هستند معلوم و حسابشان از ارتشیان جداست و باید بدانیم که ارتش از ملت است و ملت از ارتش و با رفتن شاه، ظلمی بر آنان وارد نمی‌شود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی آجا گفت: امام(ره) چند ماه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در مصاحبه‌ای با تلویزیون آمریکا پیامی به ارتشیان ارسال کردند و فرمودند ارتش از خود ملت است و ملت برادر او. از همین رو ارتش پشت به ملت نکند و در کنار ملت قرار گیرد.  
 
حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم افزود: افراد و گروه‌های خاصی نقش بسزایی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی داشتند که ارتش در سرعت بخشیدن به پیروزی انقلاب اسلامی ایران نقش فراموش نشدنی را ایفا کرد.
 
وی تاکید کرد: ارتش به ظاهر مقتدر و متمول آن روز که توسط زبده‌ترین نیروهای خارجی با پیشرفته‌ترین سلاح‌ها برای حفظ منافع رژیم پهلوی و غرب سازمان‌دهی و آموزش داده می‌شد با فرمایشات و فرموده‌های امام راحل تغییر جهت داد و با پیوستن به انقلاب حماسه ماندگاری پدید آورد و نام خود را به ارتش جمهوری اسلامی ایران در تاریخ انقلاب به ثبت رساند.
 
نماینده ولی‌فقیه در ارتش گفت: در آن دوران امام(ره) در پیامی به ارتش فرمودند مردم مقصر را از غیرمقصر تشخیص می‌دهند و نقش شما ارتشیان را نادیده نمی‌گیرند و امام در نصایح خود برای ارتشیان فرمودند که ارتش نقش به‌سزایی در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کرده است.
 
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی آجا ادامه داد: از تاریخ 15 بهمن ده‌ها تن از کارکنان نیروی زمینی و هوایی به طور متفرق در محل اقامتگاه امام که در مدرسه رفاه حضور داشتند حاضر می‌شدند وفاداری خود نسبت به امام عظیم‌الشأن را ابراز می‌کردند.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم بیان داشت: در آن مقطع زمانی اعلامیه‌های امام و لبیک نظامیان به بنیانگذار انقلاب اسلامی باعث شد که در تاریخ 22 بهمن 57 شورای عالی ارتش به اتفاق آرا بی‌طرفی ارتش در درگیری‌ها را اعلام کند.
 
وی یادآور شد: اکنون کارنامه ارتش جمهوری اسلامی ایران در سایه از خود گذشتگی و فداکاری ارتشیان درخشان و غرور آمیز است.
 
نماینده ولی‌فقیه در ارتش افزود: ارتشی که توسط مستشاران آمریکایی در آن روزها آموزش دیده بود تا فقط در خدمت رژیم ستم‌شاهی پهلوی باشد و از اربابان خود حمایت کند اکنون به جایگاهی رسیده که فرمانده معظم کل قوا از آن به عنوان ارتش حزب‌الله و کمله طیبه یاد می‌کنند.  
 
رئیس سازمان عقیدتی- سیاسی آجا تصریح کرد: یکی از گام‌های بلندی که برای سقوط رژیم شاهنشاهی برداشته شد حرکت تاریخی کارکنان فداکار و متعهد نیروی هوایی در تاریخ 19 بهمن بود که با یک حرکت متهیرانه در اقامتگاه امام حاضر شدند از همین رو امام در آن مقطعی زمانی فرمودند درود بر سربازان امام عصر(عج) که در خدمت امام عصر(عج) و قرآن کریم هستید که انصافاً در می‌یابیم ارتش در دوران دفاع مقدس وفاداری خود در سرباز بودن برای اسلام را به اثبات و عرصه ظهور رسانده است.

وی با بیان این که یکی از آن سربازان دلیر و مخلص در راه اسلام و میهن مرحوم ظهیرنژاد بود اظهار داشت: مرحوم ظهیر نژاد به علت تدین و ایستادگی در برابر تخلفات رژیم پهلوی مورد حسادت و بدخواهی بعضی از فرماندهان ارتش قرار گرفت و پس از 21 سال خدمت صادقانه وادار به بازنشستگی شد که با پیروزی انقلاب اسلامی ظهیر نژاد در سال 1357 با یک درجه ترفیع به فرماندهی لشکر 64 ارومیه فرا خوانده شد.
 
وی تاکید کرد: نجات آذربایجان غربی برای پاسداری از یک انقلاب توسط مرحوم ظهیرنژاد صورت گرفت و آذربایجان غربی خود را باید مدیون ظهیرنژاد و حسنی امام جمعه ارومیه بدانند.
 
نماینده ولی‌فقیه در ارتش ادامه داد: آذربایجان غربی در آن زمان جولانگاه ضد انقلاب بود اما ظهیرنژاد در مدت کوتاه توانست انضباطی در ارتش راه بیندازد که به آن منطقه آرامش را برگرداند و نیروهای ارتش را در سازماندهی نیروهای داوطلب و سپاه به کار گیرد.
 
رئیس سازمان عقیدتی- سیاسی آجا افزود: با توجه به رشادت‌ها و فداکاری‌هایی که مرحوم ظهیرنژاد از خود نشان داد در سال 59 با درجه سرتیپی به فرماندهی نیروی زمینی و سرپرستی ژاندارمری منصوب شد و در سال 60 نیز رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران شد.
 
وی در ادامه اشاره‌ای به چگونگی بازگشت مرحوم ظهیر نژاد به ارتش داشت و تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی زمانی که شهید قرنی رئیس ستاد مشترک ارتش شد مرحوم ظهیرنژاد را به دفترش فرا خواند و اوضاع غرب را برای وی تفهیم کرد.
 
نماینده ولی فقیه در ارتش تصریح کرد: مرحوم ظهیرنژاد با توجه به شرایط ناامن غرب کشور و نیاز جبهه‌ها به وی فرماندهی لشکر 66 ارومیه را پذیرفت.
 
وی با بیان این که زمانی که این نیروهای مسلح این لباس مقدس را می‌پوشند باید عشق دفاع از دین و میهن را داشته باشند گفت: امیر ظهیر نژاد در شکست حصر آبادان و آزادسازی خرمشهر نقش به‌سزایی را ایفا کرد، بنا به تحقیقات بنده بعد از بنی‌صدر زمانی که اختیاراتش به شهید فلاحی داده شده بود بعد از شهید فلاحی این اختیارات اداره جنگ به مرحوم ظهیر نژاد توسط امام خمینی(ره) سپرده شد.
 
رئیس سازمان عقیدتی- سیاسی آجا در پایان خاطر نشان کرد: مرحوم ظهیر نژاد خود را سرباز وطن می‌دانست، از همین رو زندگی‌نامه این مرحوم هم با نام سرباز وطن منتشر شد که نشان از عشق و علاقه این فرمانده بزرگوار به کشورش داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.