باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد؛

آزادسازی "دیرالعدس" پیشگامی راهبردی در پاکسازی استان درعا/ پیروزی جدید بشار اسد در جبهه جنوب/حزب‌الله به دنبال پاکسازی کامل استان‌های اطراف "دمشق"

آزادسازی "دیرالعدس" پیشگامی راهبردی درپاکسازی استان "درعا" بوده و این موضوع پیروزی‌های ارتش سوریه و حزب الله را در دو استان مهم جنوبی می‌شود.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛  تحولات سوریه هر روز به سمتی پیش می‌رود که روز به روز شکست تروریست‌های تکفیری را آشکارتر می‌کند.  استان "درعا" یک منطقه استراتژیک در جنوب سوریه بوده که تحولات این منطقه می‌تواند سرنوشتی تاثیرگذار در شرایط جنگ داشته باشد.  
 

*شهر "دیر العدس"


توپولوژی سه استان "دمشق (ریف دمشق)"، "درعا" و "قنیطریه" در جنوب شاید در آینده جنگ موثر باشد و این خود نمادی از درگیری‌های تاثیرگذار بوده که پیروزی "حزب الله" و "ارتش سوریه " را به صورت روز افزون نمایان می‌کند.
 
آزادسازی دیرالعدس پیشگامی راهبردی در پاکسازی استان درعا/وضعیت ارتش در دو استان جنوبی سوریه ارتش سوریه/پیروزی جدید پرزیدنت بشار در جبهه جنوب/ارتش و حزب الله به دنبال پاکسازی کامل استان های اطراف


شهر "دیر العدس" ناحیه‌ای در بخش Al-Sanamayn و در ناحیه Ghabaghib در 40 کیلومتری جنوب استان "درعا" است که 800 متر مربع (2 هزار و 600 فوت) از سطح دریا فاصله دارد.
 
آزادسازی دیرالعدس پیشگامی راهبردی در پاکسازی استان درعا/وضعیت ارتش در دو استان جنوبی سوریه ارتش سوریه/پیروزی جدید پرزیدنت بشار در جبهه جنوب/ارتش و حزب الله به دنبال آزاد سازی کامل درعا و قنیطره



"درعا" و منطقه "دیرالعدس" در گذشته (سال 2014-2013) چه وضعیتی داشت
؟
 
سایت Al-Monitor در گزارشی با عنوان استان "درعا"  کم کم توسط تروریست‌ها تصرف می‌شود با اشاره به وضعیت استان "درعا" این استان و شهرهای آن برای مثال شهر Nawa در جنوب درعا در 85 کیلومتر 53 مایل دمشق و 10 کیلومتری- 6.2 مایلی مرز در تصرف شورشیان قرار گرفت.  
 
این سایت با اشاره به پیروزی‌های تروریست‌ها در استان درعا در ماه‌های مختلف (اوایل بحران سوریه) از شکست حصر "شیخ مسکین" تا تصرف برخی شهرها نوشت: در اوایل جنگ پیروزی‌هایی توسط شورشیان به دست آمده بود.  
 
Syria Direct درباره اتفاقات جنوب سوریه در سال 2014 نوشت: نیروهای اپوزوسیون به رهبری جنگجویان تیپ اسلامی (شورشیان و تروریست‌های تکفیری) از دو هفته پیش "کنترل العدس" را به دست گرفتند.


جنگ حزب الله منجر به باز پس‌گیری جنوب سوریه می‌شود


روزنامه Daily Star در گزارشی با عنوان جنگ حزب الله منجر به باز پس‌گیری جنوب سوریه می‌شود با اشاره به نقش آفرینی جنجگویان (رزمندگان) حزب الله نوشت: ارتش سوریه در مقیاس وسیع با حضور جنگجویان رزمندگان حزب‌الله علیه شورشیان (تروریست‌های) القاعده اقدام کردند که مناطقی را باز پس گرفتند.  
 
این روزنامه به نقل از شبکه Al-Manar نوشت: که نیروهای دولتی شهر "دیر العدس" و تلویزیون سوریه را محاصره (و باز پس گرفتند) و در شهر "دناجی" در جنوب منطقه مرزی "قنیطریه" تعدادی از تروریست‌ها کشته شدند.  
 
رهبر یک گروه شورشی (تروریستی) گفت" وضعیت منطقه "دیرالعدس" خطرناک بود و این شهر که نزدیک منطقه "دیر ماکر (Deir Maker)" بود، به دست نیروهای دولتی افتاد.  
 
خبرگزاری رسمی سوریه Sana ؛ نوشت: شهرهای بیشتری از حوالی "دمشق و درعا" در کنترل کامل ارتش سوریه درآمد. نیروهای ارتش سوریه همچنین مناطقی را در جنوب سوریه به دست آورده و استقرار در منطقه "دیر العدس" در منطقه جنوب غربی در حوالی "درعا" نمونه‌ای از آن است. واحدهای ارتش سوریه حوالی "دیرالعدس" (منطقه تلعنتر" را نیز هدف قرار دادند و تعدادی از تروریست‌ها فرار و تعداد کشته و مجروح شدند.  
 
  وضعیت کنونی استان درعا

نقشه زیر نشان می دهد که تروریست های تکفیری در استان درعا دارای چه وضعیتی هستند. برکت حضور مقاومت اسلامی لبنان به عنوان یک تصمیم هوشمندانه گویای همه چیز است.
 




آزادسازی دیرالعدس پیشگامی راهبردی در پاکسازی استان درعا/وضعیت ارتش در دو استان جنوبی سوریه ارتش سوریه/پیروزی جدید پرزیدنت بشار در جبهه جنوب/ارتش و حزب الله به دنبال آزاد سازی کامل درعا و قنیطره


دستگاه‌های اطلاعاتی اردن در جنوب سوریه با تروریست‌ها همکاری می‌کنند

وائل الحلقی نخست وزیر سوریه گفت: دستگاه‌های اطلاعاتی اردن در جنوب سوریه با تروریست‌ها همکاری می‌کنند و ما با تروریسم مبارزه می‌کنیم و در منطقه "درعا" و "قنیطره" با آن‌ها درگیر می‌شویم و صدها نفر از ترویست‌ها را می‌کشیم.


کشورهای حامی دولت سوریه به ما کمک خواهند کرد


وی ادامه داد: با اشاره به ایجاد منطقه پرواز ممنوع توسط دشمنان سوریه و ائتلاف تأکید کرد: آن‌ها به دنبال تجزیه سوریه و تلاش برای ایجاد مناطقی (خودمختار) در "قلمون" ، "مرز سوریه و لبنان" و "جولان" هستند و ارتش سوریه در کمین آن‌ها بوده و همچنین کشورهای حامی دولت سوریه از جمله "جمهوری خلق چین"، "ایران" و "فدراسیون روسیه" به ما کمک خواهند کرد.

 
سال 2015 سالی سرنوشت‌ساز برای سوریه است

نخست وزیر سوریه با بیان این که داعش و گروهک‌های تروریستی خرابکار به دنبال خونریزی و کشتار هستند و با جنگ‌های نامنظم اقداماتی را انجام می‌دهند،خاطرنشان کرد: ارتش سوریه در هیچ منطقه‌ای وارد نمی‌شود مگر این که تروریست‌ها را شکست دهد، و سال 2015 سالی سرنوشت‌ساز برای سوریه است.


آزادسازی "دیرالعدس" می‌تواند پیشگامی راهبردی در آزادسازی مناطق سه گانه استان درعا باشد که نهایتا منتج به آزادی کل این استان در جنوب سوریه می‌گردد و وضعیت را در استان مجاور (قنیطریه) بهتر خواهد کرد که صد البته این یک پیروزی دیگر برای پرزیدنت "بشار" و محور مقاومت است.



گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار