پرسپولیس مدل آزمون و خطای وزارت ورزش؛+مصاحبه

پروسه ویرانی پرسپولیس از کجا نشأت گرفت؟

باشگاه پرسپولیس از روز آغاز وزارت گودرزی دستخوش تعییرات و اتفاقات خاصی شد که منجر به واکنش ها و نتایج غیر قابل باوری در تاریخ باشگاه پرسپولیس شد.

پروسه ویرانی پرسپولیس از کجا نشأت گرفت؟به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران تیم فوتبال پرسپولیس با آغاز دوره جدید ریاست ورزش کشور توسط گودرزی از همان ابتدا زمزمه هایی مبنی برمقاومت وزیر در مقابل همه گیر بودن فوتبال به گوش رسید و کم و بیش رسانه ها نیز به این مسئله پرداختند و حتی برخی رسانه ها تا جایی پیش رفتند که وزیر را یک شخص مخالف فوتبال معرفی کردند.

واکنش های وزیر ورزش نسبت به این موضوع تا جایی پیش رفت که وی نه تنها این موضوع را تکذیب کرد و بلکه با تغییراتی که در 2 باشگاه پرسپولیس و استقلال بوجود آورد نشان داد که خیلی هم از فوتبال بدش نمی آید اما شاید این موضوع را به کسی سپرد که حداقل برای سرخابی ها سودمند نبود.

در مورد مسائل فوق کارشناسان و حتی نمایندگان مجلس نظرات متفاوتی دارند که خواندن آنا نیز خالی از لطف نیست.

**نجف نژاد: دخالت‌های وزارت ورزش اثرات مخربی روی سرخابی‌ها داشته است/به وزارت ورزش بارها تذکر دادیم

رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: این دوره شاهد دخالت بیش از حد وزارت ورزش در اداره 2 باشگاه پرسپولیس و استقلال هستیم.
دخالت‌های وزارت ورزش اثرات مخربی روی سرخابی‌ها داشته است/به وزارت ورزش بارها تذکر دادیم

مقداد نجف نژاد در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: دخالت زیاد وزارت ورزش و جوانان در اداره باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس اثرات مخربی بر روی این 2 باشگاه گذاشته است.

نجف نژاد در ادامه عنوان کرد: پرسپولیس باشگاه بزرگی است و تغیرات پیاپی مدیریت این باشگاه حاشیه‌های زیادی برای این تیم به وجود آورده است.

وی تصریح کرد: وزارت ورزش و جوانان باید بگذارد هیات مدیره باشگاه پرسپولیس کارش را انجام دهد و دخالت در امور این باشگاه نکند تا وضعیت این باشگاه بهبود یابد دخالت‌های وزارت ورزش و جوانان در امور پرسپولیس باعث شده که این تیم نتایج خوبی در لیگ برتر نگیرد.

نجف نژاد اظهار داشت: من به عنوان رئیس فراکسیون ورزش مجلس و یکی از اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال این آمادگی را دارم که به پرسپولیس کمک کنم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما چند بار به وزارت ورزش و جوانان تذکر دادیم که در امور سرخابی‌ها دخالت نکند امیدوارم متوجه شده باشند و با بها دادن به هیات مدیره امورات باشگاه را به آنها بسپارند تا حاشیه ها از این تیم دور شود.

**حسینی: گودرزی قادر به هدایت وزارت ورزش و جوانان نیست/کمک‌ها فایده‌ای نداشته باشد ناگزیر به جراحی هستیم

سخنگوی فراکسیون ورزشی مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدم که گودرزی قادر به هدایت وزارت ورزش و جوانان نیست.

هادی حسینی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: وزیر ورزش و جوانان در هدایت وزارتخانه مشکل دارد و نمی‌تواند قانون را به درستی اجرا کند.

حسینی در ادامه عنوان کرد: پرسپولیس و استقلال تا موقعی که به بخش خصوصی واگذار نشوند و دولتی بمانند آسیب می بینند.

وی تصریح کرد: ما از روز اول از گودرزی با تمام نقاط ضعف و قوتش حمایت کردیم اما وی نتوانست اعتماد ما را جلب کند.

حسینی اظهار داشت: سال گذشته قرار بود که باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس وارد بورس شوند اما این روش را وزارت ورزش و جوانان کنار گذاشت و به ما گفت که قانونی برای مزایده گذاری این 2 باشگاه بگذاریم.

وی بیان کرد: ما از روز اول پیگیر خصوصی سازی سرخابی‌ها بودیم و به وزارت ورزش و جوانان هم نامه نوشتیم که قانون باید اجرا شود اما این وزارتخانه در اجرای قانون سهل انگاری کرد و دست روی دست گذاشت و موضوع خصوصی سازی سرخابی‌ها به پایان سال کشیده شد.

حسینی عنوان کرد: شرایط نامناسب وزارت ورزش و جوانان باعث شده که اعضای هیات مدیره سرخابی‌ها مداوم تعویض شوند تیمی که وزارت ورزش و جوانان اداره می کند منسجم نیست و برخی از ارگان این وزارتخانه، ورزش را نمی‌شناسند.

سخنگوی فراکسیون ورزش بیان کرد: مسئولان وزارت ورزش و جوانان رشته دانشگاهی شان ورزش بوده است اما کار اجرایی نکردند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در تمام شرایط سعی کریم که به وزارت ورزش و جوانان کمک کنیم اما اگر یک وقتی ببینیم که این کمک‌ها فایده‌ای ندارد ناگریز از اجرایی هستیم.

**فنونی زاده: وزیر نباید اختیار سرخابی‌ها را به خادم می داد/حضور خادم باعث ناراحتی فوتبالی‌ها شده

کارشناس فوتبال گفت: به نظر من وزیر ورزش نباید امورات 2 تیم پرسپولیس و استقلال را به عهده خادم می گذاشت.

فنونی زاده در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران درباره عملکرد وزارت ورزش اظهار داشت: در کل بحث خصوصی سازی و واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس کار بسیار مهمی بود که وزارت ورزش در راس کار خود قرار داد و امیدوارم هر چه زودتر این مسئله رسیدگی شود چرا که این کار به نفع تیم ها نیز خواهد بود.

وی در ادامه بیان کرد: اما بهتر است بگویم که گودرزی زحمات بسیار زیادی را در زمینه خصوصی سازی این 2 باشگاه انجام داده است اما به نظر من نباید امورات این تیم‌ها را به دست خادم می سپردند چرا که وی قهرمان کشتی است و در رابطه با فوتبال اطلاعات زیادی ندارم و انتخاب خادم باعث بوجود آمدن ناراحتی همه فوتبالی‌ها و پیشکسوتان شده است چراکه بهتر بود وزیر ورزش یک فردی را از فوتبالی‌ها انتخاب و تمام اختیارات را بر عهده خادم نمی‌گذاشت.

فنونی زاده تصریح کرد: به نظر من تیم پرسپولیس همه امکانات از جمله هیات مدیره، مدیر عامل و بحث مالی را دارد اما فقط این مستطیل سبز که باعث شده ماهیت این تیم زیر سوال برود و بهتر است بگویم که کادر فنی تمام توان خود را برای رفع مشکلات این تیم گذاشته اما این بازیکن هستند که نمی‌توانند نتایج قابل قبولی را رقم بزنند و با این کار دل این همه هوادار پرسپولیس را شاد کنند.

کارشناسان فوتبال عنوان کرد: در کل نه درخشان و نه دایی هیچ کدام از تجربیات پیشکسوتان استفاده نکردند و همین مسئله باعث شد که آنها نتوانند از عهده این تیم و اموراتش بربیایند به نظر من بهتر است درخشان بماند اما یک با تجربه همانند پروین و مایلی کهن در تیم حضور پیدا کند.

**عابدینی: وزارت ورزش و جوانان و شخص خادم را بدهکار فوتبال می‌دانم/پرسپولیس از پشت میزها هم شکست خورده است

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: من صد در صد وزارت ورزش و جوانان و شخص خادم را بدهکار فوتبال می‌دانم.

امیر عابدینی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: در باشگاه پرسپولیس و استقلال در مجموع نزدیک به 50 میلیون هوادار در سراسر دنیا داند بر این اساس این 2 باشگاه را نمی‌توانیم دست یک مدیر جوان که سر رشته از و فوتبال ندارد بسپاریم.
 
عابدینی درباره پروسه تخریب پرسپولیس توسط وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: وقتی به جای اینکه ساختار را تغییر دهیم، مدیریت را تعاونی می‌کنیم 2 باشگاه پرسپولیس و استقلال را سهامدار می‌کنیم وضع به این صورت می‌شود.

وی در ادامه عنوان کرد: وزارت ورزش و جوانان سهم بسزایی در بدنه فوتبال دارد و این وزارتخانه که نام و نشانی در فوتبال نداشتند و از جامعه اقتصادی و صنعتی بودند در راس هیات رئیسه و مدیریت گذاشت و دو سه نفر هم پیشکسوت که سبقه مدیریتی نداشتند در هیات مدیره پرسپولیس قرارداد نتیجه‌اش این شد که در مدت کوتاهی چند بارها مدیریت تغییر پیدا کرد و چند بار مدیر عامل و سر مربی بین چند نفر دست به دست شد.
 
وی در ادامه عنوان کرد: براین اساس باشگاه پرسپولیس به علت تصمیمات غلط وزارت ورزش و جوانان  متضرر شد و بخش تصمیم گیری باشگاه اختیارش را برای اداره امور از دست داد.

پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: خادم قصد احیای فوتبال را نداشت چرا که وی نقطه نظر مثبت به فوتبال ندارد. وی می‌خواهد به گونه‌ای سرخابی‌ها را هدایت کند که سیستم مناسب در این باشگاه شکل نگیرد.

مدیر عامل سابق پرسپولیس عنوان کرد: در حال حاضر پرسپولیس در جایگاهی قرار گرفته که هیچ کس باور نمی‌کند این تیم چسبیده به تیم‌های پایین جدول است و حتی از تیم قعر نشین شکست می‌خورد.
 
عابدینی تصریح کرد: پرسپولیس تنها در میدان مسابقه شکست نخورد بلکه از پشت میز‌ها شکست خورده است موقعی که تدبیر، فکر، اندیشه و مدیریت در این باشگاه نباشد وضع این باشگاه بهتر از این نمی‌شود.
 
وی درباره مسئول همه اتفاقات از اسپانسر لیگ تا سرمربی و تغیییرات مدیریتی گاه به گاه پرسپولیس کیست، عنوان کرد: وزیر ورزش و جوانان و طبع آن و خادم مسئول همه این اتفاقات و مسائل حاشیه‌ای در پرسپولیس هستند.

وی درباره برنامه 2 ساله درخشان برای باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: درخشان باید برنامه 7 روزه به باشگاه بدهد! مدیران بعدی پرسپولیس را یک شکل اداره می‌کنند. شخصی که نزدیک 300 میلیارد تومان برای خرید مدیریتی و ستادی را توأمان در باشگاه انجام می‌دهد.

پیشکسوت پرسپولیس عنوان کرد: برنامه 2 ساله درخشان یک نوع مانور و نمایش است، چرا آئین نامه کمیته فنی یکساله است.
 
موقعی که من آئین نامه 2 ساله برای کمیته فنی نوشاین تیم گفتند حضور ما در کمیته فنی یکساله است.

وی در ادامه عنوان کرد: آنها قصد دارند که با این بحث جو ایجاد شده در باشگاه پرسپولیس را بشکنند مسئولان پرسپولیس با تدبیر عمل نمی‌کنند.

پیشکسوت پرسپولیس بیان کرد: من از افرادی همچون کاشانی، زاد مهر و کلانی می‌خواهم که متوجه باشد تا حیثیتشان در باشگاه از بین نرود.

وی درباره ارزش یابی‌اش از آینده باشگاه پرسپولیس بیان کرد آینده باشگاه پرسپولیس بستگی 2 روز 27 بهمن ماه دارد به هر حال با این شرایط آینده خوبی برای پرسپولیس تصور نمی‌کنم.

عابدینی در پایان تصریح کرد: امیدوارم روز 27 بهمن ماه یک فرد اهل بیدار شود و باشگاه پرسپولیس را بخرد و طبع آن وزیر ورزش و خادم مسئولیتها را به خریدار پرسپولیس بسپارد.

**مصطفوی: ویرانی پرسپولیس از علی آبادی آغاز و در زمان گودرزی کلید خورد

پیشکسوت فوتبال گفت: وزیر ورزش با انتصاب خادم که یک فر غیر فوتبالی است باعث شده که پرسپولیس به این روزها بیفتد.

داریوش مصطفوی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران درباره عملکرد وزارت ورزش اظهار داشت: به نظر من این طوفانی که در حال حاضر گریبان گیر پرسپولیس شده به خاطر عدم درایت علی آبادی بوده است چرا که از سال‌های گذشته تخریب این تیم شروع شده و الان در زمان گودرزی وزیر ورزش کلید خورده است.

وی بیان کرد: از یک طرف بعضی افراد غیر فوتبالی به ورزش فوتبال و در طرف دیگر نیز وزیر، که زمان زیادی نیست آماده و همه اختیارات را به دست خادم داده که چیزی نمی‌داند و این مسئله برای همه جای سوال و تعجب دارد که چرا چنین انتخاباتی به یک غیر فوتبالی داده می شود.

مصطفوی تصریح کرد: به نظر من یک مجموعه کلی که از انتخاب های غلط و افراد غیر فوتبالی مثل خادم، حامی‌های مالی که لیاقت اسپانسرهای سرخابی‌ها را نداشتند این تیم‌ها را به این روز انداختند.

وی افزود: بازیکنانی را که ارزش 100 میلیون را هم ندارند وارد تیم‌های بزرگ می کنند و قرارداد میلیاردی می بندند و همانطور که نظاره گر هستیم این بازیکنان به داور، مدیرعامل و کادرفنی بی احترامی می کنند و در کل بهتر است بگویم که پرسپولیس در یارگیری، اسپانسری و دلالانی که این بازیکنان را معرفی کردند ناموفق بوده است و جمله معروفی که خشت اول چون نهاد معمار کج تا ثریا می رود دیوار کج و به منظر من هم پرسپولیس این روزها با اشتباهات متعدد و قدم های اشتباه به این روز افتاده است.

پیشکسوت فوتبال عنوان کرد: وزیر ورزش با انتخاب خادم که یک غیر فوتبالی است و کار اداری و فنی فوتبال را به خوبی نمی‌داند باعث شده که پرسپولیس به این روزها بیفتد و بهتر است بگویم که حالا حالاها گرفتاری های پرسپولیس تمامی ندارد و ادامه خواهد داشت.

مصطفوی در پایان خاطر نشان کرد: نکته قابل توجه این است که اگر استقلال تا به اینجا سرپا مانده به خاطر درایت افشارزاده و مدیریت خوب قلعه‌نویی بوده و گرنه این تیم نیز به سرنوشت پرسپولیس دچار می شد.

**حسینی: انتصاب‌های وزارت ورزش بسیار ضعیف بوده است/ دستان پشت پرده پرسپولیس را به این روز انداخت

نماینده مجلس گفت: به صورت کلی عملکرد وزارت ورزش در بحث تیم‌های استقلال و پرسپولیس و با توجه به افرادی که انتصاب کرده نه تنها خوب نیست بسیار ضعیف نیز حاضر شد.

سید شریف حسینی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران درباره عملکرد وزارت ورزش اظهار داشت: در حال حاضر بحث تیم پرسپولیس شفاف است و جایگاهی که این تیم دارد بسیار بد خواهد بود و این مساله برای تیمی که هواداران زیادی دارد قابل قبول نیست.

وی بیان کرد: به نظر من عدم مدیریت، عدم توانایی‌های هیات مدیره و انتصاب افراد از سوی وزارت ورزش که توانایی انجام امورات را ندارند و دستان پشت پرده همه اینها تشکیل یک زنجیره را داده‌اند و باعث شدند که وضعیت پرسپولیس به این روز بیفتد.

وی افزود: بهترین راهکار برای اینکه این تیم ها از این اوضاع نابه سامان  خارج شوند واگذاری آنها است و این 2 تیم با این شرایط می توانند در موقعیت بهتری قرار بگیرند اما برای من جای سوال است که چرا واگذاری این 2 تیم انقدر تاخیر می کنند؟ وزارت ورزش دنبال چه موضوعی است؟ آیا اصلا قصد دارد که واگذاری این 2 تیم را انجام بدهد یا نه؟

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: در کل بهتر است بگویم که این تیم ها از جایگاه بسیار بالایی برخوردار هستند و نباید خیلی ساده ارزشمند بودن آنها را پایین بیاورند با در نظر گرفتن یک قیمت مناسب واگذاری این 2 تیم را انجام دهند شرایطی را بوجود بیاورند که نه قیمت بالا باشد و نه انقدر پایین که جایگاه این تایم ها تضعیف شود.

حسینی در ادامه افزود: به صورت کلی عملکرد وزارت ورزش را در بحث 2 تیم استقلال و پرسپولیس و افرادی که در راس کار قرار دارد را خوب نمی‌بینیم بلکه ضعیف نیز می دانم. وزارت ورزش فقط در مقابل فساد و رانت خواری توانسته عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش بگذارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بهتر است بگویم که خادم توان و دانش بالایی دارد و آشنایی که با مجلس دارد در موقعیت بسیار خوبی قرار دارد اما به نظر من اگر وی به کار حقوقی و پارلمانی بپردازد بهتر است و از سوی دیگر وزیر ورزش نیز شخصی را در راس کار قرار دهد که با فوتبال بزرگ شده حداقل خاک خورده باشد چرا که افراد فوتبالی شرایط این ورزش را به خوی درک می کنند و می توانند مشکلات را به راحتی حل نمایند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار