زبده ترین دیپلمات‌ها در این تیم حضور داشته و به آنها اعتماد داریم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران، اسحاق جهانگیری دوشنبه شب در جلسه شورای اداری استان کرمان ضمن تبریک ایام الله دهه فجر خواستار حضور پررنگ ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن شد و گفت: حضور پررنگ و حماسه آفرینی در این روز باعث یاس و ناامیدی دشمنان نظام می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه با وحدت و همدلی می‌توان از بسیاری از مشکلات عبور کرد، افزود: در غرب ایران؛ عراق و سوریه دچار بحران بوده و در شرق نیز افغانستان و پاکستان شرایط خاصی دارند.
 
حضور زبده ترین دیپلمات ها در تیم مذاکره کننده ایران
 
وی با اشاره به اینکه ایران قویترین تیم مذاکره کننده را دارد، گفت: زبده ترین دیپلمات ها در این تیم حضور داشته و به آنها اعتماد داریم و مقام معظم رهبری نیز همواره در تایید تیم مذاکر کننده سخن گفته اند.
 
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه در مذاکرات هسته‌ای حقوق هسته‌ای ایران را به اثبات رساندیم، افزود: با مذاکرات صورت گرفته توانستیم بخشی از بنیان‌های تحریم‌ها را بهم بزنیم.
 
جهانگیری یکی از تحریم‌های اعمال شده اروپایی‌ها علیه ایران را مذاکره با ایران در سطح مدیران کل دانست و ابراز داشت: اما بعد از فعالیت تیم مذاکره کننده شاهد بودیم که زمانی که رئیس جمهور در نیویورک حضور داشت خودشان برای مذاکره با وی اقدام کرده و برای لغو این تحریم پیش قدم شدند.
 
معاون اول رئیس جمهور ابراز داشت: مذاکرات به جایی رسیده که طی ۱۸ ماه دولت یازدهم تحریم جدیدی علیه ایران وضع نشده و بخشی از منابع مسدود شده قبلی آزاد شده است.  
 
وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر دستیابی به توافق خوب، افزود: دولت و تیم مذاکره کننده ایران اسلامی از قدرت زیادی برخوردار است به گونه‌ای بعد از جلسات مذاکره وزرای کشورهای مذاکره کننده از قاطعیت وزیر امور خارجه ایران سخن به میان می‌آورند.
 
توافق نکردن بهتر از توافق بد است
 
جهانگیری توافق نکردن را بهتر از توافق بد دانست و ابراز داشت: به هیچ عنوان به دنبال توافق بد نیستیم و توافقی خوب است که حقوق ملت ایران را به رسمیت شناخته و تحریم‌های ظالمانه از بین رفته باشد.
 
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه باید قدردان آرامش، ثبات و امید موجود در جامعه باشیم، یادآور شد: در سال گذشته دغدغه های بسیاری در زمینه‌های اقتصادی نظیر تورم سرسام آور، تغییر نرخ از و رکود اقتصادی وجود داشت.
 
وی رشد اقتصادی کشور طی شش ماه ابتدای سال جاری را بیش از چهار درصد مثبت دانست و ادامه داد: اقتصاد کشور از دوران‌هایی عبور کرده و امروز به ثبات رسیده است و باید با اتخاذ تدابیری به دوران خوب برسیم.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.