"برنی ساندرس" سناتور لیبرال با بیان اینکه ماه آینده در جلسه سخنرانی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در جمع اعضای کنگره شرکت نخواهد کرد، افزود: کنگره باید قبل از دعوت از نتانیاهو، با اوباما در این باره مشورت می‌کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سناتور مستقل ایالت "ورمونت" اولین سناتور آمریکایی است که اعلام می‌کند در این جلسه سخنرانی حضور نخواهد یافت. پیشتر "جان لوئیس و جیم کلیبرن" دو عضو دموکرات مجلس نمایندگان از ایالت‌های جورجیا و کارولینای جنوبی جزء معدود نمایندگان دموکراتی بودند که گفتند در سخنرانی نتانیاهو حضور نخواهند یافت.

ساندرس گفت: رئیس جمهور آمریکا سیاست خارجی ما را تعیین می‌کند و این موضوع که درباره جلسه حتی با رئیس جمهور مشورت نشده اشتباه است. من به این جلسه نخواهم رفت. ممکن است آن را در تلویزیون تماشا کنم اما به این جلسه نخواهم رفت.

"جان بونر" رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت اوهایو بدون مشورت با کاخ سفید دعوتنامه ای را به تاریخ دو هفته قبل از انتخابات کنست اسرائیل برای نتانیاهو ارسال کرده است.

"ساندرس" در بیانیه ای افزود: فکر می‌کنم بسیار تاسف آور است که رئیس مجلس نمایندگان بدون مشورت با اوباما، نتانیاهو را برای سخنرانی به کنگره دعوت کرده است. بعلاوه سخنرانی نتانیاهو قرار است درست دو هفته قبل از انتخابات اسرائیل انجام شود. آمریکا باید از اقداماتی که دال بر تاثیرگذاری در انتخابات دیگر نقاط جهان است اجتناب کند.


انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۲۲ بهمن ۱۳۹۳
نتانیابووووووووووووووووووووو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۲۱ بهمن ۱۳۹۳
چه کشور مسخره ای این آمریکا ، همه نمایندگان کنگره و سنا حقوق بگیران صهیونیست ها هستند ، اعضای دولت هم از این قاعده مستثنی نیستند ، تازه در ابراز نوکری با هم رقابت کرده و اختلاف هم دارند . بی چاره ملت مسیحی آمریکا که مثل برده تحت انقیاد صهیونیست های بی خدا هستند .
آخرین اخبار