وزير نيرو گفت: بايد دستورالعمل خاصی برای حمايت از شرکت‌های دانش بنيان تدوين کنيم تا شرکت‌های دانش‌بنيانی که از توان مالی پايين‌تری برخوردار هستند، بتوانند در کشور رشد کنند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني وزارت نيرو (پاون)، حميد چيت‌چيان در حاشيه نشست مشترک با معاون علمي و فناوري رييس‌جمهوري گفت: در اين نشست، ايده‌هاي جديد و فناوري‌هاي نوين در سامانه‌هاي تصفيه آب و پساب مطرح شد که مي‌توان به روش‌هاي دفع لجن، دفع زايدات حاصل از فرآيند تصفيه آب و ... اشاره کرد.

وي افزود: ما درپي ايجاد تصفيه‌خانه فاضلاب خانگي در محل توليد فاضلاب هستيم که مي‌توان از پساب آن براي مصارف فضاي سبز و فلش تانک استفاده کرد.

وزير نيرو با تاکيد بر ضرورت استفاده از انرژي خورشيدي براي تصفيه آب، گفت: کاهش مصرف انرژي در تاسيسات آب و فاضلاب از ديگر نيازهاي اين صنعت است.

وي اظهار داشت: تجهيزات ابزار دقيق براي ما موضوع مهمي است تا در شبکه‌هاي آبياري و زه‌کشي و آب شرب استفاده کنيم که براي اين نوع تجهيزات، بازار داخلي و صادراتي خوبي وجود دارد.

وزير نيرو افزود: ما نيز از ايده‌هاي مربوط به کاهش تبخير به شرطي که مسايل زيست‌محيطي ايجاد نکند، استقبال مي‌کنيم.

چيت‌چيان با بيان اينکه اجراي طرح‌هاي آزمايشي با پشتيباني معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري انجام مي‌شود، گفت: در اين نشست پيشنهاد شد براي تسريع در توسعه و تجاري‌سازي طرح‌ها، تست طرح‌ها با همکاري مشترک وزارت نيرو و معاونت علمي و فناوري رييس‌جمهور انجام شود.

وي تصريح کرد: بايد دستورالعمل خاصي براي حمايت از شرکت‌هاي دانش بنيان تدوين کنيم تا شرکت‌هاي دانش‌بنياني که از توان مالي پايين‌تري برخوردار هستند، بتوانند در کشور رشد کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار