معاون وزير نيرو در امور برق و انرژی بر لزوم مديريت دست‌کم سه‌ هزار مگاواتی مصرف برق در تابستان سال آينده تاکيد کرد.

به‌ گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني وزارت نيرو (پاون)، هوشنگ فلاحتيان در نشست شوراي هماهنگي مديران وزارت نيرو در استان اصفهان که با حضور حميد چيت‌چيان وزير نيرو برگزار شد، اظهار داشت: تلاش زيادي در جهت بهبود اقتصادي بخش برق صورت گرفته و در مجلس و دولت رايزني‌هاي متعدد انجام شده و وضعيت به‌مراتب بهتر از گذشته است.

وي افزود: البته اين بدان معني نيست که مشکل اقتصادي نداريم و تمام تلاش وزارت نيرو بر اين است كه مشكلات صنعت برق را سامان‌دهي کنيم.

فلاحتيان گفت: بايد طرف تقاضاي برق را در تابستان مديريت کنيم و پيشنهاد شده است مشتركان مگاواتي موظف شوند در طرح ذخيره عملياتي مديريت مصرف همكاري کنند.

وي با تاکيد بر اينکه لازم است شركت‌ها از اکنون برنامه‌ريزي‌هاي لازم را براي  کاهش سه‌هزار تا پنج‌هزارمگاواتي برق در ماه‌هاي تير و مرداد انجام دهند، گفت: شرکت‌ها بايد نيروگاه مجازي ايجاد کنند و مديران برق به‌طور جدي به اين موضوع بپردازند.

فلاحتيان اظهار داشت: براي تحقق اين مهم بايد تمام مشتركان مگاواتي را شناسايي و موافقت‌نامه‌ها را آماده و با ابلاغ اين بند قانوني از پيك تابستان عبور کنيم.

معاون امور برق و انرژي وزارت نيرو افزود: در حوزه انرژي و انشعاب برق، کارها بايد به‌گونه‌اي برنامه‌ريزي شود كه مراجعه به اداره‌هاي برق به کمترين ميزان برسد و ارايه خدمات به مردم كيفي و سريع و بدون دغدغه  و به‌گونه‌اي باشد که رضايت مردم را در پي داشته باشد.

فلاحتيان، کاهش تلفات در صنعت برق را امري مهم دانست و گفت: هنوز كارهاي زيادي بايد انجام دهيم.

وي افزود: موضوع سوخت نيروگاه‌ها در کل کشور مطرح است و سوخت مازوت و مشکلات آن بايد از طرف همه مديريت شود، حفاظت از محيط زيست يک رسالت عمومي است و بايد حساسيت داشته باشيم و نويدي که وزارت نفت به ما داده، اين است كه با افزايش توليد گاز از سال 1394 مشكلي براي سوخت نيروگاه‌ها نخواهيم داشت.

وي خاطرنشان کرد: انتظار است تابستان 95 آب نيروگاه اصفهان با استفاده از پساب تامين شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار