رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: صادرات کالا امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ یکی از محورهای اصلی توسعه یافتگی و به معنای دیگر شاخص رشد در هر کشوری، میزان صادرات آن است، مولفهای که دقیقاً بر پایه تولید بوده و نمی تواند جدای از بخش تولید معنا پیدا کند.

امسال 60 میلیون دلار کالا از استان اردبیل صادر شده است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: صادرات کالا از استان اردبیل از ابتدای امسال تاکنون 60 میلیون دلار ارز آوری داشت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر صادرات استان محصولات کشاورزی و باغی،مصنوعاتات پلاستیک و انواع کودهای شیمیایی است گفت : این محصولات عمدتا به کشوهای جمهوری آذربایجان ،عراق،ترکیه ،روسیه و ترکمنستان صادر می شود.

برگزاری نمایشگاه گنجه زمینه ساز توسعه همکاری بین دو کشور می شود

سیدحامد عاملی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به برگزاری نمایشگاه در شهر گنجه گفت: مجوز لازم برای برگزاری نمایشگاه، با توجه به درخواست شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان صادر شده که این نمایشکاه از 13 تا 17 اسفندماه در راستای توسعه روابط بین استان اردبیل و جمهوری آذربایجان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: پیش از این نیز نمایشگاهی در باکو برگزار شده بود که امیدواریم بتوانیم این روابط را توسعه داده و تلاش کنیم تراز تجاری این دو کشور به سطح بالایی برسد.

برگزاری نمایشگاه بهاره در اردبیل

سید حامد عاملی در مورد برگزاری نمایشگاه بهاره در اردبیل اظهار کرد: نمایشگاه بهاره در ایام نزدیک به عید میزبان هم‌استانی‌های گرامی است و در قالب این نمایشگاه اقلام مورد نیاز مردم عرضه می‌شود تا هم در راستای تنظیم بازار و هم تنظیم قیمت‌های محصولات در روزهای نزدیک عید موثر باشد و مردم بتوانند بدون هیچ مشکلی وسایل مورد نیاز خود را تهیه کنند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.