عفونت گوش و ضربات و استفاده بیش از حد از هندزفری موجب افت شنوایی در افراد می‌شود.

حسام الدین امام جمعه متخصص گوش در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مسائل اکتسابی مثل انواع عفونت‌های گوش میانی و نیروهای خاص که می‌توانند روی سیستم شنوایی اثر بگذارند و ضربات صوتی که بیشتر مردم از هدفون‌ها استفاده می‌کنند با شدت صدای بالا است که می‌توانند به مرور زمان افت شنوایی ایجاد کنند.

وی افزود: برای درمان باید از ضربه خوردن به سر مراقبت کرد، چون جراحی خاصی برای درمان افت شنوایی وجود ندارد و این مراقبت می‌تواند جلوی افت پیشرونده‌ی گوش را بگیرد.

امام جمعه، متخصص گوش اظهار داشت: در مرحله‌ی بعد برای پیشگیری از افت شنوایی باید مشکلات ویروسی را تحت نظر پزشک معالج قرار داد و بعد از آن استفاده‌ داروهایی که اثرات سمی دارند،‌ نباید تجویز شود، ولی اگر در صورتی که لزوم حتمی برای مصرف این نوع داروها باشد، حتما باید اثر این داروها به طور دائم تحت نظر قرار بگیرد و به هر دوزی که داده می‌شود، باید وضعیت شنوایی فرد کنترل شود و در صورتی که این دارو اثر سمی روش گوش می‌گذارد و این اثر سمی چون یکسان نیست و ممکن است در بعضی افراد به طور خیلی شدیدی باشد، باید از استفاده آن صرف نظر کرد و از نوع دیگری دارو استفاده شود.

امام جمعه برای پیشگیری از این اتفاق تصریح کرد: از استفاده‌ی هدفون‌هایی که شدت صدای آن‌ها بالا است، پرهیز کنند. این نوع افت شنوایی در هر سنی دیده می‌شود ولی در سنین بالا می‌تواند مسائل شغلی تاثیری در افت شنوایی آن‌ها داشته باشد، مانند شغل‌های آهنگری، پرس کاری، ریسندگی‌ها و مراکز صنعتی که سروصدای زیادی دارند، باعث این اتفاق شود.



انتهای پیام/

برچسب ها: شنوایی ، ضربه ، هدفون ، عفونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار