حسین المجالی، وزیر کشور اردن اعلام کرد دولت این کشور به اعدام دو نفر از اعضای گروه‌های تروریستی بسنده نخواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، وزیر کشور اردن تاکید کرد دولت این کشور در برابر جنایت اخیر داعش در قتل خلبان اسیر اردنی، به اعدام دو نفر از اعضای گروه‌های تروریستی بسنده نخواهد کرد. 

حسین المجالی در مصاحبه با این شبکه گفت: بدون شک به جنایت هولناک داعش در سوزاندن خلبان اسیر اردنی باید با قاطعیت و شدت پاسخ داد. ما باید به این گروه تکفیری، قدرت اردن را نشان دهیم.

المجالی افزود: بدون شک این جنایت هیچ ارتباطی به دین اسلام ندارد. این جنایت احساسات مردم اردن و جامعه جهانی را مخدوش کرد. ما برای دفاع از کشور خود به همبستگی ملی نیاز داریم. ما اطلاعات تایید نشده‌ای در اختیار داشتیم که داعش الکساسبه را در سوم ژانویه سوزانده است.

 بر اساس تصاویر منتشر شده، کوفتگی‌های موجود در صورت الکساسبه در زمان این جنایت مشابه کوفتگی صورت او در زمان اسیر شدن بود که این مسئله ثابت می‌کند او در مدت ده تا دوازده روز پس از به اسارت درآمدن سوزانده شده است. ما هنوز امید ضعیفی به زنده بودن الکساسبه داشتیم و به همین علت تا زمان انتشار تصاویر از طرف داعش به پیگیری آزادی او ادامه دادیم. 

وی خاطر نشان کرد: نشست بلندپایه امنیتی به ریاست پادشاه اردن روز گذشته برگزار شد و من نمی‌توانم مصوبات این نشست را علنی کنم. ریشه کن شدن داعش با این جنایت ضروری شد. ما باید با این مجرمان بجنگیم. آنها از دین اسلام به عنوان پوششی برای ارتکاب جنایت‌های هولناک خود استفاده می‌کنند. ما به هماهنگی با ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش ادامه می‌دهیم. ما با کشورهای همسایه و نیز کشورهای منطقه هماهنگی امنیتی داریم. جنگ با داعش نظامی و اطلاعاتی است. اگر کشورهای همسایه سوریه و عراق با یکدیگر همکاری نداشته باشند، نفوذ تروریست ها امکان پذیر است. همکاری بین کشورها برای کنترل مرزها ضروری است. ما باید از رسیدن افراد فریب خورده به مناطق حضور گروه‌های تروریستی جلوگیری کنیم.

 دولت اردن با تامین مالی گروه‌های تروریستی و نیز پولشویی مبارزه می‌کند. ما اجازه نخواهیم داد موسسات خیریه به مرکز جمع آوری کمک های مالی برای گروه‌های تروریستی تبدیل شوند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علي
۱۸:۴۶ ۱۶ بهمن ۱۳۹۳
اگر شما اردنيها واقعا ميخواهيد با داعش بجنگيد اول با عربستان قطع رابطه كنيد. در غير اينصورت داريد فيلم بازي ميكنيد، ما فريب شما رو نميخوريم
آخرین اخبار