یک متخصص پاتولوژی بالینی خبر داد

باشگاههای بدنسازی عامل سرطان سینه در مردان

شجاعی گفت: برخی آقایان در باشگاه‌های بدنسازی از هورمون استفاده می‌کنند این مسئله فرد را مستعد ابتلا به سرطان سینه می‌کند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ علی شجاعی متخصص پاتولوژی بالینی در نشست خبری سرطان سینه در هتل اسپیناس گفت: هر چه سرطان سینه در سنین پایین تری تشخیص داده شود، به نفع بیمار خواهد بود و برای درمان وی از روش‌های غیر تهاجمی  استفاده خواهد شد متاسفانه در ایران به دلیل جدی نگرفتن غربالگری، بیماری در مراحل بالاتری تشخیص داده می‌شود.

وی با اشاره به راه های پیشگیری از سرطان سینه افزود: مصرف کلم بروکلی و هویج می‌تواند در پیشگیری از سرطان سینه موثر واقع شود همچنین تحرک افراد به مدت 20 تا 30 دقیقه آن هم 3 روز در هفته در این امر تاثیر می‌گذارد.

این متخصص پاتولوژی بالینی ادامه داد: مکمل‌های ویتامین D می‌تواند از ابتلای فرد به بیماری‌های قلبی، عروقی و برخی سرطانها از جمله سرطان سینه پیشگیری نماید در کشور کمبود این ویتامین با توجه به آلودگی هوا در بین آقایان نیز دیده می‌شود.

شجاعی تصریح کرد: مصرف روغن زیتون و مواد غذایی حاوی امگا 3 مانند ماهی و استفاده از  سویا،‌ از ابتلا به سرطان سینه جلوگیری می‌کند همچنین مصرف زیاد نمک و شکر نیز به طور غیر مستقیم در ابتلا به سرطان سینه تاثیر می‌گذارد تمایل اینگونه افراد به مصرف غذاهای ناسالم زمینه بروز سرطان سینه را برای آنها فراهم می‌کند.

وی با اشاره به بروز سرطان سینه در آقایان عنوان کرد: برخی آقایان در باشگاه‌های بدنسازی از هورمون‌ استفاده می‌کنند این مسئله بافت نامتقارن سینه را برای وی به همراه دارد این بافت نامتقارن شخص را مستعد ابتلا به سرطان سینه می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.