رییس حوزه هنری استان گفت: اردبیل مهد هنرمندان و مداحان به نام کشور است وهنرمندان ومداحان اردبیلی در دنیا زبان زد خاص و عام است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛استان اردبیل از دیرباز چهر ه های شاخص هنری مداحی و فرهنگی را به جامعه معرفی کرده است و در همین راستا اردبیل به شهر دارالارشاد منصوب شده است.

بی شک اذان مرحوم استاد رحیم موذن زاده اردبیلی در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد و نوای اذان باصوت زیبای مرحوم استاد رحیم موذن زاده اردبیلی آرامش خاصی در دل مسلمانان جاری می سازد.

نوای الله اکبر مرحوم موذن زاده اردبیلی چنان با صوت زیبا طنین انداز شده است که نماز خواندن و باز کردن افطاری با نوای الله اکبر مرحوم رحیم موذن زاده اردبیلی حال و هوای عجیبی در دل هر مسلمانی پدید می آورد.

نشان فرهنگی رییس جمهور به استاد سلیم موذن زاده اردبیلی

رجبی رییس حوزه هنری استان اردبیل با بیان اینکه استاد سلیم موذن زاده اردبیلی از مفاخر و مداحان به نام دنیاست گفت: نشان فرهنگی ریس جمهور به استاد سلیم موذن زاده اردبیلی اعطا شده است.

سلیم موذن زاده اردبیلی که در یک خانواده متدین به دنیا آمده است از همان کودکی استاد سلیم موذن زاده و خانواده وی عشق و ارادت خاصی به ائمه اطهار و خاندان اهل بیت داشته اند و زندگی خود را وقف مداحی در مصیبت ائمه اطهار و سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) کرده اند.

نوای مداحی سلیم موذن اردبیلی چنان با سبک دلنشین ارایه می شود که مفاخران و مداحان بزرگ کشور آذربایجان صدا و مداحی سلیم موذن زاده اردبیلی را صدای فاخر در دنیا می دانند.

سلیم موذن زاده اردبیلی یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت است که افتخار دیدار بامقام معظم رهبری داشته و مداحی سلیم موذن زاده اردبیلی در دیدار بامقام معظم رهبری حال و هوای خاصی به این مجلس داد.

صدا و نوای برادران موذن زاده اردبیلی در تاریخ ماندگار شده است

رییس حوزه هنری استان اردبیل با اشاره به آثار برادران موذن زاده اردبیلی گفت: صدا و نوای مداحی مرحوم رحیم موذن زاده و استاد سلیم موذن زاده اردبیلی برای همیشه در تاریخ جاویدان می ماند.

استان اردبیل از دیر باز به شهر حسینی و ولایی معروف بوده است و مداحی سلیم موذن زاده اردبیلی در ایام سوگواری حضرت اباعبد الله الحسین(ع) شور و حال خاصی به سوگواری سرور و سالار شهیدان بخشیده است.

امید واریم متولیان فرهنگی کشور با برگزاری مراسم گرامیداشت استاد سلیم موذن زاده اردبیلی بتوانند ذره ای از دین خود را به این مفاخر کشوری ادا کنند.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: اردبیل ، شهره ، مداحان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.