مروری بر مهمترین اخبار "علمی" روز دوشنبه

مهم ترین عناوین خبری گروه "علمی" که در روز يكشنبه منتشر شده است موضوعاتي چون: شهیدی که زنده بود / پیدا شدن چند نوزاد دو سر در بیابان‌های اطراف تهران / تشریح جسد ناشناس اما معروف، تنها غذای بیماران متابولیک، پولی شد/افزایش بار مالی بر خانواده بیماران و... است.

مهم ترین عناوین خبری گروه "علمی" که در روز دوشنبه منتشر شده است به شرح زير است:

شهیدی که زنده بود / پیدا شدن چند نوزاد دو سر در بیابان‌های اطراف تهران / تشریح جسد ناشناس اما معروف

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1393/11/13/2937548_576.jpg
مدیرکل پزشکی قانونی تهران، به مرور خاطرات بیش از 20 سال خدمت خود در پزشکی قانونی پرداخت و گفت: یکی از موارد عجیب طی سالهای خدمت در این عرصه پیدا شدن همزمان چند نوزاد دو سر در بیابان‌های اطراف تهران دراواسط دهه 70 بود که هنوز این نوزادان در موزه ما قابل مشاهده هستند.

ایران به زودی در زمینه تولید پلاسما خودکفا می‌شود
مدیر عامل سازمان انتقال خون گفت: ایران ظرف ۳ سال آینده در تولید پلاسمای مورد نیاز برای تامین داروهای مشتق از پلاسما به خودکفایی می‌رسد.

تنها غذای بیماران متابولیک، پولی شد/افزایش بار مالی بر خانواده بیماران
دکتر جمشیدی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط موجود فشار مالی زیادی برای تامین شیر خشک های بیماران متابولیک بر سازمان غذا و دارو وارد شده است گفت: قرار است تا چند روز آینده بیماران متابولیک مثل pku به ازای هر قوطی شیر خشک 10 هزارتومان هزینه پرداخت کنند.

میزان پذیرش دانشجو باید مشخص شود/شاهد جذب غیر عادلانه دانشجو هستیم
رئیس اتحادیه موسسات غیر انتفاعی گفت: باید درصدی مشخص برای پذیرش و جذب دانشجو در دانشگاه‌های مختلف مشخص شود.

چگونه طعمه قلاب‌های ماهیگیری مجازی نشویم؟

در بیشتر کلاهبرداری‌های از این دست ، قربانیان را از طریق آدرس‌های ایمیلشان به دام می‌اندازند، اما گاهی نیز ممکن است شما با سایت‌های کلاهبرداری مواجه شوید اما با رعایت چند اصل می‌توان با این کلاهبرداری مقابله کرد.

نتایج موفقیت آمیز آزمون بالینی روی نانواستنت وریدی

یک شرکت دانش بنیان خبر از نتایج موفقیت آمیز نانو استنت‌های خود داد.

رویکرد سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران به اقتصاد دانش‌بنیان
طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران با یک برنامه پنج ساله به سمت اقتصاد دانش بنیان و کاهش وابستگی اقتصاد نفتی و توسعه فناوری‌هایی که منجر به تولید محصولات طبیعی و تجدید پذیر می‌شود گام برمی‌دارد.

هشتمین جشنواره مفاهیم قرآنی دانشگاهیان در جهاد دانشگاهی

هشتمین دوره جشنواره محتوا و مفاهیم قرآن کریم «نسیم انس»، ویژه‌ دانشگاهیان همزمان با ایام دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار می شود.

تشخیص زودهنگام انواع سرطان با استفاده از تکنولوژی نوین کالری متری
کالری متری به عنوان یکی از انواع روش‌های تجزیه حرارتی است که در شیمی کاربرد فراوان دارد و برای تعیین مقدار ظرفیت حرارتی و همچنین تغییرات انرژی که در طی تغییرات پروتئین‌ها و یا بیو مارکر‌ها در طی بیماری صورت می‌گیرد را مشخص می‌نماید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار