یک کارشناس مسائل خاورمیانه مطرح کرد؛

آمریکا با کارت عربستان به روسیه فشار می‌آورد

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: عربستان در اوپک چالشی را به وجود آورده است و این نشان داده که قواعد اوپک اجرایی و عملیاتی نیست و اعضاء از قوانین این سازمان پیروی نمی‌کنند.

/////
"مصیب نعیمی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با نقش عربستان در نوسانات قیمت نفت، اظهار داشت: هرچند بحث کاهش بهای نفت همواره سیاسی بوده، اما عوامل متعددی در آن نقش داشته است.  
 
این کار‌شناس خاورمیانه تصریح کرد: از طرفی آمریکا سعی کرده تا روسیه را مورد فشار قرار دهد و کاهش قیمت نفت با کمک عربستان به عنوان ابزاری در دست آمریکا برای فشار بر روسیه عمل می‌کند.  
 
وی افزود: عربستان در اوپک چالشی را به وجود آورده است و این نشان داده که قواعد اوپک اجرایی و عملیاتی نیست و اعضاء از قوانین این سازمان پیروی نمی‌کنند.  
 
نعیمی ادامه داد: شرایط فعلی بازار نفت طولانی مدت نخواهد بود و در درازمدت کاهش قیمت نفت به زیان طراحان آن خواهد بود، حتی کار‌شناسان پیش بینی می‌کنند کاهش قیمت طولانی نخواهد بود.  
 
این کار‌شناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه بازگشت سریع به قیمت اولیه بالای ۱۰۰ دلار غیرممکن است، اظهار داشت: ملک سلمان هنوز درگیر مسائل سیاسی است و با برکناری افراد سر‌شناس و مطرح مثل سعود الفیصل از صحنه سیاست عربستان این مسئله را اثبات کرده است.  
 
وی در پایان تصریح کرد: اگر روند تحولات سیاسی در عربستان ادامه پیدا کند و ملک سلمان بتواند افراد تندرو را کنار بزند، خواهد توانست مسائل اقتصادی عربستان را مورد بررسی قرار دهد. کار‌شناسان معتقدند که ملک سلمان به نوعی معتدل است و سعی خواهد کرد عربستان را از وضعیت قبلی نجات دهد و سیاست‌های جدیدی را برای این کشور تعریف نماید.

انتهای پیام/
برچسب ها: عربستان ، آمریکا ، اوپک ، سلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار