رییس سازمان توسعه و تجارت عنوان کرد

کم اطلاعی دلیل انتقاد به تعرفه ترجیحی با ترکیه/ دیوار تعرفه در کشور ما بالا است

معاون وزیر صنعت گفت: دیوار تعرفه ای در کشور ما آنقدر بالا است که هر چه قدر هم پایین بیاید نگرانی برای صنعت داخلی ایجاد نمی‌شود و تولید کنندگان باید به دنبال این باشند که کالای تولید داخل قدرت رقابت با سایر کشورها را داشته باشد.

کم اطلاعی دلیل انتقاد به تعرفه ترجیحی با ترکیه/ دیوار تعرفه در کشور ما بالا استولی اله افخمی راد رییس سازمان توسعه و تجارت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تعرفه ترجیحی با کشور ترکیه گفت:یکی از دلایل انتقادهایی که به تعرفه ترجیحی با کشور ترکیه شده است کم اطلاعی از جزییات این تعرفه ترجیحی است.

وی افزود:با توجه به اینکه تعرفه واردات پوشاک 100 درصد است و با قرار گرفتن در گروه دهم کالایی این تعرفه 200 درصد میشود بااین وجود با تخفیفاتی که به ترکیه داده‌ایم تعرفه واردات پوشاک 120 درصد شده است که همچنان بالا است.

به گفته رییس سازمان توسعه و تجارت با این وجود همچنان تعرفه واردات پوشاک ترک به ایران بالا است و نباید با این تعرفه بالا تولید کنندگان نگران باشند .

افخمی راد تصریح کرد :یکی از راه های افزایش و توسعه تجارت کاهش تعرفه ها با کشورهای همسایه است و با توجه به اجرای تعرفه ترجیحی با کشور ترکیه هر یکماه جلسه ای به منظور بررسی حجم تجارت تشکیل می شود و در هر سال نیز میتوان تا 15 قلم کالا را از لیست تعرفه های ترجیحی دو کشور را کم یا آن را افزایش داد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا تعرفه کالای ترک که به ایران وارد میشود هر سال کاهش میابد اما تعرفه کالاهای ایرانی که به کشور ترکیه صادر میشود اینطور نیست گفت:این امر تنها به این دلیل است که تعرفه واردات کالا به ایران بالا است در حالیکه تعرفه واردات کالا به ترکیه بسیار پایین تر از ایران است.

معاون وزیر صنعت تاکید کرد:دیوار تعرفه ای در کشور ما آنقدر بالا است که هر چه قدر هم پایین بیاید نگرانی برای صنعت داخلی ایجاد نمیشود و تولید کنندگان باید به دنبال این باشند که کالای تولید داخل قدرت رقابت با سایر کشورها را داشته باشد.

 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار