مدیرکل استاندارد خوزستان از توقیف یک‌هزار و 395 گرم طلای بدون کد از بازار خرمشهر و آبادان خبر داد.

بیش از 1300 گرم طلای بدون کد در استان توقیف شدبه گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، رضا دهدشتی‌زاده مدیرکل استاندارد خوزستان با اشاره به بازرسی و نمونه برداری از مصنوعات طلا  در طلا فروشی‌های شهرهای آبادان و خرمشهر گفت: 84 واحد طلافروشی در سطح شهرستان‌های آبادان و خرمشهر در حال فعالیت هستند که از 83 واحد بازرسی و نمونه‌برداری صورت پذیرفته است.

مدیرکل استاندارد خوزستان با بیان اینکه نمونه‌ها جهت عیارسنجی و میزان انطباق با استاندارد ملی مربوطه به آزمایشگاه اداره کل ارسال شده‌اند تصریح کرد: در این بازرسی‌ها با توجه به اینکه قبلاً تذکرات جدی مبنی بر عدم استفاده از طلای بدون کد به فروشندگان داده شده بود  15 واحد که اقدام به فروش طلای بدون کد می‌کردند پلمپ شد.

وی به توقیف بیش از  یک‌هزار و 395 گرم طلای بدون کد شناسایی اشاره و گفت: کد شناسایی از یک حرف انگلیسی مثل A ،E ،T و... و یک عدد یک رقمی و یا چند رقمی تشکیل شده است حک کردن عدد 750 روی مصنوعات طلا نشان دهنده کد سازنده آنها نیست بلکه نشان دهنده عیار 18 آنها است.

مدیرکل استاندارد خوزستان با بیان اینکه همشهریان باید هنگام خرید طلا و جواهرات به کد شناسایی سازنده دقت کنند، خاطرنشان کرد: مصنوعاتی که فاقد این کد هستند، سازنده آنها قابل شناسایی نبوده و در صورت پایین بودن عیار طلا، قابل پیگیری نیست.

انتهای پیام/ زا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.