به اسم ALS به کام فیسبوک؛
به اسم ALS به کام فیسبوک؛
به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ یک سطل آب یخ که ۱۰۰ میلیون دلار ارزش پیدا کرد. تابستان امسال بسیاری از کاربران فضای مجازی به یک چالش دعوت شدند، چالش سطل آب یخ قرار بود ابزاری برای همدردی با بیماران ALS باشد، اما خیلی از ماها به چشم یک تفریح به آن نگاه کردیم. البته همان موقع هم نقدهایی به این چالش وارد شد بعضیها بر ماهیت این چالش ایراد گرفتند و بعضیها هم گفتند در شرایط کمبود آب جایی برای این تفریحات نیست. حالا بعد از گذشت ۶ ماه نام این چالش بر سر زبانها برگشته است.
شرکت Deloitte & Touch گزارشی از درآمدهای فیسبوک منتشر کرده که در آن اشاره شده که تبلیغات گسترده از اصلیترین علل کسب درآمد فیس بوک است به طوری که این شبکه اجتماعی تنها در چالش آب یخ ۱۰۰ میلیون دلار درآمد زایی کرده است. فعالیتهای مجازی کاربران فیسبوک مثل عضویت در گروهها انجام بازیهای آنلاین و پخش فیلمهای تبلیغاتی مابین کلیپهای چالش سطل آب یخ درآمد ۱۰۰ میلیون دلاری را برای این شبکه فراهم کرده است. پس با این حساب میشود گفت که چالش سطل آب یخ به اسم ALS بوده ولی به کام فیسبوک تمام شده است.