اسفندیاری در مراسم "رونمایی از سند نقض حقوق بشر در انگلیس" مطرح کرد

نقض حقوق بشر از "کشتار 9 میلیون ایرانی" تا "افزایش 68 درصدی تجاوز به عنف در انگلیس"

رئیس مرکز جهانی حمایت از حقوق بشر با اشاره به تصویب قانون افشای نقض حقوق بشر در مجلس گفت: دستگاه دیپلماسی نه تنها در این زمینه اقدامی نمی‌کند بلکه در جلساتی که گذاشته می‌شود‌ شرکت نمی‌کند، لذا انتظار پیگیری این سند در دادگاه‌های بین‌المللی است.

نقض حقوق بشر از به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، "احمد اسفندیاری" رئیس مرکز جهانی حمایت از حقوق بشر در مراسم رونمایی از سند نقض حقوق بشر در انگلیس که به همت معاونت روابط بین‌الملل سازمان بسیج مستضعفین و مرکز جهانی حمایت از حقوق بشر در تالار شیخ انصاری دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: واژه حقوق بشر همیشه مورد تعدی مستکبرین قرار گرفته و به ابزاری برای فشار کشورهای زورگو بر کشورهای مستقل تبدیل شده است.
 
وی ادامه داد: سند نقض حقوق بشر در انگلیس گر چه مشتمل بر 80 صفحه‌ است اما اگر بر اساس موازین اسلامی باشد، تعداد آن بیش از این‌ها خواهد بود.
 
رئیس مرکز جهانی حمایت از حقوق بشر با اشاره به نقض حقوق بشر و کشتار 9 میلیون ایرانی با ایجاد قحطی از سوی انگلیس(در زمان جنگ جهانی اول) تأکید کرد: موارد زیادی از نقض حقوق کودکان و زنان و اقلیت‌های نژادی نیز در انگلیس دیده می‌شود.
 
اسفندیاری با اشاره به گزارش منابع رسمی انگلیس درباره نقض حقوق زنان و تجاوز به عنف گفت: این موارد از سال 2014 نسبت به سال 2013، 68 درصد افزایش یافته است.
 
وی با اشاره به تصویب قانون افشای نقض حقوق بشر در مجلس خاطر نشان کرد: دستگاه دیپلماسی نه تنها در این زمینه اقدامی نمی‌کند بلکه در جلساتی که گذاشته می‌شود‌ شرکت نمی‌کند، لذا انتظار پیگیری این سند در دادگاه‌های بین‌المللی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار