كواكبيان مطرح كرد:

ضرورت برخورد فعالانه در مورد حقوق بشر با انگليس

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس گفت: بايد به‌جاي برخوردهاي انفعالي و واكنشي، برخورد جدي، ابتكاري و فعالانه در عرصه حقوق بشر با انگليس داشته باشيم.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، مصطفي كواكبيان نماينده مردم سمنان در مجلس شوراي اسلامي، صبح چهارشنبه در سخناني در نشست "بررسي نقض حقوق بشر در انگلستان"  خطاب به دستگاه ديپلماسي كشور گفت: دستگاه‌هاي مربوطه بايد در اين رابطه برنامه‌ريزي كرده و برخوردي فعالانه با انگليس داشته باشند.

وي افزود: نقش رژيم صهيونيستي در ترور نخبگان هسته‌اي كشورمان براي دستگاه‌هاي اطلاعاتي كشور مسجل است و اين در حالي است كه اين اقدامات از سوي كشورهاي مدعي حقوق بشر محكوم نمي‌شود.

كواكبيان اظهار كرد: جرم احمدي‌روشن اين بود كه به فعاليت صلح‌آميز هسته‌اي كشور در چارچوب NPT كمك مي‌كرد.

كواكبيان ادامه داد: حتي بعد از ترور شهيد احمدي‌روشن، رژيم صهيونيستي برخي ديگر از دوستان وي را تهديد كردند كه دست از ادامه كارشان بردارند، در غير اين صورت نفر بعدي آن‌ها هستند.

وي هم‌چنين با بيان اينكه ستاد حقوق بشر نبايد منحصر در يك قوه باشد، گفت: بهتر است اين ستاد به طور ملي و فراقوه‌اي فعاليت كند تا ‌NGO‌ها نيز بتوانند در آن شركت كنند.

نماينده مردم سمنان خاطرنشان كرد: بر اساس سياست مزوّرانه غرب، كشورهاي هم‌راستا با آن، وضعيت حقوق بشرر قابل قبولي دارند و در غير اين صورت حقوق بشر را رعايت نكرده و ناقض اصول حقوق بشر خوانده مي‌شوند.

کواکبيان با اشاره به برخورد دوگانه سران انگليس با كشورهاي جهان در زمينه حقوق بشر گفت: در پارلمان هاي اروپا و انگلستان راه براي منافقان باز است و به اين گروهک تروريستي براي فعاليت عليه نظام اجازه داده مي‌شود و اين در حالي است که كشورهايي مثل بحرين، عربستان و کويت  هزينه هاي زيادي براي حمايت از ديکتاتورها پرداخت مي کنند و مورد حمايت انگليس واقع مي شوند و اين، همان برخورد دوگانه و نقض بارز حقوق بشر توسط سران روباه پير است./س2

 


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار